Laboratorium COCH

Scania Polska

40TON.netNaprawa foteli TIRSpeedtruck.euFuelSave



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1405 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 165 66 67 68 6971 Następna
Autor Wiadomość
PostWysłano: 13 wrz 2018, 22:49 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 927
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
No to widzę, że nic z tego nie będzie. Sprzedać i zapomnieć. Nie chcesz pneumaster kupić?
3 dychy. Oczywiście Ty doplacasz za utylizacje :mrgreen:


Na górę
PostWysłano: 14 wrz 2018, 8:56 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2365
GG: 1
Samochód: Volvo FH 12
Lokalizacja: Gdynia
Ktoś ma doczynienia z oponami na naczepe 385/65 Hankooka? Bede mial takie na nowej naczepie. Nie wiem czy doplacac do zmiany na Conti czy ryzykowac i byc zadowolonym?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
PostWysłano: 14 wrz 2018, 9:03 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 343
Samochód: Atego 1528 Scania 114 Iveco50c18
Cytuj:
Ktoś ma doczynienia z oponami na naczepe 385/65 Hankooka? Bede mial takie na nowej naczepie. Nie wiem czy doplacac do zmiany na Conti czy ryzykowac i byc zadowolonym?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jak masz dopłacać to dopłać do michelina...


Na górę
PostWysłano: 14 wrz 2018, 10:00 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 615
Samochód: Duży FIAT
Lokalizacja: Chełmek
Ja bym dopłacił żeby właśnie Contiego nie dali... :D


Na górę
PostWysłano: 14 wrz 2018, 10:16 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 927
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
Ktoś ma doczynienia z oponami na naczepe 385/65 Hankooka? Bede mial takie na nowej naczepie. Nie wiem czy doplacac do zmiany na Conti czy ryzykowac i byc zadowolonym?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Dopłaty do Contiego nie polecam. Hankook nie zaliczył tak spektakularnych wpadek jakościowych. W mojej ocenie Hankook jest lepsza oponą. Davo ma racje.


Na górę
PostWysłano: 14 wrz 2018, 12:09 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2365
GG: 1
Samochód: Volvo FH 12
Lokalizacja: Gdynia
Mam Contiego juz na kilku naczepach i jakos nie narzekam. Dojechały do konca i zrobiły około 400kkm. Wożąc raczej ciężko głównie autostradami. Jednak przy ciężki ładunkach gnie sie jak szalony.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
PostWysłano: 20 wrz 2018, 16:15 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 27 lut 2010, 18:04
Posty: 161
Samochód: 3xMP3, 1xMP4, 6xMaster
Mam następujące problemy z oponami.

Sprawa dotyczy napędu 295/60. Chodzi o takie małe pęknięcia gumy przy krawędzi z felgą. Chociaż nawet ciężko nazwać to pęknięciami (wiem jak wygląda opona która ma popękane boki). Obserwuje to od jakiegoś czasu i nic się więcej nie dzieje. Problem występuje na oponach Next Tread. Na tym ciągniku mam założone też "normalne" opony i nie ma tego problem. Dla wyjaśnienia musiałem dokupić 2 szt. nexta bo GY przestał produkować tego modelu i nie mogłem inaczej dostać.
Czy to normalne ? Czy mam się czego obawiać ?

Przypadek nr 1:
https://zapodaj.net/ef22baf8015bd.jpg.html
https://zapodaj.net/736e2e4baeaa0.jpg.html


Drugi problem dotyczy opon na prowadzącej w rozmiarze 355/50. Bardzo zjadło brzegi opon.
W sumie zrobiły około 100 tys. km, o ile tak nie widzę po głębokości bieżnika jakiegoś zużycia przez ten okres to te brzegi są mocno zjechane. Na jednym aucie mam ten rozmiar, tak więc nie wiem.
W czym szukać problemu ? W zbieżności ?


Przypadek nr 2:

https://zapodaj.net/128fac188c68a.jpg.html
https://zapodaj.net/c34bfda25fd4f.jpg.html


Proszę o porady, co o tym myślicie ?


Na górę
PostWysłano: 20 wrz 2018, 18:26 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 927
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
Mam następujące problemy z oponami.

Sprawa dotyczy napędu 295/60. Chodzi o takie małe pęknięcia gumy przy krawędzi z felgą. Chociaż nawet ciężko nazwać to pęknięciami (wiem jak wygląda opona która ma popękane boki). Obserwuje to od jakiegoś czasu i nic się więcej nie dzieje. Problem występuje na oponach Next Tread. Na tym ciągniku mam założone też "normalne" opony i nie ma tego problem. Dla wyjaśnienia musiałem dokupić 2 szt. nexta bo GY przestał produkować tego modelu i nie mogłem inaczej dostać.
Czy to normalne ? Czy mam się czego obawiać ?
W tym miejscu które pokazałeś występują dwa rodzaje pęknięć. Pierwsze duże, widoczne (wręcz czasem opasanie widać), poszerzające się i postępujące występuje w marnej klasie opony czyli jej konstrukcji lub/i przy przeciążeniu opony czyli jeździe dużo przeładowany powyżej normy lub po prostu jazda na mocno zaniżonym ciśnieniu (to także jest przeciążenie opony).
Drugi rodzaj pęknięć wystąpiły u Ciebie. Występują prawie na wszystkich oponach bieżnikowanych z nadlanym, odnowionym bokiem opony. Ten odnowiony bok to nałożony listek gumy który ma mniej niż 1mm. W miejscach które pokazałeś to punkty połączenia starej gumy karkasu i nowej bieżnikowanej. Tam musi dojść do mikro separacji (to miejsce newralgiczne co do temperatur i przeciążeń) czyli takich właśnie mikropęknięć.
Opony 295/60 od GY nigdy nie były odelżane więc posiadają 5 opasań. Obserwuj proces jeśli się nie powiększa to naturalny proces separacji, jeździć i się nie przejmować. Jeśli proces będzie postępował zwłaszcza w głąb opony to reklamacja jakościowa procesu bieżnikowania. W 99 na 100 przypadków to normalny proces w punkcie styku dwóch mieszanek gumowych.
Cytuj:
Mam następujące problemy z oponami.
Drugi problem dotyczy opon na prowadzącej w rozmiarze 355/50. Bardzo zjadło brzegi opon.
W sumie zrobiły około 100 tys. km, o ile tak nie widzę po głębokości bieżnika jakiegoś zużycia przez ten okres to te brzegi są mocno zjechane. Na jednym aucie mam ten rozmiar, tak więc nie wiem.
W czym szukać problemu ? W zbieżności ?
Klasyka opon szerszych od 315. Tym bardziej w przypadku Bridża który jest bardzo mocną i ciężką oponą z bardzo mocną konstrukcją stalową niestety jak każda mocna i ciężka opona ma problem odprowadzeniem ciepła, staje się wtedy gumką do mazania i ściera się w tych miejscach szybciej co ma miejsce u Ciebie. Oprócz przodów występuje często tylko na środku naczepy. Co ciekawe bardzo dużo opon Michelin ma z tym problem tyle, że tam cała opona wtedy jest już dość mocno wyeksploatowana. W Bridżu niestety dużo środka jak u Ciebie zostaje a lecą barki w astronomicznym tempie. Pomoże Ci tylko częstsza rotacja na feldze i stronami dodatkowo (u Ciebie oceniam, że już jest za późno - przespane) i przepompowanie opon do 9,5 bara (pójdzie bardziej środkiem oraz się lepiej wychłodzi, niestety stracisz na komforcie i trakcji). Nic więcej nie zrobisz. Owszem zawsze geometrię warto sprawdzić. Co więcej nie tylko auta. Sporo użytkowników nie zdaje sobie sprawy jak wielki wpływ ma osiowość osi w stosunku do siebie i auta. Ostatnio klient w rocznym tandemie skontrolował osiowość przyczepy na cybantach były rozbieżności, skorygowali i sam był zdziwiony jak auto zaczęło "lżej iść", spadło spalanie o litr i uspokoiły się problemy z oponami właśnie na przodzie. Często jak o tym mówimy użytkownicy nie wierzą w tak dużą zależność geometrii naczepy do ciągnika.


Na górę
PostWysłano: 20 wrz 2018, 18:31 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 10 gru 2014, 20:02
Posty: 28
Cytuj:
Mam następujące problemy z oponami.

Sprawa dotyczy napędu 295/60. Chodzi o takie małe pęknięcia gumy przy krawędzi z felgą. Chociaż nawet ciężko nazwać to pęknięciami (wiem jak wygląda opona która ma popękane boki). Obserwuje to od jakiegoś czasu i nic się więcej nie dzieje. Problem występuje na oponach Next Tread. Na tym ciągniku mam założone też "normalne" opony i nie ma tego problem. Dla wyjaśnienia musiałem dokupić 2 szt. nexta bo GY przestał produkować tego modelu i nie mogłem inaczej dostać.
Czy to normalne ? Czy mam się czego obawiać ?

Przypadek nr 1:
https://zapodaj.net/ef22baf8015bd.jpg.html
https://zapodaj.net/736e2e4baeaa0.jpg.html
To jest nalewka Goodyeara i jak widać coś im nie wyszło... Albo jest to już początek rozwarstwienia albo jeszcze kawałki nadlewanej gumy. Ale wygląda, na głębsze pęknięcia więc może lepiej to zareklamuj.


Na górę
PostWysłano: 21 wrz 2018, 3:08 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 29 mar 2012, 21:26
Posty: 349
GG: 0
Samochód: VOLVO
Panowie , czy na tym zdjeciu Bridgestona to przypadkiem nie wyszla juz guma przekladkowa??


Na górę
PostWysłano: 21 wrz 2018, 9:18 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 927
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
Panowie , czy na tym zdjeciu Bridgestona to przypadkiem nie wyszla juz guma przekladkowa??
Wg mnie tak i dlatego napisałem że już za późno. Ja bym zaczął od geometrii całego zestawu bo za szybko go zjadło.


Na górę
PostWysłano: 21 wrz 2018, 10:20 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 27 lut 2010, 18:04
Posty: 161
Samochód: 3xMP3, 1xMP4, 6xMaster
Dziękuje za rady Panowie.

W przypadku tego GY to tam się zupełnie nic nie dzieje ale będę to w dalszym ciągu obserwował.

PNEUMASTER czyli przekładanka nie ma już sensu i opona nadaje się na śmietnik ?
Tak jeszcze w kwestii sprostowania. Ja kupiłem ciężarówkę rok temu i zrobiłem w tym czasie
100 tys. km a ile one zrobiły jeszcze przede mną to nie wiem.


Na górę
PostWysłano: 21 wrz 2018, 10:42 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 927
Lokalizacja: Kraków
Czyli generalnie nic nie można wnioskować. Ktoś poskładał opony pod sprzedaż. A jak ona wyglądała przy kupnie a 100tkm temu? Jeśli niewiele lepiej to auto jest ok jeśli była bardzo dobra to po ocenie różnicy opony trzeba skontrolować auto co w każdym przypadku jest wskazane przed założeniem nowych przodow.
Napędami się nie przejmuj. Wg mnie dojada bez problemu do końca.


Na górę
PostWysłano: 23 wrz 2018, 11:17 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 28 wrz 2012, 22:04
Posty: 3
Samochód: Renault Premium DXI + Renault T460
Lokalizacja: Sierpc
Witam

Przeczytałem ponad połowę tego tematu i proszę o opinię co wybrać na oś napędową. Trasy 95% autostrada i 80% ciężko. Kompletnie nie ma pojęcia z jednej strony myślę o SAVA ORJAK 4+
z drugiej o Bridgestone M749ECO wiem że to porównanie nie ma sensu bo to różne klasy opon ale różnica w cenie 2000 na korzyść SAVY przy 4sz, tylko pytanie czy one dadzą radę?


Na górę
PostWysłano: 23 wrz 2018, 15:44 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 927
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
Witam

Przeczytałem ponad połowę tego tematu i proszę o opinię co wybrać na oś napędową. Trasy 95% autostrada i 80% ciężko. Kompletnie nie ma pojęcia z jednej strony myślę o SAVA ORJAK 4+
z drugiej o Bridgestone M749ECO wiem że to porównanie nie ma sensu bo to różne klasy opon ale różnica w cenie 2000 na korzyść SAVY przy 4sz, tylko pytanie czy one dadzą radę?
Dadzą radę. Jedna z lepszych opon napędowych budżetowych. Pierwsze pytanie sobie zadaj, bo autostrada może być pod paliwo bez przyczepności i taki jest wzór M749 albo nie paliwo-oszczędna i z deko mniejszym przebiegiem ale za to z przyczepnością i to wzór Orjaka. Nie podałeś rozmiaru a to istotne co do opasań w konstrukcji. Mega czy standard? A że napędów jest 4 więc wybór łatwiejszy, bo opona na napędzie to mniejsze ryzyko co do wytrzymałości niż przy wyborze na pojedyncze koło (przód , naczepa). Skup się na właściwościach które chcesz posiadać : przyczepność, przebieg, paliwo, komfort.


Na górę
PostWysłano: 23 wrz 2018, 21:01 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 23 wrz 2018, 19:40
Posty: 1
Witam, proszę o podpowiedź - muszę kupić komplet napędów 205/75R17.5, canter 7,5t wywrotka + przyczepa 3,5t. Przebiegów nie robię, max 15kkm rocznie ale zdarza się przeładować. Drogi lokalne/miejskie ale też pole i czasem autostrada. Michelin poza zasięgiem, celuję w kormorana roads 2d, czy coś innego da radę (tak żeby ewentualnie dokupić sztukę w razie co)


Na górę
PostWysłano: 23 wrz 2018, 21:10 
Offline
Moderator

Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 3889
Kormoranów już nie produkują, nie dokupisz jak rozwalisz 1 sztukę.


Na górę
PostWysłano: 23 wrz 2018, 23:09 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 927
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
Michelin poza zasięgiem, celuję w kormorana roads 2d, czy coś innego da radę (tak żeby ewentualnie dokupić sztukę w razie co)
Hankook, bridz z gruba kostką jak w pole czasem,
Jest też gama kmaxs ale ani to pod wywrotke ani w pole . Szukaj grubej kostki jak stary kormoran.


Na górę
PostWysłano: 14 paź 2018, 21:22 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 02 maja 2011, 16:44
Posty: 48
GG: 0
Samochód: scania
Witam. Używam na 2 ciągnikach napędy Bridgestone M729 wymiary 315/80 i 295/80. Jestem totalnie rozczarowany tymi oponami. Oba komplety zostały założone mniej więcej rok temu . Po przejechaniu ok 70-90 tys km zauważyłem że opony zaczynają się wybijać. Najbardziej wybite są wewnętrzne opony od środka. W obu autach są sprawne amortyzatory i zawieszenie. Ciśnienia jakie utrzymujemy to 8,2-8,5 bara. Auta jeżdżą pod wywrotkami czyli przeważnie 40dmc jednak jeździmy na dłuższych trasach , sporo autostradą, sporadyczne zjazdy na kopalnie. W tym samym okresie na inny ciągnik założyłem chińczyka GT Radial i o dziwo opona jest w bardzo ładnym stanie. Żadnego ząbkowania, a gdzie dopiero wybijanie "placków". W obecnym czasie 2 wewnętrzne opony z jednego ciągnika nadają się do wyrzucenia lub bieżnikowania przy przebiegu w granicach 140tkm. Rotacja już nie zatrzymała "plackowania" w drugim aucie jest trochę lepiej jednak opony wyglądają gorzej niż jakieś nalewki czy chinole. Wcześniej nie miałem podobnych problemów z Bridżami. Może macie jakieś sugestie? Na naczepach też od dobrych 6-8 lat zakładam Bridża i mam odczucie że z roku na rok jest coraz gorzej. Ale może tylko mi się tak zdaje?


Na górę
PostWysłano: 14 paź 2018, 21:47 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2365
GG: 1
Samochód: Volvo FH 12
Lokalizacja: Gdynia
Ten sam problem z ta sama opona mam. Jednak tylko na jednym prawym, wew blizniaku.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1405 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 165 66 67 68 6971 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Pablo91 i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Christ - Myjnie samochodów ciężarowych i autobusów

Forum Samochodowe