Cytuj:
Pytam, bo z tego, co wiem to Common-Rail sprawdza się w silnikach o pojemności do 10 lub też 11 litrów. Chyba, że to już będzie na D26?
To teraz rozwieję wszelakie wątpliwości.
Man TGA 660 otrzymał serce o kodowej nazwie
D2840LF25, osiąga on moc maksymalną 485 kW/660 KM przy 1900 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 2700 Nm w szerokim zakresie od 1000 do 1600 obr./min.By osiągnąć wymienione wyżej parametry w opisywanej jednostce, poza turbodoładowaniem i intercoolerem, zastosowano także 4 zawory na każdy cylinder, zewnętrzną recyrkulację spalin, system wtrysku Common Rail drugiej generacji oraz układ sterowania EDC7 (oba wyprodukowane przez firmę Bosch, montowane po jednym na każdy rząd cylindrów).
Silnik ma układ V10 i pojemnośc skokową wynoszącą 18,273 litra.
Informacje cześciowo zaczerpnięte z
http://www.trucks.com.pl/
Jako ciekawostkę powiem, że owy silnik a mianowicie jego prototypowa wersja miała moc 700 koni, ale problemy ze sprzęgłem wymisuły redukcję o 40 koniaczy.
Nio i chyba w tej sprawie wszystko jasne