Laboratorium COCH

Auto-Mix - lodówki samochodowe, klimatyzatory postojowe, usługi transportowe, transport międzynarodowy.

40TON.netNaprawa foteli TIR



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostWysłano: 10 cze 2019, 0:34 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 13 maja 2009, 21:55
Posty: 51
GG: 0
Samochód: MAN TGL
Witam

Sprawa dotyczy TGX 2013r., silnik d26- 480 KM , euro 5, przebieg 560 tyś. ,skrzynia automatyczna, silnik ,skrzynia nie generuje i nie generował żadnych błędów , w tej chwili silnikowi brakuje mocy m/w do 1500 obr. później jakby się budził , niestety po przekroczeniu tych 1500 obr. skrzynia zazwyczaj zmienia już bieg i znów nie ma czym jechać, z lekkimi ładunkami jeszcze jakoś obleci , gorzej z 24 t. jest męczarnia ,ratuje się manualem lub guzik "power" pod gazem , średnia spalania potrafi skoczyć w tyg. do 39-40/100 .
Autem jeżdżę od ponad 2 lat , 1,5 roku chodził jak żyleta obojętnie czy lekko, czy ciężko, spalanie średnie max 30-32 .

Filtry ,olej ,co rok , na ta chwilę wyregulowane zawory , komplet nowych wtrysków, długopisy , uszczelnienia , rozbierany wydech , jeździłem z samym kolankiem posiłkując się modulatorem adblue żeby błedy nie wyskakiwały, sprawdzałem działanie klapy na hamulcu silnikowym jest ok .

Adblue działa poprawnie choć wydaje mi się że kiedyś palił mniej 2 baki paliwa/1 adblue teraz 2/1.5 , może to związane z niedoborem mocy i wyższym spalaniem , jakby nawet byłoby coś nie tak z adblue na modulatorze by jechał chyba normalnie bo też tak próbowałem .

W tym okresie odwiedziłem m.in. serwis MAN czeladź z w/w powodu - naciągli mnie na komplet nowego sprzęgła , z powodu zapoconego uszczelnienia wału korbowego, oraz łapki i łożyska w sprzęgle z powodu przebiegu , też nie mieli podejrzeń , niby z ich testów nic nie wynika, wszystko w normie , przed wymianą wtrysków też tak niby było (stare wtryski chyba OK bo auto jeździ bez zmian ) , teraz " może turbina się kończy " !!

Ostatni polecony mechanik stwierdził że też wszystko w normie, ale wgrał na nowo ,nowy soft z 480 KM i auto zaczęło przyśpieszać j/w opisałem , wcześniej było jeszcze gorzej , nawet na wysokich obrotach było ciężko. Proponuję zrobić chip-a na 500 KM i mapę aby ciągnął bardziej od dołu ?? ale czy to jest rozwiązanie jak coś tu nie gra .

Jeszcze w serwisie podobno zrobili aktualizację i wszyscy oprócz serwisu maja problem z połączeniem się man -catem ??

Dużo tego! jeszcze taki motyw , jak cisnę go np. pod górę i turbina się rozkręci a wtedy mu odpuszczę to słychać jakby "kichnął " tzn. jakby miał zawór upustowy i powietrze gdzieś uszło , węże od turbiny są ok

Mam odczyty z autocom z jazdy może coś podpowiedzą , jak się wyświetlą !

https://naforum.zapodaj.net/02f769fb4f3c.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/ef0842763bce.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/b22781340572.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/224df1df92e3.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/30bcf8ad0d9d.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/0adad4dc7ac4.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/61fdc0272711.jpg.html


Na górę
PostWysłano: 10 cze 2019, 5:53 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 6093
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Jak dla mnie to masz za niskie ciśnienie paliwa na zasilaniu.
Na wolnych obrotach powinno być między 5-6 bar a przy zwiększeniu obrotów nie więcej niż 7 bar.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Na górę
PostWysłano: 10 cze 2019, 9:38 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 13 maja 2009, 21:55
Posty: 51
GG: 0
Samochód: MAN TGL
czyli przejrzeć układ niskiego ciśnienia, filtry nowe, przydałoby się wyczyścić baki i przewody ?
szczególnie na coś zwrócić uwagę , jakieś uszczelki, zaworki , coś spróbować wymienić ?

W autocomie jest test wysokiego ciśnienia , nie przechodzi tego przy próbie podejścia do ciśnienia 1600 , wywala błąd proszę usunąć usterkę i auto gaśnie , zapomniałem napisać !
a jeszcze podmieniałem czujnik ciśnienia doładowania i czujnik ciśnienia na szynie cr , oczywiście auto bez zmian


Na górę
PostWysłano: 10 cze 2019, 9:46 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 6093
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Smok oraz przewody czy gdzieś nie ciągnie lewego powietrza razem z paliwem.
Na pompie wysokiego ciśnienia masz dwa zaworki plus zawór mprop on też potrafi się zacinać i dawać za niskie ciśnienie paliwa na szynę CR
Jakie są wskazania rzeczywiste oraz żądane na szynie common rail?

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Na górę
PostWysłano: 10 cze 2019, 10:09 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 13 maja 2009, 21:55
Posty: 51
GG: 0
Samochód: MAN TGL
ciśnienia sprawdzę , z resztą muszę poczekać do weekendu


Na górę
PostWysłano: 13 cze 2019, 19:41 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 13 maja 2009, 21:55
Posty: 51
GG: 0
Samochód: MAN TGL
https://zapodaj.net/30e9c74e0c818.jpg.html
https://zapodaj.net/39d2f1f689635.jpg.html
https://zapodaj.net/bd90093d97279.jpg.html
https://zapodaj.net/a37208b8b2e33.jpg.html
https://zapodaj.net/ebf054eba9de1.jpg.html
https://zapodaj.net/211a117abaea6.jpg.html
https://zapodaj.net/aac99581c38b4.jpg.html
https://zapodaj.net/258e8c3be1857.jpg.html

Ciśnienia raczej się pokrywają . Czujnik ciśnienia na szynie cr był podmieniany oby tak samo pokazują.
Silnik potrafi zgasnąć , zdusi go, przy ruszaniu jak wcisne za mało gazu, lipa jest przy manewrowaniu itp. pod rampę jak załadowany masakra !

Praca silnika na jałowym w miarę normalna, ponad obroty jałowe jakby " świeca źle paliła w benzyniaku, przebicie na kablach i jeden z cylindrów kulał delikatnie " takie skojarzenie !

Baków itd. nie mam na razie kiedy sprawdzić


Na górę
PostWysłano: 13 cze 2019, 21:45 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 6093
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Jak masz możliwość to podmien zawór mprop na pompie wysokiego ciśnienia skoro Ci gaśnie silnik.
Nowy coś koło 600 złoty plus te dwa zaworki co są na pompie
Sprawdź ciśnienie paliwa podczas uruchomienia silnika czy rośnie i silnik odpala czy czasem nie spada podczas kręceniem rozrusznikiem.
Jeśli masz dodatkowy separator paliwa to weź go pomin na prube i zobacz czy ciśnienie paliwa wzrośnie oraz sprawdź wtyczke od grzałki paliwa w seperatorze czy nie ma śladów paliwa

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Forum Samochodowe