Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 01 sie 2019, 14:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 363
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale

Miałem kiedyś auto na 315/60 i ganiałem tym same podwórka i sporo przeładunku, były tam hankooki i naprawdę dzielnie się spisywały jak dobrze pamiętam to coś ok 250tys wytrzymały i na moje warunki jest to super wynik.


Post Wysłano: 20 cze 2020, 20:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2429
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Wymieniłem dziś w NextGen opony napędowe (295/60). Michelin XDA2+ zrobiły 273tkm i karkas oddałem na zrobienie Remixa.
Wjechały kolejne XDA2+, ale tylko i wyłącznie dlatego, że dostałem na komplet super cenę. Gdyby nie to wybrałbym GY Kmax D. Zrobiły w Streamline 330tkm i nacięte trafiły jeszcze do auta z krajówki. Trakcja nawet na śliskim wcale nie była dużo gorsza niż na Michelinie, a stosunek przebieg/cena bez porównania lepszy.


Post Wysłano: 20 cze 2020, 23:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 776
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
Wymieniłem dziś w NextGen opony napędowe (295/60). Michelin XDA2+ zrobiły 273tkm i karkas oddałem na zrobienie Remixa.
Wjechały kolejne XDA2+.....
Stary dobry Michał robił pod megą prawie 400tkm, a nie pilnowany 350tkm coś z tym wynikiem za nisko a po drugie skąd Ty wziąłeś kolejny komplet XDA2+ ??? :> nooo chyba, że ze starym DOTem :] ....no chyba, że słowo klucz to NextGen :lol:

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 20 cze 2020, 23:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2429
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Pilnowane regularnie zrobiły 273tkm. 90% autostrada, przeciętna waga ładunków między 12 a 15t. Scania NextGen z retarderem.
DOT specjalnie sprawdzę jutro i dam znać.


Post Wysłano: 21 cze 2020, 8:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

xda 2+ nalewają jak mam z dot 4518 - kupione 4 miesiące temu na razie się ułożyły.
z drugiej strony jak sobie pomyślę ile zrobiłeś w warunkach optymalnych to w mojej robocie skończą po 150 tys.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 25 cze 2021, 23:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 lis 2005, 21:37
Posty: 48
Lokalizacja: Chelmek

Przechodził ktoś z 355/50/22,5 na 385/55/22,5 na prowadzącej? Jest 34mm wyższa , przód stoi wyżej i rama zbliżyła się do naczepy, zastanawiam się czy nie będzie problemów na podjazdach z chaczeniem o ramę. Spróbuję dupe ciut wyregulować na poduchach wyżej, a przod niżej .


Post Wysłano: 26 cze 2021, 19:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 776
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
Przechodził ktoś z 355/50/22,5 na 385/55/22,5 na prowadzącej? Jest 34mm wyższa , przód stoi wyżej i rama zbliżyła się do naczepy, zastanawiam się czy nie będzie problemów na podjazdach z chaczeniem o ramę. Spróbuję dupe ciut wyregulować na poduchach wyżej, a przod niżej .
A to pod mege czy nie zależy Ci na wysokości?
355 idzie w zestawie z mega a 385 z 70tkami.
Skąd taka zmiana przodu? Cena? Bo trochę hardcorowo poszedłeś że zmiana.
Dupe możesz blachą kombinować pod siodłem plus opony 70.

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 27 cze 2021, 0:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2429
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Ciekawostka. Scania jako jedną z fabrycznych opcji dla low decka dopuszcza 385/55 na przodzie i 295/60 na napędzie.


Post Wysłano: 27 cze 2021, 10:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 lis 2005, 21:37
Posty: 48
Lokalizacja: Chelmek

Cytuj:
Ciekawostka. Scania jako jedną z fabrycznych opcji dla low decka dopuszcza 385/55 na przodzie i 295/60 na napędzie.
I taką specyfikację postanowiłem wyprobować pod Mege, cena to raz, dwa- to 355 na szeroką felge jest trochę wąska i przy dojechaniu do krawężnika rysuje felge, trzy- zupełnie inny komfort jazdy i cztery- trwałość 385/55 robi większe przebiegi niż 355/50, bo na Michalach zrobiłem 470tkm.
Wyregulowałem na poduchach i jest większy odstęp od ramy niż wcześniej, zobaczymy jak się będzie to spisywać w praktyce.


Post Wysłano: 28 cze 2021, 0:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 kwie 2010, 21:42
Posty: 288
GG: 1843593
Samochód: MAN
Lokalizacja: EWI

Ja tak mam w tgxie 385/55 na przodzie a 295/60 na napedowej i jest cacy.


Post Wysłano: 28 cze 2021, 9:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 425
Samochód: Atego 1528 Scania 114 Iveco50c18

u mnie na solówce 4x2 385/55r22,5 i 295/70r22.5 tez się sprawdza


Post Wysłano: 22 sie 2021, 21:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

Zastanawiam się nad pokombinowaniem z oponami na przyczepie ( dwuosiowa)z powodu wyrywania bieżnika na pierwszej osi. Czy jak na drugą oś założę 435/50r19,5 a na pierwszej pozostawię 445/45r19,5 da to jakiś efekt? Czy będzie niedobrze.
Na pierwszej osi zakładam opony pogłębiane może to jest przyczyną?
Na drugiej też zakładam pogłębiane i zużywają się równo nie wyrywają się.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 22 sie 2021, 21:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 776
Lokalizacja: Myślenice

Różne rozmiary nic nie dadzą. To jest przyczepa z dyszlem skrętnym czy typu tandem? Tylne tylko się wloką dlatego nic im nie jest. Załóż nie pogłębianie i prawdopodobnie się uspokoi.

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 23 sie 2021, 5:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

tandem - podejrzewałem że zakładanie pogłębianych może być przyczyną.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 23 sie 2021, 8:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2012, 21:26
Posty: 312
GG: 0
Samochód: VOLVO

Dziwne ,ze na pierwszej osi wyrywa. To druga os pracuje więcej. Może źle nacięte ( zbyt głęboko ) ?


Post Wysłano: 23 sie 2021, 10:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

No wyrywa. Spróbuję założyć niepogłębiane może coś pomoże. Zresztą mam taką robotę że jest sporo kręcenia i mimo starań jazdy dużym łukiem bieżnik się wyrywa .

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 24 sie 2021, 20:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3564
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

A podnAszAnej ośki by tam się nie dało zrobić? To by na pewno ograniczyło zużycie opon w takich warunkach.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 30 maja 2022, 17:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 lis 2005, 21:37
Posty: 48
Lokalizacja: Chelmek

Jakie opony teraz polecacie na napędy 295/60/22.5 ? Teraz mam Dunlopy SP446 , w tej chwili 186tkm już po nacince, jak dojadą do 240 to będzie dobrze. Myślałem spróbować Savy ale jedni chwalą, drudzy narzekają że szybko leci. Albo Pirelli , nigdy nie miałem co to warte?


Post Wysłano: 30 maja 2022, 17:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 776
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
Myślałem spróbować Savy ale jedni chwalą, drudzy narzekają że szybko leci.
Sava zrobi to samo. Max 250tkm. Spróbuj hankooka. A jeśli szukasz wyniku to tylko coś twardego bridż, Conti. Jednak licz się że będzie slisko zwłaszcza w zimie i na mokrym.

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 31 maja 2022, 0:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 lis 2005, 21:37
Posty: 48
Lokalizacja: Chelmek

Wcześniej miałem Goodyeary fuelmaxy to porażka w lecie na mokrym pod górę przy 60km/h potrafiły się ślizgać 🤦


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: