Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 18 lut 2008, 19:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2007, 21:03
Posty: 252
Lokalizacja: krakow

witam ,i problem juz rozwiązany...
jeden z termostatów(wersja z retarderem) zaciął sie i był cały czas w pozycji otwartej,kupiłem nowy i juz wszystko ok .Ogrzwanie działa jak nalezy ,a zawór jest do ogrzewania elektryczny.mam pytanko jak najłatwiej odpowietrzyc cały układ????(chodzi mi by nierobiło zbyt duzego cisnienia gdzy odkecam korek) pozdrawiam


Post Wysłano: 18 lut 2008, 20:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2007, 13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Pomorze GWE

Odkręcasz korek ze zbiorniczka wyrównawczego, zapalasz silnik tak na 10 min. (tyle żeby drgnął wskaźnik temperatury) i załatwione. Instalacja ma odpowietrznik w korku więc sama powinna się odpowietrzać ale... 8) Nic się nie martw nie uronisz ani kropli płynu. :D


Post Wysłano: 18 lut 2008, 22:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Jezeli masz retarder to odpowietrzenie bedzie przebiegalo troche wolniej niz w wersjach bez. Caly uklad odpowietrzy Ci sie jak zrobisz rundke, pohamujesz retarderem. Temperatura podczas odpowietrzania moze skoczyc do 90st.
Z ukladami wysposazonymi w retarder bywaja klopoty z odpowietrzeniem nawet jesli nabija sie plyn wg fabryki.
Pozostaje Ci tylko stopniowo uzupelniac stan.


Post Wysłano: 16 mar 2013, 19:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2011, 17:08
Posty: 36
GG: 0
Samochód: Daf xf 105 ssc
Lokalizacja: Bełchatów

scania r 2008 rok gdzie szukać filtru kabinowego ??


Post Wysłano: 17 mar 2013, 0:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

Pod maska w okolicach rurki do podnoszenia kabiny... :roll:


Post Wysłano: 17 mar 2013, 5:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2011, 17:08
Posty: 36
GG: 0
Samochód: Daf xf 105 ssc
Lokalizacja: Bełchatów

w okolicy tzn gdzie dokładnie ? bo jeżeli ci chodzi o to że jest w osłonie wentylatorów to tam go nie ma bo odkręciłem całą osłone i filtra nie widziałem nigdzie


Post Wysłano: 22 mar 2013, 0:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2011, 17:08
Posty: 36
GG: 0
Samochód: Daf xf 105 ssc
Lokalizacja: Bełchatów

Co jest panowie draiwerzy nikt nie wie gdzie scania ma filtr kabinowy ??


Post Wysłano: 22 mar 2013, 0:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lut 2012, 13:20
Posty: 204
GG: 0
Samochód: opel

Cytuj:
bo jeżeli ci chodzi o to że jest w osłonie wentylatorów to tam go nie ma bo odkręciłem całą osłone i filtra nie widziałem nigdzie
"Nie ma" to nie znaczy że tam nie powinien być.

_________________
Śmiech jest dla mnie narkotykiem.Nie zabieraj mi go! Pisz dalej :D

Pliki przydatne dla kierowcy - do pobrania - link


Post Wysłano: 22 lis 2021, 18:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 wrz 2011, 0:32
Posty: 45
GG: 2921736
Lokalizacja: lubelskie

Witam

Troszke odgrzeje kotleta.

Scania r420 2011r klimatronik nie grzeje ogrzewanie z silnika dmuchawy chodza ale nie ma ciepłego powietrza, jak przestawie na obieg zamkniety to grzeje ale wtedy szyby paruja. Filtry niedawno wymienione ale problem był juz wczesniej. Sterowanie jest zaworem elektrycznym i działa on jak nalezy na kompie zamyka i otwiera po zmianie tem.

Może ktos wie w czym moze byc problem ze na obiegu zamknietm dmucha ciepłym a na normalnym obiegu nie grzeje lub grzeje bardzo słabo.


Post Wysłano: 22 lis 2021, 20:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 363
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale

Na 90 procent nagrzewnica, wymień i ciesz się ciepłem :D w twoim wozie nie zajmuje to więcej niż 2 godziny z wypiciem kawy w międzyczasie. Na zamkniętym obiegu powinno wręcz lekko parzyć jeśli temperatura na max.


Post Wysłano: 22 lis 2021, 22:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

One się zabijają z czasem i nie grzeją. Podobno potrafi połowa kabiny grzać, a druga nie. Przesiądź się na fotel pasażera, może będzie lepiej 8)


Post Wysłano: 23 lis 2021, 23:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 wrz 2011, 0:32
Posty: 45
GG: 2921736
Lokalizacja: lubelskie

Cytuj:
Na 90 procent nagrzewnica, wymień i ciesz się ciepłem :D w twoim wozie nie zajmuje to więcej niż 2 godziny z wypiciem kawy w międzyczasie. Na zamkniętym obiegu powinno wręcz lekko parzyć jeśli temperatura na max.
Troche wydaje sie nie logiczne to dlaczego grzeje jak wezme na obieg zamkniety ? Jesli byłaby zapchana to nie powinna też grzac na obiegu zamknietym tak mi sie wydaje :)


Post Wysłano: 25 lis 2021, 1:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 363
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale

A no dlatego tak się dzieje ponieważ na zamkniętym obiegu powietrze ciągnie z kabiny okolicy nagrzewnicy itp a na otwartym świeże i rześkie z dworu więc sobie dopowiedz które łatwiej ogrzać . Tam masz prosty układ i wszystko będziesz widział jak zdemontujesz obudowę nagrzewnicy tam gdzie masz filtr , sprawdź sobie zawór i jego pracę , temperaturę węży i poznasz odpowiedź gdzie leży wina.


Post Wysłano: 25 lis 2021, 9:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 wrz 2011, 0:32
Posty: 45
GG: 2921736
Lokalizacja: lubelskie

Wiem gdzie to do zaworu zaglądałem bo robiło się zwarcie we wtyczce a to już ogarniete


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: