Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 06 mar 2007, 17:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 mar 2007, 16:59
Posty: 3

Witam serdecznie. Mam kilka pytań odnośnie założenia firmy transportowej. Dokładnie chcę zakupić wywrotki mająć stałą umowę z odbiorcą na towar ze żwirowni.
Dokładnie chodzi mi o to, że wiem że trzeba zdać jakiś egzamin na prowadzenie firmy transportowej. Co to za dokładnie certyfikat, ile się płaci, gdzie się zdaje egzamin.
Odnośnie samochodów tzn. jakie najlepiej kupić. Na początek chcę tylko jedną wywrotke, żeby zaznajomić się z prowadzeniem właśnie takiej działalności. Na jeden samochód chcę przeznaczyć ok60-70tys. zł. Jaką marke najlepiej proponujecie. Chcę zaznaczyć że jestem kompletnie zielony w tym temacie ale mam w rodzinie kilka firm transportowych i pewnie też poprosze o pomoc ale najpierw chcę spróbować sam do wszystkiego dojść. Ile takie samochody palą itd. Jaki jest miesięczny koszt utrzymania jednego samchodu wraz z kierowcą. Planuje łączny zakup wywrotek w 5 sztukach. Czy wg Was przy stałej umowie z odbiorcą (jeszcze nie wiem jakie stawki) ale myślicie, że taki interes jest opłacalny?? Prosze o wypowiedzenie się na ten temat i o zamieszczeniu wszelkich informacji odnośnie rozpoczęcia takiego interesu. Z góry dziękuje i pozdrawiam


Tytuł:
Post Wysłano: 06 mar 2007, 17:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sty 2006, 16:05
Posty: 839
Samochód: kadetem tera

Z tego co rozmawiałem wczoraj z kuzynem (wożą właśnie ze żwirowni piach) kontrakt podpisuje się tak że płacą Ci od przewiezionej tony. Kuzyn mówił że przy 25 tonach jadą za darmo muszą załądować 30ton wtedy mają zysk z tych 5 ton.
Samochody jakie mają to dwa daf-y ati i jednego man-a f2000 i starego merac którego chcą wyeliminować i nastawić się na same man-y i daf-y.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=YTdDuklzIxk

"MAM WYJE BANE NA TIRY!"


Ostatnio zmieniony 06 mar 2007, 17:14 przez GRZEGORZ, łącznie zmieniany 1 raz.

Tytuł:
Post Wysłano: 06 mar 2007, 17:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 mar 2007, 16:59
Posty: 3

Aha a odnośnie tych stawek to jak myślicie ile mogą zaproponować za przewożenie żwiru?? Też jestem ciekaw czy w powrotną stronę płącą jeśli jedzie na pusto.

[ Dodano: Wto, 06.03.2007, 16:30 ]
Już wyczytałem w internecie, że do założenia firmy transportowej potrzebny jest certyfikat kompetencji zawodowych. Czy ktoś z was zdawał właśnie taki egzamin?? Wyczytałem też, że są jakieś utrudnienia jeśli nie mam 5-cio letniej praktyki. Jak wygląda taki egzamin?? Ile kosztuje?? Gdzie można się przygotować do takiego egzaminu??


Tytuł:
Post Wysłano: 06 mar 2007, 19:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2007, 19:01
Posty: 9
Lokalizacja: częstochowa

kolego ja ogólnie tez interesuje się tematem licencji, ale w transporcie siedzimy dluzszy okres czasu juz pare dobrych lat, natomiast kiedy weszla licencja autka przeszły na użytek własny.

Żeby uzyskać licencje musisz zdać egzamin i w ten sposób uzyskać certyfikat uprawniający Cie do ubiegania się o licencje na przewóz krajowy/międzynarodowy.
Taki wniosek o licencje składasz w swoim Starostwie Powiatowym, tam kierują Cię co robić dalej.
Licencje otrzymujesz na okres od 2-50 lat, musisz ten wiek zaznaczyc na wniosku, który składasz w Starostwie.

Kwota certyfikatu z egzaminem to ok. 1900-2000zł. Licencja = nie wiem.
Kursy do egzaminu trwają chyba tydzień, możesz to zrobić w większości firm zajmujących się szkoleniem zawodowym.
Dobrym rozwiązaniem byłoby zatrudnienie osoby u siebie w firmie na stanowisko kierownika d/s transportu, który owy certyfikat posiada.
Zatrudnisz go na 1/8 etatu, min. zarobek 120zł, a Zus - 45zł, tak mi poradził jeden z forumowiczów.


Jeśli chodzi o powroty, to nie wydaje mi się, by żwirownia płaciła za puste kilometry, moge się mylić :wink:

Natomiast w Twojej kwestii jest znalezienie sobie powrotu, całkiem inaczej na tym wyjdziesz.

Jak tu już Grzesiek napisal musisz sie liczyć z tym, że będziesz przeładowywał autko, a to sam wiesz wiąże się z częstszymi awariami autka i nie daj Boziu mandatami :?


Tytuł:
Post Wysłano: 07 mar 2007, 10:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 mar 2007, 12:44
Posty: 12
Lokalizacja: Białystok

A czy do założenia firmy transportowej gdzie przewóz odbywa sie do 3,5 t takze potrzebne sa jakies licencje?


Tytuł:
Post Wysłano: 07 mar 2007, 13:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lis 2006, 1:14
Posty: 67
Lokalizacja: Irlandia

Ja znalazłem takie infona http://www.przewoznicy.wroc.pl

Warunki otrzymania licencji
Przedsiębiorca zamierzający podjąć i wykonywać międzynarodowy transport drogowy winien spełniać warunki określone art. 5 ust. 3 ustawy z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (tekst jednolity Dz. U. z 2004r. Nr 204, poz. 2088).
W związku z powyższym ww. przedsiębiorca winien złożyć stosowny wniosek o udzielenie uprawnienia licencyjnego na wykonywanie międzynarodowego transportu drogowego, zgodnie z wymogami art. 8 ww. ustawy, przedstawiając nw. dokumentację:

• odpis z rejestru przedsiębiorców albo z ewidencji działalności gospodarczej;
• kserokopię zaświadczenia o nadaniu numeru identyfikacji statystycznej (REGON);
• kserokopię zaświadczenia o nadaniu numeru identyfikacji podatkowej (NIP);
• oświadczenie o aktualności podstawy prawnej;
• prawidłowo wypełniony druk L1, L2 ;
• kserokopie dowodów rejestracyjnych z pojazdów, które mają być objęte licencją;
• dokument potwierdzający prawo do dysponowania ww. pojazdami, jeśli pojazdy nie stanowią własności przedsiębiorcy (np.: umowa leasingu wraz z protokołem odbioru pojazdu, umowa przewłaszczenia wraz z protokołem odbioru pojazdu, umowa dzierżawy, najmu, użyczenia);
• kserokopię certyfikatu kompetencji zawodowych przedsiębiorcy lub osoby zarządzającej transportem drogowym w przedsiębiorstwie; w przypadku przedstawienia zagranicznego certyfikatu uprawniającego do wykonywania zawodu międzynarodowego przewoźnika drogowego przez obcokrajowca należy przedstawić kserokopię certyfikatu kompetencji zawodowych (poświadczona przez notariusza za zgodność z oryginałem lub oryginał do wglądu) wraz z tłumaczeniem na język polski przez tłumacza przysięgłego oraz potwierdzenie od wystawcy certyfikatu kompetencji zawodowych, że osobie w nim wymienionej wydano certyfikat Nr... z dnia .............. wraz z tłumaczeniem na język polski przez tłumacza przysięgłego;
• zaświadczenie z rejestru skazanych stwierdzające niekaralność osób, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 1; w przypadku przedstawienia zaświadczenia przez obcokrajowca wymagana jest kserokopia ww. dokumentu poświadczona przez notariusza za zgodność z oryginałem lub oryginał wraz z tłumaczeniem na język polski przez tłumacza przysięgłego;
• udokumentowanie posiadania sytuacji finansowej zapewniającej podjęcie i prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego potwierdzoną dostępnymi środkami finansowymi, majątkiem lub ostatnim bilansem rocznym przedsiębiorstwa w wysokości 9000 euro na pierwszy pojazd samochodowy przeznaczony do transportu drogowego, 5000 euro na każdy następny pojazd samochodowy; (patrz wyjaśnienie na końcu tekstu).
• oświadczenie o zamiarze zatrudnienia kierowców spełniających warunki, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 4 lub w art. 6 ust. 1 pkt 2 (formularz L7);
• opłatę skarbową – 5 złotych od wniosku oraz 50 groszy od każdego składanego do wniosku załącznika.


Koszt uzyskania licencji:

w przypadku ubiegania się o licencję na wykonywanie międzynarodowego transportu drogowego w zakresie przewozu:
• rzeczy: wartość licencji 4000 zł + 11% z 4000 zł. tj. 440zł za 1 wypis = 4440 zł.
• osób (autokar/autobus): wartość licencji 3600zł. + 11% z 3600zł. tj. 396 zł. za 1 wypis = 3996 zł.
• tzw. „busy”: (od 2 do 5 lat) - wartość licencji 1000 zł + 11% z 1000 zł. tj. 110 zł. za 1 wypis =1110 zł. ; (powyżej 5 do 15 lat) – wartość licencji 3000 zł. + 11% z 3000 zł. tj. 330 zł. za 1 wypis = 3330 zł. ; (powyżej 15 do 30 lat) – wartość licencji 4000 zł. + 11% z 4000 zł. tj. 440 zł. za 1 wypis = 4440 zł.; (powyżej 30 do 50 lat) – wartość licencji 5000 zł. + 11% z 5000 zł. tj. 550 zł. za 1 wypis = 5550 zł.



WYJAŚNIENIE DO
udokumentowanie posiadania sytuacji finansowej zapewniającej podjęcie i prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego
W art. 5 ust. 3 pkt 3 ustawy o transporcie drogowym został określony obowiązek posiadania sytuacji finansowej zapewniającej podjęcie i prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego.
Potwierdzenie odpowiednimi dokumentami takiej sytuacji w odpowiedniej wysokości, stosownie do brzmienia ustawy, jest warunkiem koniecznym do uzyskania licencji.
Pod pojęciem posiadania odpowiedniej sytuacji finansowej należy rozumieć:

a. środki finansowe:
- środki pieniężne dostępne na rachunku bankowym - zaświadczenie z banku ważne 3 miesiące od daty wystawienia,

- gwarancja bankowa z terminem ważności w niej określonym,

- obligacje i papiery wartościowe z terminem ważności w nich określonym,

- weksle wystawione przez osobę trzecią na rzecz przewoźnika - ważne bezterminowo,

b. ogół praw majątkowych (aktywa) przysługujących podmiotowi w tym:
- prawo własności do rzeczy ruchomych (środki transportowe i inne składniki majątkowe), których wartość została wyceniona przez rzeczoznawcę majątkowego z ważnością jednego roku od dnia wyceny,
- nieruchomości (grunty, budynki), których wartość została wyceniona przez rzeczoznawcę majątkowego z ważnością jednego roku od dnia wyceny,
- akty notarialne dotyczące nieruchomości z terminem ważności jednego roku od dnia sporządzenia,

aktywa potwierdzone polisą ubezpieczeniową, w której przyjęta suma ubezpieczenia stanowić będzie wartość majątku lub innym dokumentem (np. dowód zakupu), polisa ubezpieczeniowa ważna będzie przez okres jej trwania,

gwarancje ubezpieczeniowe z terminem ważności obowiązywania gwarancji.

c. ostatni bilans roczny przedsiębiorstwa:
sprawozdanie finansowe w formie bilansu za ostatni rok działalności gospodarczej;
najistotniejszym elementem bilansu, branym pod uwagę przy potwierdzaniu sytuacji finansowej, jest kolumna "aktywa razem"; jej suma musi być adekwatna do wysokości wymaganej kwoty potwierdzającej spełnienie ustawowego wymogu;
bilans powinien zostać sporządzony przez pracownika lub osobę posiadającą kwalifikacje zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 18 lipca 2002 r. w sprawie uprawnień do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych ( Dz. U. Nr 120, pózn.1022), bilans zachowuje ważność przez rok od daty sporządzenia,

d. księgowy wykaz środków trwałych wraz z oświadczeniem przedsiębiorcy o zgodności tego dokumentu ze stanem faktycznym i zobowiązaniem do złożenia odpowiedniej aktualizacji w razie zmiany stanu faktycznego, powodującego pogorszenie sytuacji finansowej poniżej wymaganej przez ustawę granicy z terminem ważności przez rok od daty sporządzenia.

Wysokość kwot zgodnie z art. 5 ust. 3 pkt. 3 wynosi 9000 Euro na pierwszy pojazd samochodowy przeznaczony do transportu drogowego i 5000 Euro na każdy następny pojazd samochodowy.







SPD "Dolny Śląsk" przy współpracy z ośrodkiem egzaminacyjnym we Wrocławiu organizuje kursy i egzaminy na certyfikat kompetencji zawodowych w krajowym i międzynarodowym transporcie osób i rzeczy. Program kursu przygotowany jest dla czterech grup kandydatów:


krajowy przewóz rzeczy dla kandydatów z 5 letnią praktyką w zarządzaniu przedsiębiorstwem transportowym,
krajowy przewóz rzeczy dla kandydatów bez praktyki w zarządzaniu przedsiębiorstwem transportowym,
międzynarodowy przewóz osób dla kandydatów 5 letnią praktyką w zarządzaniu przedsiębiorstwem transportowym,
międzynarodowy przewóz osób dla kandydatów 5 letnią praktyką w zarządzaniu przedsiębiorstwem transportowym.

Najbliższe terminy egzaminów na certyfikat kompetencji zawodowych: 01-02 luty 2003. Daty następnych egzaminów będą publikowane po ich potwierdzeniu przez Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie (sprawdź daty).

Miejsce egzaminu: Wrocław, Rynek 25

Terminy rozpoczęcia kursów :

rozpoczęcie pierwszy lub drugi tydzień każdego miesiąca

Opłaty za egzamin i wydanie certyfikatu reguluje Ustawa i wynoszą odpowiednio:
wydanie certyfikatu przez Instytut Transportu Samochodowego - 300 zł,
opłata za egzamin odpowiednio 300, 400 lub 500 zł



Wartość kursu uzależniona jest od programu i wynosi odpowiednio:

Dla osób z praktyką - 750 zł,
Dla osób bez praktyki - 850 zł
Uczestnicy kursów nie będący członkami Stowarzyszenia ponoszą opłaty za kurs o 100 zł wyższe.Uczestnik kursu w ramach opłaty otrzymuje materiały szkoleniowe oraz posiłek i napoje.

Kurs kończy się próbnym egzaminem, którego zadaniem jest zapoznanie się z techniką rozwiązywania testów oraz zorientowanie się w poziomie przyswojonej wiedzy.

Osoby zainteresowane prosimy o wypełnienie zgłoszenia na kurs, oraz o pobranie wzoru wniosku oraz wzoru umowy

Ilość miejsc na kursie jest ograniczona i z przykrością zmuszeni jesteśmy zastosować zasadę: "Decyduje kolejność zgłoszeń".

Dodatkowe informacje zostaną Państwu udzielone bezpośrednio w biurze Stowarzyszenia lub telefonicznie. Osoba odpowiedzialna za organizację szkoleń i egzaminów:

Jerzy Gęgotek
tel. kom. 0501 266562
kontakt w biurze Stowarzyszenia lub tel/fax 071 3413188;3422918 tel. 071 3413433


Tytuł:
Post Wysłano: 07 mar 2007, 15:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lut 2007, 23:39
Posty: 143
Lokalizacja: Wrocław

Kolego locdog, przy transporcie pojazdem albo zespołem pojazdów o dmc nieprzekraczającej 3,5 t nie musisz posiadać licencji uprawniającej Cię do wykonywania transportu drogowego, o której mówiono tutaj wielokrotnie, więc jako przedsiębiorca nie musisz np. posiadać certyfikatu kompetencji zawodowych, który do uzyskania licencji jest niezbędny.

_________________
A ja, jeżely pan pozwoly, z przyjemnością!!!


Tytuł:
Post Wysłano: 07 mar 2007, 17:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 mar 2007, 12:44
Posty: 12
Lokalizacja: Białystok

No i o to mi chodziło kolego dziękuje. Zostaje tylko babranina w urzędzie skarbowym :shock: :shock:


Tytuł:
Post Wysłano: 08 mar 2007, 2:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 mar 2007, 16:59
Posty: 3

Seba dzięki bardzo za Twoją wypowiedź lecz nia za bardzo to się mnie dotyczy. Ja nie będe miał transportu międzynarodowego tylko i wyłącznie krajowy. Ale dzięki bardzo może coś na temat krajowego znajde na tej stronce co podałeś. Dziękuj i pozdrawiam.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: