Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 15 sie 2019, 12:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 maja 2009, 21:55
Posty: 78
GG: 0
Samochód: MAN TGL

przejechałem się z odkręconym mieszalnikiem z adblue tym za turbo , podpiętym modulatorem i zachowywał się podobnie ,wstawał dopiero od 1500 obr.
Wcześniej mechanik niby tez sprawdzał diagnostycznie parametry (nie wiem jak) ,czy tłumik zatkany mówił że w normie.
Sprawdzę jeszcze prosto z karnistra do pompy, smok wyciągałem ,podłączałem prosto z baku bez zmian


Post Wysłano: 01 paź 2019, 19:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 maja 2009, 21:55
Posty: 78
GG: 0
Samochód: MAN TGL

Na trasie przez słowackie góry,gdy musiałem go przeżyłować wyskoczyła awaria sterowania silnika, czerwony silnik i stop,ograniczenie mocy, po ponownym zapaleniu było ok, po kilku km jeszcze raz to samo . Dojechałem do celu jakieś 600km przejechał bez błędu i na razie ok.
Błąd 3779- ciśnienie na listwie paliwowej , wyciek z powodu kompensacji dawki, - zachowany , - za wysoki

2 tyg. wcześniej w desperacji pojechałem do innego poleconego Man w Radlinie , ustawili na nowo zawory, powiedzieli że nie ma się do czego przyczepić,wszystko ok. Sugerowałem im temat niskiego ciśnienia przed filtrem ! W normie

Wcześniej w czeladzi porobili aktualizacje,fleshowanie i do auta można podłączyć się tylko najnowszym Man catsem to tylko utrudnia sprawę.
Spróbować wymienić tylko samą pompę niskiego ciśnienia,czy kończy się cr i całość , na szynie cr jest jakiś zawór ??


Post Wysłano: 01 paź 2019, 20:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1596
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Ten błąd to nie padnięte wtryski tzn wali w przelew i ciśnienia mu się nie zgadzają ? Jaki procent eprom wskazuje ??

_________________
---------------------------------------
7xMAN 2xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 01 paź 2019, 22:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Wtryski do sprawdzenia pewnie jeden do wymiany
Do zrobienia próba przelewowa na powrocie z wtrysków.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 01 paź 2019, 22:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

A nie taniej wyjdzie jak pojedziesz do chłopaków do Będzina, zamiast po serwisach jeździć?


Post Wysłano: 02 paź 2019, 11:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 maja 2009, 21:55
Posty: 78
GG: 0
Samochód: MAN TGL

Wtryski wymieniałem na nowe, chyba że źle złożone coś ? Jakim momentem powinny być dokręcane itp?
Oringi, podkładki były założone na nowych oryginalnie, długopisy też nowe

A z tym będzinem to do kogo ??


Post Wysłano: 03 paź 2019, 12:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 maja 2009, 21:55
Posty: 78
GG: 0
Samochód: MAN TGL

https://naforum.zapodaj.net/98be4edd5e29.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/0c585f995430.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/dfe375038278.jpg.html

Błąd się pokazał przy wyprzedzaniu pod sporą górę z ponad 24 tonami innej ciężarówki, przeżyłowałem go na wysokich obrotach bo tak tylko idzie. Jeszcze zapisany był błąd 3007, wartość korekcji dawki za duża, silnik 6 cylindrowy, cyl.1

Zawór m-prop nowy, 2 zaworki przelewowe na pompie nowe, kolega wcześniej sugerował wymienić , zrobiłem na razie kółko na Węgry 8 ton i nic się nie dzieje . Pół roku temu wymieniałem wtryski już by jakiś padną ! Nie regenerowane , nówki zaplombowane w zamkniętej foli, kartonie.
Ostatnio jak wymieniałem zaworki przelewowe na pompie w komplecie były jakby takie korkowe malutkie uszczelki pod zaworki jakby do środka pompy, po wykręceniu starych nie było tam takiego czegoś więc, wkręciłem bez tego , jeden tylko był uszczelniony podkładka miedzianą.
Chętnie bym podjechał do fachowca który by coś ogarnął ,okolice Bytomia ,bo ręce opadają, tylko kasa ucieka, różni mechanicy , 2 x różne ASO i wszystko w normie ! A auto nie chodzi jak trzeba !


Post Wysłano: 03 paź 2019, 13:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To byś musiał sprawdzić podczas jazdy jak zapali się ten 3779 jakie jest żeczywiste ciśnienie paliwa a jakie zadane
Możesz to zrobić np podczas rozpędzania auta.
Jeśli będzie za niskie ciśnienie to może już być słaba jedna sekcja tłoczacą w pompie paliwa.
Są tam trzy, silnik normalnie pracuje nawet na dwóch puki nie ma maksymalnego obciążenia to błędy nie wyskakują.
Co do tych podkładek to są poto aby wilgoć zbierać w tym woreczku

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 11 paź 2019, 12:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 maja 2009, 21:55
Posty: 78
GG: 0
Samochód: MAN TGL

Tak wygląda sytuacja jak wyskoczy błąd .
https://naforum.zapodaj.net/787ec6373a87.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/4a706be47d33.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/228630aef89a.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/6302b2579168.jpg.html

Ciśnienie jest ograniczone do 800 i pokrywa się rzeczywiste z zadanym .
Do 1500 obr. jedzie jak zwykle słabo, tylko potem też nic się nie dzieje


Post Wysłano: 11 paź 2019, 13:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Trudno żeby jechał skoro ciśnie na szynie ma tylko 800 bar.
Trzeba by zobaczyć czy to edc ogranicza ciśnienie paliwa czy jednak wybija zawór bezpieczeństwa na szynie common rail
Musiałbyś ręką chwycić tą rurkę co łączy zawór bezpieczeństwa z powrotem paliwa.
Jeśli rurka będzie gorąca to zawór jest otwarty
Czy w najgorszym przypadku pompa nie daje już większego ciśnienia paliwa.
Zobacz czy pod obciążeniem pompa wytwarza 1500 barów

Kwestia jeszcze tego czy były prawidłowo zamontowane wtryskiwacze, czy są te długopisy równolegle do wtryskiwaczy czy czasem tam nie gubi ciśnienia paliwa
Trzeba by zobaczyć ile powraca paliwa z głowicy

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 11 paź 2019, 14:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 maja 2009, 21:55
Posty: 78
GG: 0
Samochód: MAN TGL

Ta rurka przy normalnej pracy silnika na jałowym, miała by być gorąca,czy wtedy jak błąd wyskoczy?

Pisałem wcześniej że on nie przechodził testu wysokiego ciśnienia jeszcze przed wymianą wtrysków, zaworków, m-prop i teraz dalej nie przechodzi. Test zaczyna się od niskich obrotów,zaczyna się po trochu silnik wkręcać jak wchodzi na wyższe obroty chyba wtedy ma wytrzorzyc max. ciśnienie to silnik gaśnie i test zakończony niepowodzeniem,proszę usunąć usterki, he tylko nie pisze jakie!!

Jakby popuścić wtryski i długopisy jeszcze raz wszystko dokręcić odpowiednim Nm i kątami. Wtryski i długopisy można wsadzić tylko w jeden sposób .
Trzeba zmieniać podkładki pod wtryskami , uszczelnienia ,przy takim zabiegu??
Jakie dokładnie (książkowe) mają być siły dokręcania??
Jaka norma na przelewach ? ( Tzn. Ile ml na minutę m/w)

Jak ruszę sprawdzę te 1500 czy wytwarza.


Post Wysłano: 11 paź 2019, 17:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Rurka będzie gorąca jak zawór się otworzy.
Minimalnie można ruszać wtryskiwaczem lewo prawo jak jest zamontowany w głowicy
W niedzielę postaram się poszukać z jakimi siłami dokręcić wtryskiwacz

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 11 paź 2019, 22:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 maja 2009, 21:55
Posty: 78
GG: 0
Samochód: MAN TGL

5 ton ładunku, prosta droga, na wysokich obrotach ciśnienie max.1580 na listwie pokazało

Powinno się najpierw wtrysk dokręcić a potem długopis czy na odwrót jest jakaś specjalna procedura?


Post Wysłano: 13 paź 2019, 8:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Więc tak.
Na początek na rozgrzanym silniku na powrocie z głowicy powinno lecieć 70 ml na minutę, jeśli będzie więcej to trzeba by zaślepiać po kolei zasilanie na wtryskiwacze i znaleźć ten konkretny wtrysk który leje lub jest źle zamontowany.
Montaż wtryskiwacza.
1 Wsadzić wtryskiwacz w głowicę i dokręcić śrubę od wtryskiwacza z siłą 1,5Nm
2 zamontować długopis i dokręcić z siłą 10Nm
3 Następnie dokręcić finalnie śrubę od wtryskiwacza najpierw z siłą 25Nm i później o 90 stopni dokręcić śrubę
4 dokręcenie finalne długopisu z siła 20Nm i później o 60 stopni dokręcić długopis

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 19 paź 2019, 21:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 maja 2009, 21:55
Posty: 78
GG: 0
Samochód: MAN TGL

Rurka powrotna z głowicy była dość mocno ciepła , silnik rozgrzany, zrobiłem test przelewowy :

Na początek wszystkie wtryski ,wyszło 85 ml w ciągu minuty, więc zacząłem zaślepiać :

- przy zaślepieniu :
1 - 85 ml
2 - 85 ml
3 - 88 ml
4 - 88 ml
5 - 83 ml
6 - 140 ml

Z przelewu przy zaślepieniu 1 , 2 sporo powietrza leciało , przy 3 , 4 , 5 już mniej , a przy 6 prawie wcale , może dlatego najwięcej naleciało !!

Po poskładaniu auto normalnie odpaliło , podczas jazdy na parking wyskoczyła awaria sterowania silnika, zgasiłem odpaliłem znów chwile normalnie po chwili znów awaria tylko że silnik zgasł .
Ledwo doczołgałem się na parking , silnik teraz po zgaszeniu , odpali , chwile pochodzi , wyskoczy błąd , po czym zaczyna coraz wolniej pracować i gaśnie. Nie ma ciśnienia na listwie !!
Ciemno już było więc za wiele nie widać , nie podnosiłem kabiny , z latarka wycieków nie widziałem.

Błędy:
3779 - j/w
3775 - monitorowanie ciśnienia w rampie , za nisko , zachowany
3775 - przekroczenie limitu czasu ENG_Temp , za wysoki , zachowany
3780 - ciśnienie na listwie paliwowej : Wyjście z górnego obwodu sterującego przy biegu jałowym , za wysoki , zachowany

https://naforum.zapodaj.net/5f4dd2252acd.jpg.html

po dodaniu gazu
https://naforum.zapodaj.net/2044153317f5.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/55b9915e6988.jpg.html

Przyśpieszyłem agonię ? Zaślepiałem długopis , wyjście z listwy , rurkę powrotną z głowicy , wężyk z głowicy do menzurki , zaślepki dorabiałem .


Post Wysłano: 19 paź 2019, 21:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Masz źle przeprowadzony pomiar, nie może lecieć powietrze z rurki podczas pomiaru
Długopisu nie zaslepiasz tylko rurkę co wychodzi z głowicy na powrocie paliwa oraz zasilanie na dany wtryskiwacz na szynie common rail.
Pompa umarła lub masz teraz jeszcze większy wyciek z wtryskiwaczy
Silnik gaśnie bo mprop nie daje rady.
Zrób tak odłącz wtyczke od mpropa i wtedy silnik powinien zapalić normalnie
Wtedy zawór mprop jest otwarty na maksa
Lub uszkodziles zawór bezpieczeństwa na szynie common rail

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 19 paź 2019, 22:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 maja 2009, 21:55
Posty: 78
GG: 0
Samochód: MAN TGL

Gdy robiłem najpierw przelew wszystkich wtryskiwaczy też leciało powietrze a odkręciłem tylko przelew i zaślepiłem rurkę powrotną z głowicy , może źle zaślepiłem lub może być inny powód?
W jaki sposób mogłem uszkodzić zawór bezpieczeństwa? Może coś skojarze


Post Wysłano: 19 paź 2019, 22:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Teraz to nie istotne w jaki sposób może być uszkodzony zawór bezpieczeństwa
Musisz odkręcić przewód paliwowy który jest przykrecony do zaworu bezpieczeństwa na szynie common rail i zobaczyć czy na pracującym silniku nie leci z niego paliwo. Dopuszcza się że będą leciały z niego kropelki paliwa.
W środku jest sprężyna każde wybicie zaworu osłabia tą sprężyne
Dlatego ci napisałem jeśli odłączysz wtyczke od zaworu mprop silnik powinien odpalić.
Tyle że w tym momencie powinien wybić zawór bezpieczeństwa na wolnych obrotach z powodu zbyt wysokiego ciśnienia paliwa

Leciało powietrze bo układ był zapowietrzony gdy rozkreciles rurki

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 10 lis 2019, 22:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 maja 2009, 21:55
Posty: 78
GG: 0
Samochód: MAN TGL

Sam już nie kombinowałem, auto zapalało normalnie , pochodziło trochę i gasło, więc wyciągłem wtyczkę z m-prop ,w ten sposób zajechałem do Radlina- MAN. Nawet lepiej jechało , niż zazwyczaj. Na drugi dzień auto do odbioru było, jak dotąd błędy nie pokazują się. Auto jedzie ale jak wcześniej od 1500 ciągnie a do 1500 jakby dalej coś go muliło.

W serwisie zrobili ogólny test paliwowy (280zl), niby naszukali się, wykryli nieszczelność na 5 cylindrze, wymienili długopis . Reszta podobno ok ,pompa,szyna,itp .
Mierzyli różnice rezystancji wtryskiwacza ,z testu wynikło w "m-Omach" :
1 cyl. -1
3 cyl. 0
2 cyl. 1
5 cyl. 3
6 cyl. 5
4 cyl. 0

Niby w normie, powyżej 6 uszkodzenie.

Na razie nie wiem co dalej z tym zrobić, może skrzynia go muli w jakiś sposób , albo ESP ,ale błędów nie ma.


Post Wysłano: 10 lis 2019, 23:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

5 to już oznacza uszkodzony wtryskiwacz a 4 na granicy
Ja bym wymienił mprop jeśli nie był wymieniony

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: