Strona 1 z 1 [ Posty: 2 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 22 mar 2007, 21:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 mar 2007, 21:17
Posty: 6

Poszukuje informacji dotyczacych struktury firmy transportowej.
Szczegulnie interesują mnie powiazania pomiedzy pionami firmy. Potrzebuje tego do zbudowania projektu bazy danych w Accesie.
Będe bardzo wdzieczny za każdą pomoc. :idea: :D :idea:

swidi1@gmail.com


Tytuł:
Post Wysłano: 22 mar 2007, 22:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6305
Lokalizacja: Wrocław

firmy transportow sa róznej wielkości i ich struktura różni sie jak struktura zwierząt od jednokomórkowców do bardzo złożonych organizmów.
najprostszym takim organizmem jest kierowca posiadający własny pojazd, czasem to bywa ciągnik siodłowy, czasem zestaw i tu nie ma co mówić o jakiejś strukturze.
większe firmy zatrudniające kilka samochodów mają szefa, dyspozytora - bo nie można go nazwać jeszcze spedytorem (takie firmy najczęściej jeżdżą dla jednej spedycji) nadzorującego pracę kierowców, niżej kierowcy, a gdzieś z boku księgowa na półetatu.

firmy trochę więsze pod szefem mają dyrektora przedsiębiorstwa, pod nim kilku spedytorów pełniących również funkcję dyspozytorów odpowiedzialnych za rozliczenie kierowców i stan sprzętu. i dalej kierowcy.
czasem takie firmy posiadają stanowisko odpowiedzialnego za sprzęt i kierowców, a spedytorom zostaje tylko ich praca.
oczywiście w takich firmach jest już księgowa.

trochę większe firmy górę mają taką samą właściciel - dyrektor.
tabor - pojazdy z kierowcami sa podzielone na tak zwane brygady i mają z jednej strony nadzór spedytorów odnośnie pracy, z drugiej strony dyspozytorów od strony personalno - sprzętowej.
tutaj spedytor dostaje zleceń 120 - 160% możliwości przerobu własnej brygady i korzystając z narzędzi jakie ma internet, telefon, fax niepasujące kursy wprowadza na rynek, poprzez sporzedawanie współpracującym przewoźnikom lub poprzez giełdy internetowe.
kursy dla swoich aut układa w kółka uzupełniając swoimi ładunkami, od innych spedytorów lub kupując z rynku.
dalej jest jak wszędzie księgową zastępuje dział księgowości, sa kierowcy, a nowmi elementami są działy marketingu, czasem warsztat, który może pojawić się w mniejszych firmach, lub zanikać w największych, przedstawicile handlowi, działy naboru i szkolenia kierowców. mogą być również magazyny lub działy logistyki, które wiążą się z obsługa drobnicy.

i tak mniej więcej jest z frimami zajmującymi się transportem drogowym, jednak w większych firmach zdarzają się, często działy obsługujące transport kolejowy lub lotniczy, czy wodny.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 2 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: