Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 16 paź 2007, 20:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2007, 20:17
Posty: 12
Lokalizacja: Szczytno

Witam wszystkich. Jestem tutaj nowym użytkownikiem. Mam problem z moją Scanią. W czasie jazdy autko gaśnie. Czasami również na wolnych obrotach na postoju. Odwiedzałem serwisy i wymieniali to całą konsole, to grzebali w komputerze itd itp. Robili pompę wtryskową. Po prostu cuda niewidy. A problem jak był tak jest. Pali się cały czas EDC. Kod błędu to 5-1. Kasowai błędy na serwisie ale ciagle to samo... Kontrolka gaśnie i nie można jej zapalićdo czasu kiedy kontrolka EDC sie zapali. Wtedy pali normalnie i jedzie.. Dopóki nie zgaśnie.. Może któryś z Was bedzie wiedział co z tym zrobić, bo ja już nie mam pojęcia. Z góry dzięki. Szerokości.

_________________
"Jeśli szanujesz auto, i o nie dbasz, to i ono zadba o Ciebie, żebyś zawsze dojechał tam, gdzie chcesz"


Tytuł:
Post Wysłano: 16 paź 2007, 21:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2006, 15:16
Posty: 372
Lokalizacja: z nienacka!!!

Podobny problem występuje w Scaniach 4 z silnikiem 380KM.
Może to być czujnika obrotów który umieszczony jest na kole zamachowym, są 2 czujniki główny i pomocniczy, częściej oszukuje ten pomocniczy, służą one do sterowania dawką paliwa.
Gdy główny podaje prawidłowe obroty to pomocniczy albo nie podaje pomiaru albo podaje pomiar za niski.
Problem może również leżeć w skrzynce przy jednostce sterującej a przyczyną tego jest wilgoć.
Można wymienić skrzynkę albo regularnie "przedmuchać" sprężonym powietrzem skrzynę, wówczas problem rozwiązujemy tylko na jakiś czas.
Jeśli ktoś ma takie problemy to polecam przedmuchiwać skrzynkę i gniazda do niej idące co 2 tygodnie.
Wymiana skrzynki niezawsze gwarantuje ustanie problemu.
W twoim przypadku polecam przedmuchać skrzynkę i zobaczyć jaki będzie tego efekt, jeśli nadal będzie problem istaniał to nich na serwisie sprawdzą jakie pomiary dają czujniki prędkości obrotowej.

_________________
ASS, GAS OR GRASS !!!
NOBODY RIDES 4 FREE !!!
Kat: A,B,C,E i reszta papierów, teraz tylko jazda.
Kanio najlebszo!


Tytuł:
Post Wysłano: 16 paź 2007, 21:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2007, 20:17
Posty: 12
Lokalizacja: Szczytno

Super. Dzięki Bossman. Napewno to sprawdze, bo to poprostu nei jazda. Jedziesz z duszą na ramieniu i nie wiesz gdzie i w którym miejscu CI zgaśnie.
P.S. Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś propozycje, które dotyczą mojego problemu to prosze, piszcie;) Pozdrawiam

_________________
"Jeśli szanujesz auto, i o nie dbasz, to i ono zadba o Ciebie, żebyś zawsze dojechał tam, gdzie chcesz"


Tytuł:
Post Wysłano: 17 paź 2007, 0:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

A pamietasz moze co te kody z edc o mumerze 5 i 1 oznaczaly ?

Bardzo czesto na takie gasnace trojki (po rozgrzaniu) pomaga wyciagniecie jednostki edc rozkrecenie jej i dokladne ogladniecie lutow szczegolnie na dosyc dlugich ukladach scalonych. Nastepnie dobrze jest te luty poprawic.
PS. Najlepiej jakbys mial skad podmienic sprawna jednostke i wtedy jedno mozna by wykluczyc.
W czworce ta cala diagnostyke, oraz szukanie przyczyn latwiej wykonac bo masz mozliwosc podpiecia komputera.


Tytuł:
Post Wysłano: 17 paź 2007, 18:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2007, 20:17
Posty: 12
Lokalizacja: Szczytno

Wymieniali mi całą jednostke w serwisie na okres próbny. Efekt był taki sam...Ale powiem Ci że ona potrafi zgasnąć na postoju nawet jak jest zimna.

_________________
"Jeśli szanujesz auto, i o nie dbasz, to i ono zadba o Ciebie, żebyś zawsze dojechał tam, gdzie chcesz"


Tytuł:
Post Wysłano: 18 paź 2007, 8:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sie 2007, 11:04
Posty: 36

Moim zdaniem to problem tkwi w okablowaniu.
Lubią się przecierać wiązki EDC, elektryk niech posprawdza czy kable nie mają przerw!!!


Tytuł:
Post Wysłano: 18 paź 2007, 22:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

i punkty masowe


Tytuł:
Post Wysłano: 19 paź 2007, 1:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Kod 5 oznacza pompowtryski,czyli kod 51 oznacza pierwszy pompowtrysk,gdyby kod był 53,to był by trzeci pompowtrysk.Czujnik EDC podpięty jest tylko pod pierwszy pompowtrysk,więc jak silnik gaśnie to czujnik odczytuje "brak paliwa" i stąd ten kod.Przyczyna jest inna.
Bosman,ułamany ząb rozrusznika uszkodził mi ten czujni,silnik chodził ale nie miał mocy V8 530.Zjechałem do Scanii Wrocław i tam mi powiedziano że to była moc awaryjna taka która pozwala na zjechanie do serwisu.
Przed laty w kolejce na Jędrzychowicach ta sama Scania mi zgasła,Niemcy holowali mnie do serwisu w Lubau,tam werdykt padła pompa.Stałem trzy dni pompa poleciała DHL-em do serwisu Bosh w Monachium,po powrocie i montażu auto nie pali i ten sam błąd defekt pompy.Elektryk zabrał się za robotę i znalazł przetarty jeden kabelek i stąd odczyt defekt pompy.Koszt naprawy 12 tyś Marek Niemieckich.Myślę że w tym przypadku wina jest elektryki,gdzieś w pewnym momencie rozłącza prąd i odcina paliwo,może np w "słoniu".
Pozdrawiam,stacja Lotos przed Białymstokiem,rano rozładunek.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Tytuł:
Post Wysłano: 19 paź 2007, 9:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2007, 20:17
Posty: 12
Lokalizacja: Szczytno

Ale panowie... Powiedzcie mi jedną rzecz. Dlaczego jak ona odstoi te swoje 5, 10, albo 20 minut, kontrolka EDC sie zapala i auto znów pali i chodzi. Oczywiście dopóki nei zgaśnie. Czasami potrafie przejechać 700 km bez zgaśniecia, a czasami nie potrafie przejechać 50...albo wcale, bo troche ją uruchomie, pompuje powietrze i zgaśnie...Poprostu jeden wielki śmiech na sali...Dzięki za podpowiedzi... w przyszłym tygodniu staje na wartsztat..

_________________
"Jeśli szanujesz auto, i o nie dbasz, to i ono zadba o Ciebie, żebyś zawsze dojechał tam, gdzie chcesz"


Tytuł:
Post Wysłano: 19 paź 2007, 16:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lut 2006, 19:37
Posty: 64
GG: 0

Ciekawa sprawa bo ja w volvie mam identyczny przypadek i też nie wiem co z tym zrobić. Moje volvo to fh16 520. Nieraz jeździ się tydzień i nic a nieraz 3 razy dziennie zgaśnie. Błąd wyskakuje od przekaźnika głównego, ale przekaźnik wymieniony w serwisie i cały czas to samo się dzieje.


Tytuł:
Post Wysłano: 19 paź 2007, 21:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Cytuj:
Kod 5 oznacza pompowtryski,czyli kod 51 oznacza pierwszy pompowtrysk,gdyby kod był 53,to był by trzeci pompowtrysk.Czujnik EDC podpięty jest tylko pod pierwszy pompowtrysk,więc jak silnik gaśnie to czujnik odczytuje "brak paliwa" i stąd ten kod.Przyczyna jest inna.
Tylko ze to jest trojka na pompie :)

A po drugie namieszales ostro w ukladach zasilania ... "pompowtrysk z czujnikiem" to nic innego jak wtryskiwacz z czujnikiem wzniosu iglicy (uklad pompa- przewod- wtryskiwacz i EDC).
A kody o ktorych piszesz od 51-56 - to jest uklad zasilania PDE (pompowtryskiwacze) - silnik 6 cylindrowy.


Tytuł:
Post Wysłano: 19 paź 2007, 21:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2007, 20:17
Posty: 12
Lokalizacja: Szczytno

W mojej Scanii wymieniali jednostke centralną, czujnik doładowania, czujnik pedału gazu, 2x pompa wtryskowa była w regeneracji i dalej jest to samo.

_________________
"Jeśli szanujesz auto, i o nie dbasz, to i ono zadba o Ciebie, żebyś zawsze dojechał tam, gdzie chcesz"


Tytuł:
Post Wysłano: 19 paź 2007, 21:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

no to zostala Ci elektryka - wiazki, polaczenia itp, albo dac gdzies ten samochod (np ojciec dyrektor) aby zdjeto z niego klatwe :]


Tytuł:
Post Wysłano: 20 paź 2007, 12:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 paź 2007, 12:25
Posty: 2

Moj ojciec mial podobny problem ale ominal EDC i zamontowal pompe od 360-tki nic wiecej nie wiem


Tytuł:
Post Wysłano: 22 paź 2007, 20:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2006, 17:50
Posty: 76

Cytuj:
Moj ojciec mial podobny problem ale ominal EDC i zamontowal pompe od 360-tki nic wiecej nie wiem
:lol: :?: :?: A co to za dziwoląg? A co to znaczy ominął EDC? :shock:


Tytuł:
Post Wysłano: 22 paź 2007, 20:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 paź 2007, 12:25
Posty: 2

WIdze ze pracownik servisu postanowil wlaczyc sie do watku kiedy to juz jest po temacie
Nie licz na servis , licz na siebie .

_________________
dadex@interia.pl


Post Wysłano: 22 paź 2007, 20:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2006, 17:50
Posty: 76

Cytuj:
Witam wszystkich. Jestem tutaj nowym użytkownikiem. Mam problem z moją Scanią. W czasie jazdy autko gaśnie. Czasami również na wolnych obrotach na postoju. Odwiedzałem serwisy i wymieniali to całą konsole, to grzebali w komputerze itd itp. Robili pompę wtryskową. Po prostu cuda niewidy. A problem jak był tak jest. Pali się cały czas EDC. Kod błędu to 5-1. Kasowai błędy na serwisie ale ciagle to samo... Kontrolka gaśnie i nie można jej zapalićdo czasu kiedy kontrolka EDC sie zapali. Wtedy pali normalnie i jedzie.. Dopóki nie zgaśnie.. Może któryś z Was bedzie wiedział co z tym zrobić, bo ja już nie mam pojęcia. Z góry dzięki. Szerokości.
Coś tu nie gra. W 3-ce nie istnieje kod 5-1 w EDC. Kody błędów skończyły się na cyfrze 15 i podejrzewam że to ten kod błędów tobie wyskakuje. Poza tym z opisu usterki jest to bardzo prawdopodobne. Błąd 15 związany jest z wewnętrzną usterką pompy wtryskowej a konkretnie z zębatką , która współpracuje z listwą sterującą pracą pompy. Przy aktywnym błędzie jednostka EDC odcina 30% mocy silnika a w skrajnym wypadku może unieruchomić silnik. Oczywiście niewykluczone jest że jest to też/lub typowa usterka wiązki elektrycznej, która przy przetarciu może podawać błędne informacje do jednostki EDC. Która będzie interpretować to jako poważną usterkę silnika.

[ Dodano: Pon, 22.10.2007, 20:50 ]
Cytuj:
WIdze ze pracownik servisu postanowil wlaczyc sie do watku kiedy to juz jest po temacie
Nie licz na servis , licz na siebie .
Widzę kolego że masz pewne osobiste uprzedzenia, które są niczym w tym wypadku nieuzasadnione. Napisałeś czystą głupotę bo w żadnym pojeździe Scania nie da się ominąć jednostki sterującej EDC. Poza tym w pojazdach o mocy 360 KM skąd ponoć wziąłeś pompę wtryskową :lol: czy to w 3 czy 4 serii nie było jednostek EDC. Silniki te po prostu takich nie posiadały. Ale skoro tobie się to udało to...gratuluję pomysłowości. Powinieneś to opatentować.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: