Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 30 lip 2007, 19:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lip 2007, 20:13
Posty: 44
Lokalizacja: Legionowo

Zastanawia mnie jak to jest gdy przypuśćmy mam samochód solówka + Przyczepa (na obrotnicy z przednią osią skrętną) i jest znak 30 t. masy rzeczywistej a sama solówka ma DMC. 26t a przyczepa 18t. to jak to jest mogę przejechać czy nie na Cb się niestety nie mogę dowiedzieć bo co kierowca to inne zdanie na ten temat i sam nie wiem jak to jest i proszę o poradę.
Obrazek


Tytuł:
Post Wysłano: 30 lip 2007, 20:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lut 2007, 20:57
Posty: 1532
Samochód: fabia

Jeżeli znak dotyczy masy rzeczywistej to wszystlko zależy od tego jak jesteś załadowany. Jeżeli znak dotyczy DMC to liczy się DMC zestawu, czyli auto + przyczepa.

_________________
Czerwone i bure


Tytuł:
Post Wysłano: 30 lip 2007, 21:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lip 2007, 20:13
Posty: 44
Lokalizacja: Legionowo

Ale kolego mi chodzi o to że nie którzy twierdzą że jeżeli przyczepa jest z przednią osią skrętną to się liczy jako oddzielny pojazd i wtedy taki znak mnie nie dotyczy. Bo chodzi tu o Masę rzeczywistą pojazdu, a nie całkowita tak jak jest wpisane w dowodzie. Więc na podstawie np. Łomży gdzie jest znak na moście 30 t. rzeczywistej to czy jeżeli jestem załadowany na solówce i przyczepie to czy mogę przejechać ??


Tytuł:
Post Wysłano: 30 lip 2007, 22:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lut 2007, 20:57
Posty: 1532
Samochód: fabia

Z punktu widzenia przepisów jedyny podział jaki znam to:

* zespół pojazdów - pojazdy złączone ze sobą w celu poruszania się po drodze jako całość; nie dotyczy to pojazdów złączonych w celu holowania;

* przyczepa - pojazd bez silnika, przystosowany do łączenia go z innym pojazdem;

* przyczepa lekka - przyczepa, której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 750 kg;

* naczepa - przyczepę, której część spoczywa na pojeździe silnikowym i obciąża ten pojazd;

Jasno z niego wynika, że samochód z przyczepą (nieważne czy centralnoosiową czy na obrotnicy) to zespół pojazdów. Zespół to całość czyli wszelkie masy sumują się w jedną którą należy mieć na uwadze przy znakach zakazu.

_________________
Czerwone i bure


Tytuł:
Post Wysłano: 30 lip 2007, 22:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lip 2007, 20:13
Posty: 44
Lokalizacja: Legionowo

Aha dziękuje bardzo za odpowiedź właśnie o to mi chodziło
Jeszcze raz dzięki i Powodzonka


Tytuł:
Post Wysłano: 31 lip 2007, 6:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6305
Lokalizacja: Wrocław

widzę, że zamiast roztrząsania większości teamatów i zapytań lepiej wziąć kodeks otworzyć na stronie drugiej i przeczytać rozdział pt.: "pojęcia podstawowe".

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 03 sie 2007, 18:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 kwie 2006, 22:05
Posty: 207
GG: 5539280
Samochód: Iveco Stralis 480
Lokalizacja: Chodziez

A teraz pytanie co do zakazu jazdy spowodowane upalami
Czy jzeli jade z paletami (24 szt na wymiane) to jestem uwazany jako pusty czy juz z towarem?
To samo pytanie sie dotyczy co do pustego kontenra na aucie ? :]

_________________
LASEKUR LASEKUROLUM AB1993 CE1997 DE2008


Tytuł:
Post Wysłano: 04 sie 2007, 6:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6305
Lokalizacja: Wrocław

zakaz temperaturowy jest od 12T DMC (dopuszczalna masa całkowita) - wyjaśnienie tego jest również na drugiej stronie kodeksu w "pojęciach podstawowych".

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 05 sie 2007, 19:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1310
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Cyryla irytują chyba takie proste pytania, na które odpowiedź to podstawa pracy kierowcy, dlatego pewnie nie napisał wprost.
Upały dotyczą aut o DMC 12 ton zestawu, więć jak spojrzysz w dowody samochodu i przyczepy to dowiesz się jaką mają DMC. Jeśli całość przekracza 12 ton to nie ma znaczenia czy wieziesz pszczółki luzem czy stal. Zakaz cię obowiązuje.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Tytuł:
Post Wysłano: 05 sie 2007, 20:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6305
Lokalizacja: Wrocław

nie denerwują, tylko po co patrzeć w dowód jeżeli nie wie się co to jest dopuszczalna masa całkowita, lub nie rozumie się znaku B - 18.
jest jednak na to rada - można się udać na kurs na kartę rowerowę i tam wytłumaczą pojęcia podstwowe bardzo dokładnie.

po prostu bardzo mnie dziwi, że na forum poświęconym samochodom ciężarowym pojęcia podstawowe prawa o ruchu drogowym są niezrozumiałe.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 06 sie 2007, 21:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 kwie 2006, 22:05
Posty: 207
GG: 5539280
Samochód: Iveco Stralis 480
Lokalizacja: Chodziez

Cytuj:
Cyryla irytują chyba takie proste pytania, na które odpowiedź to podstawa pracy kierowcy, dlatego pewnie nie napisał wprost.
Upały dotyczą aut o DMC 12 ton zestawu, więć jak spojrzysz w dowody samochodu i przyczepy to dowiesz się jaką mają DMC. Jeśli całość przekracza 12 ton to nie ma znaczenia czy wieziesz pszczółki luzem czy stal. Zakaz cię obowiązuje.
Tutaj sie mylisz bo przy zakazie w upaly mozna bylo jechac pustym autem.(na zakazie weekendowym nie mozna nawet pustym)
A moje pytanie dotyczy czy wiozac pusty kontener auto jest uznawane jako w stanie proznym czy tez nie :evil:
A co do zakazow to by nie bylo problemu jak by zamiast DMC uznawane by bylo RMC
Bo czy inaczej niszczy droge auto o DMC pow 12 T ale jadace na pusto i wazace np 10 T niz auto o DMC ponizej 12 T ale jadace zaladowane na maxa i wazace okolo tych 12 T? :?:

_________________
LASEKUR LASEKUROLUM AB1993 CE1997 DE2008


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: