Laboratorium COCH

Bezpłatna usługa Webfleet 2018 - TomTom Telematics PL

Naprawa foteli TIRSpeedtruck.euHOL-EXPOFuelSave



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1351 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 150 51 52 53 5468 Następna
Autor Wiadomość
PostWysłano: 29 gru 2017, 20:02 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 1872
Samochód: XF e6, MP3, FH e5
Lokalizacja: Jelcz/Wrocław
Opony ze zdjęcia już były nacięte. Teraz zostaną wymienione na nowe, a ten karkas pójdzie do nalania i trafi do MP2 :wink:


Na górę
PostWysłano: 30 gru 2017, 1:14 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 2519
Samochód: b5
Lokalizacja: eu
Cytuj:
przesz już są zygnięte nożem :idea:
Zgadza się... Panowie nożykowi stwierdzili przy nacięciu że to maks tej opony, bo jeszcze o włos głębiej i można by było zobaczyć druty...

_________________
praktykujący abstynent
Ubieraj się w "Dalnoboishik"™


Na górę
PostWysłano: 30 gru 2017, 1:59 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:58
Posty: 361
Lokalizacja: OB
Propos nacinania, spuszcza się powietrze z takiej opony? Nie boisz się, że strzeli podczas cięcia?


Na górę
PostWysłano: 30 gru 2017, 9:10 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 2519
Samochód: b5
Lokalizacja: eu
Cytuj:
Propos nacinania, spuszcza się powietrze z takiej opony? Nie boisz się, że strzeli podczas cięcia?
Nacina się napompowaną oponę... Napędy w sumie nawet bez zdejmowania z osi - auto podniesione na lewarkach...
A widziałem leniwców - co nie tylko napędy nacinali wprost na aucie...
Nie wiem czy to jest zgodne ze sztuką i BHP, ale nie widziałem żeby ktoś robił inaczej.

_________________
praktykujący abstynent
Ubieraj się w "Dalnoboishik"™


Na górę
PostWysłano: 30 gru 2017, 9:33 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 3348
GG: 1
Samochód: Poobijany
Lokalizacja: Jawor
Ja widziałem. 3 firmy temu szefostwo miało garaż, w którym skladowalo wszelkie śmieci. Jak ktoś miał wene, to sobie wycinał wzorki ;-)

/mobil

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej

Raben Transport


Na górę
PostWysłano: 30 gru 2017, 11:11 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 22 maja 2008, 10:01
Posty: 148
Lokalizacja: D-85xxx
W poprzedniej firmie nacinałem opony przednie na żurawiu Liebherr. Podniosłem go na podporach tak aby zawisnął cały w powietrzu, kierownicę skręciłem do końca, włączyłem pierwszy bieg, reduktor i przedni napęd. Ja tylko wbijałem nóż i hamowałem butem koło, a napęd od silnika robił resztę.

_________________
Witam. Nazywam się Ziutomir. Tak, jestem Anonimowym Frustratem.


Na górę
PostWysłano: 30 gru 2017, 11:13 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 895
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
Propos nacinania, spuszcza się powietrze z takiej opony? Nie boisz się, że strzeli podczas cięcia?
Semis a skad w tobie taka obawa? Zmień pospolite słowo "nacinanie/cięcie" na fachowe "pogłębianie" bieżnika. Przecież warstwa bieżnika to warstwa ścieralna a nie trzymająca ciśnienie i konstrukcję. Albo zrób sobie w wolnej chwili taki test, weź z placu starą markową oponę i spróbuj ją przebić zwykłym nożem ale jeszcze ciekawiej, zapnij wiertarkę i spróbuj taki napęd przewiercić w bieżniku. Obawy Cię wtedy opuszczą.
A co do pogłębiania to bez odkręcania nie da się dobrze i sprawnie wykonać tej czynności.


Na górę
PostWysłano: 30 gru 2017, 14:04 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sty 2012, 16:41
Posty: 778
Lokalizacja: POS
Na większości opon jest napis Regroovable, co oznacza ze opina nadaje się do pogłębiania. Wiec skoro producent to przewiduje to czego się bać . Jak ktoś do drutów się nie dokopie to opona jeszcze trochę pociągnie.

_________________
DAF 95XF 430


Na górę
PostWysłano: 30 gru 2017, 19:40 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2344
GG: 1
Samochód: Volvo FH 12
Lokalizacja: Gdynia
Da rade ponacinac nalewki ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
PostWysłano: 30 gru 2017, 19:45 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 4088
Samochód: Volvo FH
Ej, mówisz że ja jestem Janusz transportu, a sam chcesz nalewki nacinać :mrgreen: .

To Ty jesteś Mirek transportu.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).


Na górę
PostWysłano: 30 gru 2017, 20:27 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 895
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
Da rade ponacinac nalewki ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Oczywiście ale firmowe i robione "na gorąco" czyli ponownie wulkanizowane a nie przyklejane. Takie odnowione to np remix, trade max czy contire - traktujesz je jak nominalną oponę. Teoretycznie każdą możesz, która ma regroovable napisane tyle, że to faktycznie teoria bo najczęściej chińczyk ma tak nierówną konstrukcję, że to mordęga je dobrze pogłębić a nożem w drucie nie wylądować.


Na górę
PostWysłano: 30 gru 2017, 20:34 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 895
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
Na większości opon jest napis Regroovable, co oznacza ze opina nadaje się do pogłębiania. Wiec skoro producent to przewiduje to czego się bać . Jak ktoś do drutów się nie dokopie to opona jeszcze trochę pociągnie.
Kondzio z tymi wszystkimi z napisem Regroovable to bym był ostrożny. Są opony tak zrobione jakby ktoś drutu nasypał łopatą, zero jakości wewnątrz, z jednej strony masz sporo do opasań po czym za kilka centymetrów zaraz pod warstwą gumy masz drut gdzie on powinien być jeszcze 4-5mm pod spodem pod gumą. Z tym napisem to jak z wydrapanym napisem "dupa" na ławce, chcesz pogłaskać i drzazgę wbijesz :mrgreen:


Na górę
PostWysłano: 30 gru 2017, 23:18 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2344
GG: 1
Samochód: Volvo FH 12
Lokalizacja: Gdynia
Cytuj:
Ej, mówisz że ja jestem Janusz transportu, a sam chcesz nalewki nacinać :mrgreen: .

To Ty jesteś Mirek transportu.
Mój Tata to Mirek wiec uczę się od najlepszych. Ty masz tez duże problemy z ironia.

Mam nalewki na gorąco Colmeca. Niech objada dwie zimy i bede zadowolony :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
PostWysłano: 30 gru 2017, 23:33 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 4088
Samochód: Volvo FH
Cytuj:
Ty masz tez duże problemy z ironia.
Chyba Ty!

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).


Na górę
PostWysłano: 31 gru 2017, 1:00 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 895
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
Mam nalewki na gorąco Colmeca. Niech objada dwie zimy i bede zadowolony :)
Colmec ani ŻADNA bieżnikownia w Polsce nie robi odnowień opon "na gorąco". To, że wsadzają i wygrzewają opony w piecu nie świadczy o tym, że jest to technologia "na gorąco" czyli wulkanizacji. Kleją klejem co najwyżej z ringa, dogrzewają boki z napisem "najtańsza bieżnikownia na świecie" i to, ze opona po wyjściu z pieca jest ciepła sprzedają jako produkt w pseudo technologii wulkanizacji na gorąco a nie jak faktycznie jest czyli klejenia smarkami. Oczywiście to są pierdoły marketingowe ale ludzie nie wiedza o co kaman więc to łapią i trudno się dziwić.
W mojej ocenie jeżeli użytkujesz normalnie to dwóch zim nie przejadą i nie będziesz Pan zadowolony.....ale oby.... :roll:


Na górę
PostWysłano: 31 gru 2017, 2:23 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 2519
Samochód: b5
Lokalizacja: eu
Cytuj:
W mojej ocenie jeżeli użytkujesz normalnie to dwóch zim nie przejadą i nie będziesz Pan zadowolony.....ale oby.... :roll:
https://www.youtube.com/watch?v=ul-Aqwb-nDI&t=01m00s Ciach od linka (1m) kolejne 5 sekund...

_________________
praktykujący abstynent
Ubieraj się w "Dalnoboishik"™


Na górę
PostWysłano: 31 gru 2017, 4:47 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2344
GG: 1
Samochód: Volvo FH 12
Lokalizacja: Gdynia
No to zobaczymy w okolicach Maja 2019. Trzymam kciuki żeby jednak dały rade.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
PostWysłano: 01 sty 2018, 15:13 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 10 gru 2014, 20:02
Posty: 28
Cytuj:
Colmec ani ŻADNA bieżnikownia w Polsce nie robi odnowień opon "na gorąco". To, że wsadzają i wygrzewają opony w piecu nie świadczy o tym, że jest to technologia "na gorąco" czyli wulkanizacji. Kleją klejem co najwyżej z ringa, dogrzewają boki z napisem "najtańsza bieżnikownia na świecie" i to, ze opona po wyjściu z pieca jest ciepła sprzedają jako produkt w pseudo technologii wulkanizacji na gorąco a nie jak faktycznie jest czyli klejenia smarkami. Oczywiście to są pierdoły marketingowe ale ludzie nie wiedza o co kaman więc to łapią i trudno się dziwić.
W mojej ocenie jeżeli użytkujesz normalnie to dwóch zim nie przejadą i nie będziesz Pan zadowolony.....ale oby.... :roll:
Musze Cię wyprowadzić z błędnego przekonania albo zdemaskować kłamstwo: Colmec i kilka innych bieżnikowni w Pl robi bieżnikowanie na gorąco i Ty będąc w temacie podejrzewam, że o tym doskonale wiesz ale z "jakichś" powodów zaprzeczasz temu :)
Kolejna ciekawostka, bieżnikowanie na zimno to tez wulkanizacja, a nie klejenie gumy na kleju jak podeszwę do buta :) Żadne to przyklejanie więc nie siej propagandy.
Nie na temat ale trochę prawdy się należy.


Na górę
PostWysłano: 01 sty 2018, 15:38 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 895
Lokalizacja: Kraków
nie zgadzam się i polecam powrót do szkoły na zajęcia z chemii albo inaczej : użyj mocniejszych argumentów aby mnie wyprowadzić z błędnego przekonania ale kłamstwa mi nie zarzucaj bo czasami mi się wydaje, że celem głównym niektórych jest zdemaskować, shejtować, zgasić peta itp.

A w temacie : jeżeli klejenie dwóch warstw stałej gumy (opona i z ringa lub z pasa + boki) uznajesz za wulkanizację to tak jest to wulkanizacja na zimno choć dla mnie jest to klejenie w procesie wulkanizacji a nie wulkanizacja stricte. A jakościowo wulkanizacja na zimno nie ma nic wspólnego z wulkanizacją płynnej, wtryskiwanej gumy do form i "prawdziwą" wulkanizację w temperaturze około 200stopni. Jak zwal tak zwał, wejdź w Colmec lub te inne co "robio bo dobre so na gorąco". Mi to wisi, swoje wiem. No i weź pod uwagę, że po wulkanizacji na gorąco nie leżą pasy bieżnika po rowach, bo w tej technologii nie ma się co odkleić skoro przyklejane nie było a łączone na poziomie atomów. To co lezy po rowach to właśnie klejenie w technologii wulkanizacji.

tu masz namiastkę chemii https://pl.wikipedia.org/wiki/Wulkanizacja

a jeżeli jesteś z branży to wiesz, że surówka gumy przeznaczona do wulkanizacji (a nie do klejenia) jeżeli jest źle przechowywana tudzież chłodnia się zepsuje to raz w niej uruchomiony proces wulkanizacji (atomów) w surówce gumy jest NIEODWRACALNY oraz NIE DO POWTÓRZENIA i taka surówka jest do wyrzucenia.....co najwyżej możesz sobie ją później przykleić w technologii wulkanizacji ale już jej nie zwulkanizujesz powtórnie. Z resztą co ja Ci będę, w Colmecu ci wytłumaczą a do wiadomości zostanie podane i przyjęte jak komu pasuje.


Na górę
PostWysłano: 01 sty 2018, 16:51 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 10 gru 2014, 20:02
Posty: 28
Panie, wulkanizacja na zimno to tzw. wulkanizacja chemiczna, pozwalająca np. szybko naprawić punktowe uszkodzenie. A łączenie uprzednio zwulkanizowanego bieżnika z oponą w temp. ok. 110`C z wykorzystaniem surowej gumy, to jednak czynność z wykorzystaniem wulkanizacji (jak mówisz, na poziomie atomów) :)
Przy produkcji opon nie wtryskuje się płynnej gumy do formy:) pomyliło Ci się np. z wyrobami z tworzyw sztucznych.
Pasy bieżnika nie leżą po rowach, za to spotyka się oderwany bieżnik wraz z opasaniem, który odpadł wskutek przegrzania się opony podczas jazdy. I dotyczy to opon zarówno bieżnikowanych jak i nowych. Każdy z nas swoje wie. Mam gdzieś co i jak robi Colmec, tak samo tą maniane odwalaną przez Pneu Laurenta (który już się poddał) oraz sypiące się opony megowe i naczepowe, bieżnikowane w "najlepszym" procesie wulkanizacji (atomów) przez Goodyera.
Po co piszesz o przechowywaniu gumy? Jak nic to nie wnosi, chyba, że chcesz mnie zrzucić argumentami...
Jedno Ci mogę przyznać, masz dobry marketing.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1351 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 150 51 52 53 5468 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Christ - Myjnie samochodów ciężarowych i autobusów

Targi Polska Pomoc Drogowa HOL-EXPO

Forum Samochodowe