Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 01 cze 2014, 22:42
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lut 2007, 16:06
Posty: 2034
GG: 6845711
Samochód: prawo fotelowiec
Lokalizacja: Gryfino

Znalazłem podstawowe stawki za przejazd 1 km objętymi drogami płatnymi dla Euro 3 i 4, ale w praktyce jest to inaczej.

Jak to wychodzi miesięcznie/tygodniowo z opłatami ? Duża różnica wychodzi między Euro 3 a 4 ? Jak to jest w Polsce, a jak np w Niemczech, a także w Skandynawii ?

O Skandynawii nie mogłem nic znaleźć na temat stawek, ktoś może wie ?

_________________
www.flickr.com/marekjastrzebski


Post Wysłano: 01 cze 2014, 23:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 sty 2011, 18:18
Posty: 260
GG: 0

Ty idz składać te meble, weź kalkulator i policz, gdzie masz problem :mrgreen:

_________________
Recykling 1 tony papieru pozwala oszczędzić 17 drzew, 26 500 litrów wody, od 2,3 m3 miejsca na składowisku śmieci, 320 litrów ropy, 24kg zanieczyszczeń odprowadzanych do atmosfery, 4200 kWh energii- jest to wystarczająca ilość energii, aby zasilić nią przeciętny dom przez 6 miesięcy !


Post Wysłano: 01 cze 2014, 23:32
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lut 2007, 16:06
Posty: 2034
GG: 6845711
Samochód: prawo fotelowiec
Lokalizacja: Gryfino

Dosyć tych mebli już, ileż można :D

_________________
www.flickr.com/marekjastrzebski


Post Wysłano: 01 cze 2014, 23:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 2857
Samochód: R 450
Lokalizacja: eu

Cytuj:
Jak to wychodzi miesięcznie/tygodniowo z opłatami ? Duża różnica wychodzi między Euro 3 a 4 ? Jak to jest w Polsce, a jak np w Niemczech, a także w Skandynawii ?

O Skandynawii nie mogłem nic znaleźć na temat stawek, ktoś może wie ?
W Polsce musisz policzyć stawki ViaToll, W Niemczech TollCollect, a na Skandynawii masz eurowinietę po 8e/doba (Szwecja, bo na Norge bramki zwykłe).

Ale zakładam, ze nie chce Ci się w przeciwieństwie do nas szukać tego w internecie i czekasz na gotowe odpowiedzi...
no cóż.. z mojej strony wyczerpałem temat i więcej w necie Ci nie znajdę...

_________________
niepraktykujący abstynent
Ubieraj się w "Dalnoboishik"™


Post Wysłano: 03 cze 2014, 22:54
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lut 2007, 16:06
Posty: 2034
GG: 6845711
Samochód: prawo fotelowiec
Lokalizacja: Gryfino

Cytuj:
Ale zakładam, ze nie chce Ci się w przeciwieństwie do nas szukać tego w internecie i czekasz na gotowe odpowiedzi...
no cóż.. z mojej strony wyczerpałem temat i więcej w necie Ci nie znajdę...
O Polsce i Niemczech wiem, o Szwecji i Danii się doczytałem, a o Norwegii nie mogłem znaleźć, ale dzięki że poświęciłeś swój cenny czas i mi pomogłeś. Niech Ci Bozia w dzieciach wynagrodzi :)

Nie chodzi mi o gotowe odpowiedzi, tylko mniej więcej jak to wychodzi Wam - użytkownikom miesięczny mniej więcej koszt opłat.

_________________
www.flickr.com/marekjastrzebski


Post Wysłano: 04 cze 2014, 0:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 sty 2011, 18:18
Posty: 260
GG: 0

Ja przy aktualnej robocie (dużo jazdy po niemczech) autem e4 w stosunku do e5 mógłbym zaoszczędzić lekko 1200zł miesięcznie (e3 do e4 wyjdzie podobnie). Zakup młodszego auta o wyższej normie na pewno nie zwróci się w opłatach za drogi bo sam możesz policzyć ile czasu musiał bym odpracowywać różnice cenową między takimi samochodami.
Ale opłaty to tylko jedna z rzeczy składająca się na koszta.
Musisz odpowiedzieć sobie na jedno zajebiście ważne pytanie, a później sam wiesz co <ściana>

_________________
Recykling 1 tony papieru pozwala oszczędzić 17 drzew, 26 500 litrów wody, od 2,3 m3 miejsca na składowisku śmieci, 320 litrów ropy, 24kg zanieczyszczeń odprowadzanych do atmosfery, 4200 kWh energii- jest to wystarczająca ilość energii, aby zasilić nią przeciętny dom przez 6 miesięcy !


Post Wysłano: 04 cze 2014, 22:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1361
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Cytuj:
Ja przy aktualnej robocie (dużo jazdy po niemczech) autem e4 w stosunku do e5 mógłbym zaoszczędzić lekko 1200zł miesięcznie (e3 do e4 wyjdzie podobnie). Zakup młodszego auta o wyższej normie na pewno nie zwróci się w opłatach za drogi bo sam możesz policzyć ile czasu musiał bym odpracowywać różnice cenową między takimi samochodami.
Ale opłaty to tylko jedna z rzeczy składająca się na koszta.
no nie powiedziałbym, gdyż 1200zł może np. wynosić różnica w racie za leasing e4 do e5. Więc na dzień dobry wychodzimy na zero.


Post Wysłano: 04 cze 2014, 22:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 sty 2011, 18:18
Posty: 260
GG: 0

Scania serii 4 e3, powiedzmy 50tys netto, a scania serii r e5, 150tys netto.
Euro 3 to 0,2eur za km
Euro 5 to 0,15eur za km
Kilometrów miesięcznie dajmy 10tys po drogach płatnych co daje:
E3 - 2000eur
E5 - 1500eur
kurs zaokrąglijmy do 4zł więc 2000zł oszczędności miesięcznie, różnica w cenie to 100tys zł
50 miesięcy czyli dobre 4 lata
dobrze liczę?
Ale powtórzę jeszcze raz, to tylko jeden z wielu kosztów i trzeba do sprawy podejść indywidualnie w zależności od roboty jaką się ma i tak dalej.
I wiadoma sprawa w E3 trzeba inwestować troszkę więcej pieniążków chociaż na to również nie ma reguły ;)

_________________
Recykling 1 tony papieru pozwala oszczędzić 17 drzew, 26 500 litrów wody, od 2,3 m3 miejsca na składowisku śmieci, 320 litrów ropy, 24kg zanieczyszczeń odprowadzanych do atmosfery, 4200 kWh energii- jest to wystarczająca ilość energii, aby zasilić nią przeciętny dom przez 6 miesięcy !


Post Wysłano: 04 cze 2014, 23:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1484
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

Dolicz do tego adblue i koszt serwisu instalacji mocznika. No chyba, ze silnik bez adblue.

Wysłane z mojego HaTeCeka

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Post Wysłano: 06 cze 2014, 10:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1361
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

powiem tak, punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.


Post Wysłano: 06 cze 2014, 13:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 1981
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Cytuj:
no nie powiedziałbym, gdyż 1200zł może np. wynosić różnica w racie za leasing e4 do e5. Więc na dzień dobry wychodzimy na zero.
Gdyby to było takie zero to Ty sam byś smigał Euro 5 a nie stara lokomotywa z euro 1,2?
no nie? :D

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 08 cze 2014, 12:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1361
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Cytuj:
Gdyby to było takie zero to Ty sam byś smigał Euro 5 a nie stara lokomotywa z euro 1,2?
no nie?
u mnie problem wymiany na nowszy tabor jest troszkę inny. Po za tym dochodzą kwestie zużycia auta, po za samym rocznikiem wpływ na bieżącą eksploatację ma historia auta, w jakich warunkach pracowało, a owa lokomotywa wcześniej zrobiła pół miliona kilometrów pod jedną firmą wożąc 8t w jedną stronę a w drugą na pusto, więc nie jest specjalnie zmęczona.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Forum Samochodowe