Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 10 cze 2012, 14:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 cze 2012, 19:19
Posty: 6
Samochód: R420

Kamil_FH16, mam jedno pytanie - po co kombinować? Kary mogą być naprawdę dotkliwe, zagrożenie, jakie za sobą niesie jazda załadowanym zestawem wzrasta wraz z każdym km/h w górę. Jeżeli masz wątpliwości - przejedź się na płytę poślizgową (pod Opolem macie bardzo fajną) i zobaczysz, jak zachowuje się auto przy 40 a jak przy 50 km/h. Nie mówiąc już o sile, jaka działa przy większych prędkościach...

Da się oszukać tachografy, z cyfrówkami też kombinują. Szef może i będzie zadowolony z Twoich czasów, ale za wszystko odpowiadasz Ty - kierowca. Jedna dokładniejsza kontrola i żegnasz się z 15 tysiącami. Warto? ;)


Post Wysłano: 10 cze 2012, 15:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 gru 2011, 14:40
Posty: 111
GG: 10725990
Samochód: Bus
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

seth to troche tak jak z pytaniami nt. jak oszukac tacho. Duzo ludzi pyta, ale nie kazdy pyta po to, zeby kantowac tylko dla wlasnej wiedzy. Podobnie ja pytam o to. Nie twierdze, ze jest to dobre i w razie "w" mozna miec spore problemy, mimo to bez problemu mozna znalezc takiego ktory jedzie wiecej niz 90 i dlatego sie pytam jak takie przekraczanie predkosci ma sie do zapisu na tachografie. :roll:

Podczas jednej z tras, pewien koles na CB opowiadal, ze ma stale trasy do Hamburga (nie pamietam skąd jeździ). Jezdzi z jakas cysterna i w swoim koniu na ogranicznik na bodajze 94. Mial to tak wyliczone ze na styk dojezdzal w miejsce rozladunku. Kiedys dostal inny ciagnik gdzie mial 90. Mowil ze sila rzeczy to co robil w 2 dni tamtym autem tym robi w 3 dni.

Moze roznica mala i w tym przypadku podczas tygodnia, dwoch, nawet miesiaca nie az tak bardzo dotkliwa, ale jesli mialby jezdzic tak przez dluzszy czas to jednak spore straty to wywola. Wiadomo, ze fizyki nie przeskoczymy, ale jesli isc tym tropem, to zeby obnizyc prawdopodobnienstwo wypadkow, trzeba by bylo ograniczniki pozakladac na np. 80. Tak jak piszesz, roznice miedzy 40 i 50 sa spore i sily zmieniaja sie bardziej w stosunku do predkosci, przy jakich wystepuja. Z drugiej strony uwazam ze ciezarowki jadace np. 100 km/h nie stanowia wiele wiekszego zagrozenia niz te z 90 na liczniku. Temat generalnie trudny do jednoznacznego okreslenia. :roll:


Post Wysłano: 10 cze 2012, 15:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

ponieważ opór powietrza rośnie w kwadracie w stosunku do prędkości wiele firm stosuje ograniczenie do 85,ze względu na zużycie paliwa a jeśli piszesz o pomykaniu 100 to wez pod uwagę że ze względu na cenę mało firm kupuje opony o indeksie prędkości M czyli 130, przeważnie jeżdżą na niższych co za tym idzie opona im wyższa prędkośc tym się bardziej grzeje czyli niszczy nie wspominając o tarczach i klockach które też dostają równo gdy hamujesz z takich prędkości.


Post Wysłano: 10 cze 2012, 15:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 gru 2011, 14:40
Posty: 111
GG: 10725990
Samochód: Bus
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Koledzy, ja jestem tego wszystkiego naprawdę świadomy. :D Caly czas podkreślam, ze interesuje mnie kwestia jak te wyzsze predkości są zapisywane na tachografach zwlaszcza cyfrowych. Słyszałem gdzies tylko, ze magicy od od tachografów potrafią tak je zaprogramować, żeby nie zapisywaly predkości wiekszych niz 90. Dlatego pytam czy to prawda oraz czy moze w jakis inny sposób się to robi.


Post Wysłano: 10 cze 2012, 15:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

jeden z prostszych sposobów to jak przypuszczam podczas legalizacji tacho ustawic inną niż faktyczna ilośc impulsów co spowoduje że na zegarze będziesz miał 95 a na tacho 90, co za tym idzie przebiegi będą się różnic od faktycznych jak i średnia spalania będzie wyższa.


Post Wysłano: 10 cze 2012, 16:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

Lub prościej ,jechac na legalizację na małych gumach a potem założyc większe tylko że rozmiar jest wpisany w naklejce, też niedobrze. :>


Post Wysłano: 10 cze 2012, 16:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 gru 2011, 14:40
Posty: 111
GG: 10725990
Samochód: Bus
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Może sie myle, ale podejrzewam, ze w na takich stacjach legalizacji tacho nie jest inaczej niż na stacjach diagnostycznych i dogadac sie mozna, za odpowiednia sume pieniedzy oczywiscie... :roll:


Post Wysłano: 10 cze 2012, 16:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 cze 2012, 19:19
Posty: 6
Samochód: R420

Skoro coś zostało stworzone przez jednego człowieka, to zapewne inny człowiek będzie potrafił to przeprogramować ;) Tachograf nie jest aż tak skomplikowanym urządzeniem.


Post Wysłano: 21 cze 2012, 6:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lut 2012, 8:07
Posty: 5
GG: 0
Samochód: DAF
Lokalizacja: RT

Jechał moze ktoś nowym odcinkiem A2 ?

_________________
http://www.flickr.com/photos/78033695@N05/7299906176

"Koko koko Scania spoko,jedzie w Rosje hen głęboko"


Post Wysłano: 21 cze 2012, 11:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 cze 2007, 15:41
Posty: 946
Samochód: MAN TGX 18.440
Lokalizacja: Kraków

Cytuj:
Jechał moze ktoś nowym odcinkiem A2 ?
Nie jechałem, ale mam kontakt z wieloma osobami, które jechały. Co chcesz wiedzieć?


Post Wysłano: 21 cze 2012, 21:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 cze 2009, 12:39
Posty: 408
Samochód: Scania
Lokalizacja: Gdynia

A ja jechałem.


Post Wysłano: 01 lip 2012, 10:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Idzie bez problemu kupić w Niemczech, na większych stacjach benzynowych naboje gazowe do małych kuchenek? chodzi o puszki, coś jak WD40 :D

Z allegro już nie zdążę. Ewentualnie gdzie widujecie takie coś, z miejsc, które sa otwarte w niedziele? Leroy, castorama? może być cięzko... jakieś typowe markety?


Post Wysłano: 01 lip 2012, 10:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2006, 19:31
Posty: 765
Samochód: Volvo FH 440
Lokalizacja: Meszna

W Castoramie widziałem jakieś, tylko to Ci chyba dzisiaj pozostaje.


Post Wysłano: 01 lip 2012, 12:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 cze 2010, 10:24
Posty: 72
GG: 0
Samochód: Hulajnoga

Na Żarskiej Wsi powinny być, bo widziałem, że mają tam te piecyki do sprzedania, więc naboje też raczej powinni mieć.


Post Wysłano: 01 lip 2012, 12:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 2890
Samochód: R 450
Lokalizacja: eu

Najbardziej opłaca się kupować większe ilości kartuszy na alledrogo...
Kartusz butanu (227g) można kupić za 4.50 zł.

_________________
niepraktykujący abstynent
Ubieraj się w "Dalnoboishik"™


Post Wysłano: 01 lip 2012, 12:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 lut 2012, 20:12
Posty: 1
GG: 38307858
Samochód: scania

Ile kierowca może jechać a ile spać..?


Post Wysłano: 01 lip 2012, 12:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 gru 2011, 15:14
Posty: 606
Samochód: TGL 12.250 tandem

ile da radę / tak, żeby się wyspał

A na poważnie to jechać może 9/10h... a spać może faktycznie tyle, żeby się wyspał, ale minimalnie 9/11h :P


Post Wysłano: 01 lip 2012, 12:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 gru 2011, 14:40
Posty: 111
GG: 10725990
Samochód: Bus
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Temat to: To o czym się nie mówi, pytania

Czyli poruszane sa tu kwestie o ktorych sie na codzien za duzo nie mowi, a jednak wystepuja, jak np. oszukiwanie tachografow. Pytanie ktore zadales, to akurat temat o ktorym mowi sie bardzo duzo i wystarczy troche poszukac.

Masz tu kolego link to tematu :arrow: viewtopic.php?f=45&t=3022

Pozatym mozesz poszukac na youtube filmikow, tam co prawda nie dowiesz sie dokladnie co i jak, ale m. in. zobaczysz jak obsluguje sie tachografy, jesli to tez Cie interesuje.


Post Wysłano: 02 lis 2013, 20:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 kwie 2011, 17:20
Posty: 25
GG: 0
Samochód: brak

Mam takie pytanie, ile mniej więcej waży kabina Topline Scanii z całym wnętrzem i osprzętem?


Post Wysłano: 03 lis 2013, 9:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lis 2010, 18:26
Posty: 1925
Samochód: Żółtek
Lokalizacja: Warszawa/Żychlin

Ile kosztuje zrobienie pstryka na pilota?
Ostatnio stary szofer tłumaczył mi, że koło 4 kafli.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Forum Samochodowe