Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 17 paź 2020, 13:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 cze 2016, 20:44
Posty: 3

Witam

Mamy ciezki problem ze Scania R XPi E5 bez adblue , bez retardera
Bez obciążenia Opticruise, zmienia biegi pięknie , problem zaczyna się pod 20tonowym obciązeniem .
Kierowca mówi , że wyrzuca mu biegi i tak jakby turbina odpala się w złym momencie, raz działą w pełnym zakresie raz ma problemy.Kopci do tego na czarno w momencie działania turbo, nie ma pełnej mocy silnik.
Przez ost 2 tygodnie wymienione:
Czujnik cisnienia doładowania i temp.
Skrzynia biegów zrobiona , mechanik powiedział że teraz powinna działać pod względem mechanicznym perfekt,
W poniedziałek wymienimy czujnik ciśnienia spalin, bo na kompie bład wywala z nim związany.
Turbina nie bierze oleju.
Gdzie jeszcze szukać przyczyny ?
Kolano EGR , turbina?

Pozdrawiam :x :x :x :x


Post Wysłano: 17 paź 2020, 13:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Sterownik silnika, koordynator? Jeśli mechanicznie jest skrzynia ok, a samochód działa "dziwnie", to może problem jest w elektronice. Problem z elektroniką w Scanii jest dość powszechny.


Post Wysłano: 17 paź 2020, 13:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 cze 2016, 20:44
Posty: 3

Nie wywala żadnego błędu na diagnostyce. :/


Post Wysłano: 17 paź 2020, 13:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Ja tylko podpowiem, że sugestiami kierowcy typu "tulbina się w złym momencie odpala", nie psuj sobie głowy. Głupota, brak podstawowej wiedzy z zakresu mechaniki, i chęć zabłyśnięcia, lub celowe wprowadzanie w błąd, to szkodliwa mieszanka.

Diagnostyka kompem podczas jazdy pewnie coś wykaże. Jeśli nagle nie związanymi ze sobą błędami będzie walić, to może wiązka, może koordynator.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 18 paź 2020, 16:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

z ktorego roku to XPI ? O niektorych mozna pisac elaboraty co sie z tymi autami dzieje,u nas jest kilka ale przy jednej to juz sam nie mam pojecia co sie dzieje -pali jak smok i jest slaba a niby wszystko zrobione ,w servisie wszystko ok -zadnych bledow .Ja przypuszczam ze w twojej moze byc typowy problem XPeja czyli przegzewanie . Masz monitoring GPS jakie sa temperatury plynu w trakcie jazdy. Auto zaczyna kopcic bo nie wychladza spalin EGR -zbyt wysoka tepmeratura. Czy zaswieca mu sie emisja spalin i czy zdarzylo wam sie ze wskaznik temperatury przestal wskazywac temperature. Domniemaniami kierowcy ze turbina sie w zlym momencie odpala jesli nie ma bledow bym sie nie przejmowal ,bo w tym aucie jakiekolwiek niedomaganie turbiny to od razu wywalenie bledu -wyswietla sie od razu usterka silnika.Nawet przy malym przycinaniu geometrii turbiny.Uwazam ze w tym motorze jest duzo wad zwiazanych przede wszystkim z EGR i jego uszczelnieniem. EGR najczesciej jest przyczyna slabosci tych aut. Trzeba zwrocic duzo uwagi by go pouszczelniac ,a jak nie bedzie szczelny auto bedzie slabe. Wada jest ze uszczelniacze w EGR to sa stalowe ringi ktore wycianaja sie w zeliwne odlewy a tym samym rozszczelniaja EGR. Uzywki juz sa najczesciej z wcieciami ,a byle kolanko w serwisie kosztuje na poziomie 2-3 tys netto. Napawawywanie dziala na tys-2 tys km-potem wszystko wraca do normy.


Post Wysłano: 18 paź 2020, 20:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 cze 2016, 20:44
Posty: 3

2010r tej Scanii.

Jest to auto niedawno kupione więc za dużo o nim nie wiemy.
Jest usterka silnika i wywalało błąd czujnikow cisnienia turbiny i spalin.
Pierwszy wymieniony (nic nie dało),jutro będzie wymieniany czujnik spalin, ale myślę że to nie pomoże .
Zauważyłem , że na biegu jałowym troche ma nierówna pracę.
Czyli najpierw wziąć się za EGR ,a turbine zostawić na potem?
Jak najlepiej można sprawdzić czy EGR jest szczelny?


Post Wysłano: 18 paź 2020, 21:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

kto wam stwierdzil usterki? w servisie ?czy sami lub jakims jaltestem ? raczej polecal bym odwiedzic servis zeby stwierdzili czy geometria nie przycina . Servisowy komputer ma duzo wieksze mozliwosci diagnostyczne.jesli przycina turbo do wymiany -turbina jest dosc kosztowna (gdzies kolo 10 tys zl -z uzywkami jest tak ze nie chodza a regenerowane roznie) i niestety trzeba wymienic -jesli chcecie by to jezdzilo.wolalyl bym odzalowac kase i jechac na servis by zrobili testy czujnikow by te kosztowne czujniki nie wymieniac po omacku. jesli macie te auto od niedawna i nie mieliscie doczynienia z XPejem zobacie czy nie wycieka plyn na 5-6 tloku spod glowicy -te motory maja problemy z przegzewaniem i czy ktos nie zrobil auta na sztuke (a to sie zdarza)i nie bylo odkrecasnych szpilek z glowicy . rozpoczac od usuniecia bledow (turbo ,czujniki)skonczyc na uszczelnianiu EGR. Do EGR-gumy tylko oryginaly -zadne zamienniki. Szczegolnie ta na bay-passie EGR (spaliny puszcza bezposrednio z chlodnicy wodnej egr bez chlodzenicy powietrznej z przodu auta) jest tam taka 10 cm dlugosci -sprawdzcie czy ta jest szczelna czy nie wydostaja tam sie spaliny(widac wyrazne okopcenia).


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: