Laboratorium COCH

Scania Polska

40TON.netNaprawa foteli TIRSpeedtruck.euFuelSave



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1382 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 166 67 68 69 70 Następna
Autor Wiadomość
PostWysłano: 27 paź 2018, 17:30 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 923
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
Da radę ta drd pod patelnią? Cena wydaje się być atrakcyjna, tylko kosztem czego. Ostatnio przez parę lat na napędzie miałem LM 326 i robiłem przebiegi ok 200 tys. ale po cłach cena drd jest zbliżona tylko nie wiem jak z przebiegami. LM nigdy nie strzelił i go nie wydzierało tylko ostatnio na 2 autach coś szybko się zużyły- nie wiem czy zmienili technologię, czy chińczyk się j...ł w obliczeniach. Drogie opony odpadają bo w błocie po kolana nie ma czasu myśleć co jest pod spodem a odjęcie gazu = stop.
Tak jak wyzej napisałem. 315/80 zamów z poprzednim wzorem bieżnika (nie traction) i na 5 opasaniach i będziesz Pan zadowolony pod patelnią.
Cytuj:
w rozmiarze 315/80 wycelowana właśnie na multizadania pod budowę-patelnie ale i na asfalt czyli dawne RHD a obecnie Dębica DRD i NIE Traction ale normalna DRD. Ten wzór bieżnika
https://4trucks.pl/aktualnosci/10330/op ... truckforce
W starym wydaniu 300 tyś wciągała nosem, 5 opasań i nie boi się ani błota ani asfaltu.
Mieliśmy problem co stosować w takich przypadkach jak wanny bo to nie wiadomo jak dedykować na błoto, żwir, kamienie, asfalt. Generalnie szła budowlanka ale znów 80% był na asfalcie i wtedy na budowlance ani komfortu ani przyczepności. Regionalną nie dało się zjechać w błoto i na kamienie, bo szmaty zostawały lub się kopała.
Spróbuj tego po tym Dunlopie który się nie nadaje do żwirowni i kamieniołomu, tym bardziej że cena z poziomu starego Kormorana więc ryzyko minimalne.


Ostatnio zmieniony 27 paź 2018, 18:05 przez PNEUMASTER, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
PostWysłano: 27 paź 2018, 17:42 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 242
GG: 0
Dzięki. A czy te drd nie traction jest zawsze w 5 opasaniach, czy są takie i takie?


Na górę
PostWysłano: 27 paź 2018, 17:59 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 923
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
Dzięki. A czy te drd nie traction jest zawsze w 5 opasaniach, czy są takie i takie?
miejsce produkcji się nie zmieniło a poprzedni wzór szedł na 5 opasaniach. Wszystko wskazuje na to, że nie zdjeli 1 opasania w poprzednim bieżniku. W Traction już idzie na 4ch ale dostępność poprzedniego bieżnika jest bez problemu. Będzie miał problem Twój kapciorz :mrgreen: to dzwoń wtedy będziemy się po tyłku drapać gdzie i jak dostarczymy oraz założymy.


Na górę
PostWysłano: 27 paź 2018, 18:09 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 242
GG: 0
Jeszcze raz dzięki za info.


Na górę
PostWysłano: 04 lis 2018, 14:31 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 612
Samochód: Duży FIAT
Lokalizacja: Chełmek
Obrazek

Kmax S szeroki założony dwa lata temu po pamietnym Wystrzale Sp 344.....
Jest taka jakby pręga od nowości. To jest taka fala jakby było wyżej i niżej w jednym miejscu...
Dodam że na codzień tego nie widać, jak ładnie wymyje oponę i slonce świeci pod kątem wtedy dobrze to widać...
Nikt poza mną tym autem nie jechał i napewno nie było żadnych krawężników....
Co o tym myślicie felerny karkas czy takie odchylenia się zdarzają...


Na górę
PostWysłano: 04 lis 2018, 17:01 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 23 maja 2007, 19:31
Posty: 819
GG: 1
Specjalista ze mnie żaden, ale po takiej akcji jak miałeś tym bardziej bałbym się na tym jeździć.


Na górę
PostWysłano: 04 lis 2018, 18:28 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 612
Samochód: Duży FIAT
Lokalizacja: Chełmek
No właśnie to było od początku, tylko jakoś sobie tym głowy nie zaprzątałem, wiecie jak to jest ma się nówki gumy to człowiek niby spokojny.
Ale ostatnio co wymyje oponę to sie przyglądam temu i mnie to coraz bardziej denerwuje....
Tylko jak mówię jeśli koło brudne i dzień pochmurny to tego nie widać....
Kolega mnie już przestrzegał że lepiej pojeździć dwa lata i wywalić do naczepy, oni w firmie zawsze tak robią.


Na górę
PostWysłano: 04 lis 2018, 18:33 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 kwie 2017, 19:36
Posty: 122
Samochód: VOLVO FH
Lokalizacja: Wlkp.
identyczny defekt miałem na oponie w osobówce, myślałem właśnie że poleciałem po krawężniku ale to raczej nie to. A oponę i tak dojechałem do końca :D


Na górę
PostWysłano: 05 lis 2018, 1:27 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 923
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
Obrazek

Kmax S szeroki założony dwa lata temu po pamietnym Wystrzale Sp 344.....
Jest taka jakby pręga od nowości. To jest taka fala jakby było wyżej i niżej w jednym miejscu...
Dodam że na codzień tego nie widać, jak ładnie wymyje oponę i slonce świeci pod kątem wtedy dobrze to widać...
Nikt poza mną tym autem nie jechał i napewno nie było żadnych krawężników....
Co o tym myślicie felerny karkas czy takie odchylenia się zdarzają...
Z opisu i zdjęcia wynika, że to szef technologiczny (zakładka). Bardzo widoczne (nie trzeba ani myć ani słońca) są na całej grupie Continentala od ciężarówki, przez busy po osobówki. My mamy tylko nowe opony, czyste, jeszcze gorące. W GY do rzadkości spotykane ale istnieją takie bardzo sporadyczne widoczne wypadki. Nie powiększa się, nie spaceruje, jest od nowości to nie zawracać sobie dupy, a jak drażni oko to obrócić na feldze bo po 2 latach pewno dawno jej się należy. Oczywiście agstrah uje od jakiegoś nieudanego lub nieudolnego na siłę procesu montażu u kapciorza ale to przy obróceniu powinno być na stopce widoczne. Wg mnie jak to mówią transportowcy : nie ma się co tropić, wyjąć ch..ja i pokropić :wink:


Na górę
PostWysłano: 05 lis 2018, 10:56 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 31 paź 2017, 8:52
Posty: 29
GG: 1908754
Samochód: Actros
Co sądzicie o napędach matadora ?? Proponują mi komplet i podobna chwała ze spoko przyczepność i spory przebieg .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
PostWysłano: 08 lis 2018, 16:52 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 10 sie 2018, 16:35
Posty: 5
Samochód: Volvo , Scania
Witam

Chciałem zapytać czy miał ktoś problemy z oponami naczepowymi 385/65 Bridgestone Eco

Fotki po 200 tys... niestety w 3 naczepach to samo , bez rożnicy czy 1 czy 2 czy 3 ośka

Dzieki


https://zapodaj.net/58ac5cc7c3079.jpg.html

https://zapodaj.net/b73c23c953d56.jpg.html

https://zapodaj.net/630e6a200a4cd.jpg.html


Na górę
PostWysłano: 08 lis 2018, 21:40 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 923
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
Witam

Chciałem zapytać czy miał ktoś problemy z oponami naczepowymi 385/65 Bridgestone Eco

Fotki po 200 tys... niestety w 3 naczepach to samo , bez rożnicy czy 1 czy 2 czy 3 ośka

Dzieki


https://zapodaj.net/58ac5cc7c3079.jpg.html

https://zapodaj.net/b73c23c953d56.jpg.html

https://zapodaj.net/630e6a200a4cd.jpg.html
Nie wiem czego oczekujesz ale pokazałeś same uszkodzenia mechaniczne. Bridż jest oponą ciężką, ma dociążoną i wytrzymałą konstrukcję, niestety taka konstrukcja jest mocna ale negatywnie zarazem wpływa na chłodzenie się opony i odprowadzenie ciepła do felgi. Powodem tego są często spotykane "spływania" zwłaszcza na barku i mniej ale istnieją w rejonach rantów bieżnika. Niestety nie jest to to co przedstawiasz na zdjęciach. Foto pierwsze nacięcie gumy a tym samym zapadanie się (takie jeziorko jak widzisz) czyli wyklepywanie się gumy w miejscu zapadnięcia. Klasyka, nacięcie i zapadanie się gumy w okolicach cięcia.
Zdjęcie dwa wyrwana guma na barku plus widoczne przebarwienie barku (szybsze zużycie spowodowane przegrzaniem opony wynikające z nie odprowadzenia ciepła oraz po części wpływ mają koleiny)
Zdjęcie trzy ukręcona opona i separacja pod bieżnikiem, również i to uszkodzenie samo nie powstało. Prawdopodobnie to to samo uszkodzenie co na foto pierwszym, separacja pod spodem i "poddawanie" się warstwy gumy, brak stabilizacji bieżnika.
Wszystkie trzy to wina kierowcy a nie opon.


Na górę
PostWysłano: 08 lis 2018, 23:41 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:45
Posty: 337
Samochód: 105.410
Szczerze to tak patrzę na te opony niby półka premium, Bridgestone a tu 200 tysięcy km i wyglądają słabo.. Nie wiem po co przepłacać..


Na górę
PostWysłano: 09 lis 2018, 0:18 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 923
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
Szczerze to tak patrzę na te opony niby półka premium, Bridgestone a tu 200 tysięcy km i wyglądają słabo.. Nie wiem po co przepłacać..
to to wiadomo, wielokrotnie poruszane. Niektórzy przegięli z błędami planowanymi, a niektórzy i to niegdyś wykładnia w oponiarstwie to już po bandzie poszli aby np na medze z pogłębieniem do 180tyś nie dojechać ale do tego trzeba mieć setki monitoringów i wtedy można porównywać. Co więcej niektórzy się już wcale z tym nie kryją :mrgreen: mówiąc, że priorytetem u nich jest paliwo a nie przebieg a wychodzi z tego ani paliwo ani przebieg :mrgreen: . A znów niektórzy którym wydawało się że ruchali cały rynek tak się zapętlili i zatoczyli koło, że ich własny koniuszek jest blisko własnego tyłka ale nieustannie powtarzają, że mają pełną kontrolę :lol: generalnie temat rzeka :lol: .
Powtórzę się : kto pierwszy z producentów zrozumie, że bańki konsumpcyjnej nie da się pompować na dziadostwie ten wygra pozycje na rynku na dekadę.
Co najciekawsze oni wszyscy niosą sztandar ekologii jednak ich ekologiczne opony paliwooszczędne są na mokrym wręcz niebezpieczne, oznaczenia zimowe nadają się do pozwu zbiorowego, bieżnikownie są pozamykane choć nadal deklarują odzysk pierwotnych opon do odnowienia, życie opony nominalnej jest systematycznie skracane, a fabryki zużywają coraz więcej energii i materiałów.
Generalnie hipokryzja w białych rękawiczkach ale ......będziesz Pan zadowolony bo cyfra sprzedaży jest święta. A jacy zdziwieni, że chinka mimo nałożonych ceł ma się zupełnie nieźle skoro renomowani osiągnęli pułap chińskiej jakości :wink:
Ostatni hit jaki słyszałem : pracuje się nad nową oponą napędową o bieżniku 11mm (!!!) wyliczonym na podstawie zapotrzebowania na okres 3 lat leasingu :mrgreen:


Na górę
PostWysłano: 09 lis 2018, 11:32 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sty 2012, 16:41
Posty: 788
Lokalizacja: POS
Jak będzie mieć te 11 mm bieżnika a wytrzyma te 3 lata , a to można powiedziec okolice 400 tys km to okej , niech robią .

Zamówiłem kmaxy na napędy315/70 22.5 , ale pomylili się i przywieźli mi fulemaxy , zakładać to , jest to coś warte ? Czy wymienić na te k maxy

_________________
DAF 95XF 430


Na górę
PostWysłano: 09 lis 2018, 11:44 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 10 sie 2018, 16:35
Posty: 5
Samochód: Volvo , Scania
Witam

Dzięki za odpowiedź.

Kurcze tylko trochę to dziwne że wina kierowcy, dlatego że te opony mam na 3 różnych samochodach i na każdej z nich jest takie zapadnięcie. Tu pokazałem przykład z jednej naczepy .

W następnych dwóch to samo - odchodzi łata , więc myślałem ze to jakaś wada fabryczna bo naczepy odbierane w tym samym czasie z fabryki na tych Bridgestonach.

Jeździlłem na bridgestone R168 - nie było problemów to skusiłem się na te opony.

Na zamianę założylem do Savy Cargo 4 , oraz GT Radial 919? , oraz do 3 szt. Michelina X Multi T remix.
Testuje ponieważ chcę mieć alternatywę niskobudżetową do Michelinów.


Na górę
PostWysłano: 09 lis 2018, 12:14 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 923
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
Witam

Dzięki za odpowiedź.

Kurcze tylko trochę to dziwne że wina kierowcy, dlatego że te opony mam na 3 różnych samochodach i na każdej z nich jest takie zapadnięcie. Tu pokazałem przykład z jednej naczepy .

W następnych dwóch to samo - odchodzi łata , więc myślałem ze to jakaś wada fabryczna bo naczepy odbierane w tym samym czasie z fabryki na tych Bridgestonach.

Jeździlłem na bridgestone R168 - nie było problemów to skusiłem się na te opony.

Na zamianę założylem do Savy Cargo 4 , oraz GT Radial 919? , oraz do 3 szt. Michelina X Multi T remix.
Testuje ponieważ chcę mieć alternatywę niskobudżetową do Michelinów.
Stałe trasy? Pytam bo jeśli na 2 innych naczepach to samo to stawiałbym na to samo miejsce rozładunku/załadunku (coś prawdopodobnie jest w tym samym miejscu w ziemi) lub pokaż mi foto zapadniętych bez uszkodzenia mechanicznego. Bridż nie ma problemów z separacją miejscową (punktową) bieżnika. Można podejrzewać wadę produkcyjną ale musi wystąpić na tych innych naczepach/kołach w tym samym miejscu opony (odległość od barku opony i ten sam rowek). Na razie pokazałeś problem w oponie ale wraz z uszkodzeniem mechanicznym, tak jakby coś nacięło/poderwało bieżnik a dalej podczas dalszej eksploatacji to juz konsekwencja nacięcia.
Jeśli szukasz tańszej alternatywy w cenie do Michelina to nie znajdziesz jej w oponach 4 opasaniowych. Szukaj wśród opon ze wszystkimi 5-ma opasaniami. Sava Cargo 4 ale z dopiskiem HL (Hi Load), zwykła Sava bez HL to porażka podobnie jak GT Radial. Możesz po taniości spróbować Dębice DRT ale te z produkcji od października bo tylko od tego miesiąca Dębica dobrze wróży dlatego, że dołożyli opasanie i ma 5. Najbliższa i najlepsza alternatywa do Michała to HLki na 5 opasaniach od Dunlopa czyli SP246HL lub droższy GY KmaxT HL. HL czyli podniesiona nośność do 10 ton na oś (jest malutki opis na oponie), skonstruowane na rynek np Luxemburga gdzie DMC jest 44tony. Świetnie się spisują te o podniesionej nośności pod wanny gdy zdarza się, że przez chwile cały nacisk podczas kiprowania wisi na ostatniej osi, albo tartaki gdzie za dłużycą o 2 metrowym zwisie wisi jeszcze drzewo 2 metrowe, tam tez naciski są takie, że wszystko trzeszczy a felgi HLki między śrubami pękają.


Na górę
PostWysłano: 09 lis 2018, 13:39 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2113
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie
Cytuj:
Jak będzie mieć te 11 mm bieżnika a wytrzyma te 3 lata , a to można powiedziec okolice 400 tys km to okej , niech robią .

Zamówiłem kmaxy na napędy315/70 22.5 , ale pomylili się i przywieźli mi fulemaxy , zakładać to , jest to coś warte ? Czy wymienić na te k maxy
Z mojego doswiadczenia wymieniaj jak najpredzej.
Przejezdzilem 2 lata na fuelmaxach i dziekuje ze zyje. Nie da sie na tym jezdzic. Na pusto po mokrym jak po lodzie zaladowanyn delikatnie lepiej.
Nacinane z otwieraniem bokow przy 90kkm troche pomoglo przy 250kkm nie bylo opony

Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka


_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Na górę
PostWysłano: 09 lis 2018, 15:54 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 923
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
Cytuj:
Jak będzie mieć te 11 mm bieżnika a wytrzyma te 3 lata , a to można powiedziec okolice 400 tys km to okej , niech robią .

Zamówiłem kmaxy na napędy315/70 22.5 , ale pomylili się i przywieźli mi fulemaxy , zakładać to , jest to coś warte ? Czy wymienić na te k maxy
Z mojego doswiadczenia wymieniaj jak najpredzej.
Przejezdzilem 2 lata na fuelmaxach i dziekuje ze zyje. Nie da sie na tym jezdzic. Na pusto po mokrym jak po lodzie zaladowanyn delikatnie lepiej.
Nacinane z otwieraniem bokow przy 90kkm troche pomoglo przy 250kkm nie bylo opony

Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka
Potwierdzam. Przebieg trochę zaniżony, bo do 280-300 tyś z pogłębieniem dojeżdżają i równo się zużywają ale cała reszta to prawda. Każda z opon pseudo ekologiczno-ekonomicznych tak się zachowuje bez znaczenia Michelin, Conti, GY itd. Z tymi trzema szczytami na nich to jakaś hipokryzja i to za łapówkę, powinni te trzy szczyty umieszczać na bieżniku, bo po 20% zużycia opony to się na mokry asfalt w lecie nie nadaje :mrgreen: a paliwo oszczędza ponieważ w słoneczny, upalny dzień rozpędzasz się ze startu jak na lodzie na 1/5 gazu :lol: stąd oszczędność na paliwie :lol:

Zwróć te fuelmaxy (nie pomylili się tylko tak im się sprzedają :wink: , że się mylić muszą :mrgreen: ) i zażądaj KmaxaD jak nie chcesz zębów wybić w zimie.


Na górę
PostWysłano: 12 lis 2018, 11:21 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 10 sie 2018, 16:35
Posty: 5
Samochód: Volvo , Scania
PNEUMASTER dziękuje za informacje.

Postaram się odszukać te opony z pozostałych naczep i ich uszkodzenia dla porównania z przesłanymi zdjęciami.
Obecnie Krone promuje Conti HT3 Hybrid ... jeszcze nie miałem z nią do czynienia.

A z ciekawostek , kierowca mi mówi że ciężko mu ruszać na mokrym asfalcie na pusto i chciałby też otworzyć (naciąć) boki opon .
Kurcze myślę 90tys. km i takie cuda , a teraz od was się dowiaduje że mam te fajne na jednym ciągniku FUELMAXY i potwierdzają się wyżej napisane opinie. :D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1382 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 166 67 68 69 70 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bauer i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Christ - Myjnie samochodów ciężarowych i autobusów

Forum Samochodowe