Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 23 mar 2019, 23:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 lut 2018, 18:57
Posty: 31

Witam
poniżej wkleiłem zdjęcie turbiny volvo fh 2012r.
Jeśli się nie mylę to posiada ona zmienną geometrię

Obrazek

Czy ramię które zaznaczyłem na czerwono powinno dać się poruszyć ręką ?
podejrzewam zapieczone łopatki w turbinie -- auto ma małą moc jak na 500 koni.
wskazówka doładowania turbiny wychyla się maksymalnie do połowy skali
szukam przyczyny ,błędów brak.

Zaznaczone na zdjęciu ramie nie da się wcale poruszyć

Pytanie 2. Kiedy powinno pojawić się ciśnienie w niebieskim wężyku ze zdjęcia który zasila gruszkę a ta z kolei ramię sterowania łopatkami ?
Czy na postoju jest możliwość to sprawdzić ? zdejmowałem wężyk ale czy na wolnych obrotach czy na "przegazowce" nie ma żadnego ciśnienia.

Pozdrawiam Wiesław


Post Wysłano: 24 mar 2019, 0:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2010, 17:16
Posty: 816

Ale to zmienna geometria nie jest...

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka



Post Wysłano: 24 mar 2019, 8:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 363
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale

Sprawdzałeś przewody od intercoolera i sam intercooler , może po prostu masz jakąś nieszczelność.


Post Wysłano: 24 mar 2019, 8:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

To nie jest zmienna geometria. Nie wiem, może to zawór blow off?

Mam taką turbinę do sprzedania. Wyjęta z 460tki, z przebiegiem 600kkm.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 24 mar 2019, 10:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 lut 2018, 18:57
Posty: 31

Przewody sprawdziłem tak jak i opaski
Intercoolera jeszcze nie

Kierownik sprawdz proszę czy w Twojej turbinie dasz radę poruszyć ręcznie tą sztangą


Post Wysłano: 24 mar 2019, 12:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

https://photos.app.goo.gl/4BwpEcG59bMmKSZZA

Mam tą turbinę, ale okazało się ktoś tą sztangę odkręcił.
Tu masz zdjęcia. Ta dźwignia porusza taką "zatyczką" kanału łaczącego wlot spalin od kolektora i goracą strinę turbiny.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 24 mar 2019, 13:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 lut 2018, 18:57
Posty: 31

dziękuje za zdjęcia
ciekawe od czego to jest ?
jutro zadzwonię do mielca tam regenerują sprężarki i dowiem się jak to w końcu ma być
Czy ta "zatyczka" ma mieć opór czy ma poruszać się lekko
oraz jak to jest z tym ciśnieniem w wężyku zasilania gruszki bo ja na postoju nie mogłem żadnego ciśnienia w tym wężyku wytworzyć.


Post Wysłano: 24 mar 2019, 13:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Sama dźwignia chodzi bardzo lekko.

Nie wiem jak ten sterujący nią siłownik, ale on na pewno w stanie spoczynku jest cofany sprężyną. I może dlatego tak ciężko Ci go ruszyć.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 24 mar 2019, 14:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

Pewnie jest to zawór upustowy żeby nie turbina nie przeładowała.Może się zacieła w pozycji otwartej i część spalin zamiast iść na wirnik omija go bokiem.


Post Wysłano: 24 mar 2019, 14:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 lut 2018, 18:57
Posty: 31

Odczepie sztange od gruszki i spróbuje poruszać samym samym dzyndzlem


Post Wysłano: 24 mar 2019, 14:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

W gruszce sterującej jest sprężyna. U mnie w Stralisie co prawda inna turbina bo VGT też myślałem że geometria stoi bo nie dało rady wcisnąć dźwigni, po rozebraniu wajcha w turbine lata sama. Sprężyna była tak mocna że gruszki złożyć nie mogłem...
Tutaj natomiast jest to zawor west gate, który kieruje nadmiar spalin do wydechu w celu zmniejszenia ciśnienia doładowania. Przy normalnej pracy silnika w przewodzie sterujacym nie będzie powietrza. Pojawi się tam dmuchniecie powietrza jeśli sterownik uzna przeładowanie i zabezpieczy silnik i turbine...
Bez obciążenia tego nie wywołamy.


Post Wysłano: 24 mar 2019, 15:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Dużo to ma przejechane? Sprawdź tak optycznie łopatki, luz na wałku.

I koniecznie szczelność całego dolotu.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 24 mar 2019, 21:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2018, 21:55
Posty: 27

W moim Volvo fh 480 turbo padło przy przebiegu 600 tyś. Sprawdź dobrze czy masz szczelny układ. Później miałem tyle wody w dolnym wężu że jak zamarzlo to auto wgl nie chciało odpalić. Po wymianie turba musieli myć intercoler bo tam trochę oleju poszło jak turbo padło i dlatego tyle wody było nie ściekło do końca a turbo padło mi w zimie. Zresztą na jesień powinno się odkręcić taka mała śrubke chyba na 8 kluczyk ona jest na spodzie intercolera żeby ewentualnie jak jest woda się wysłała i nie zamarzlo na ziemię. Różnica temperatur robi swoje i gromadzi się woda.


Post Wysłano: 25 mar 2019, 0:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 lut 2018, 18:57
Posty: 31

A co myślicie o tej nieszczelności?
Skąd tam tyle sadzy między strona zimna a gorącą turbiny
Obrazek[/URL]


Post Wysłano: 25 mar 2019, 21:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2018, 21:55
Posty: 27

Sprawdź czy nie masz wody jak wczoraj pisałem odkręcić śrubke na dole chłodnicy intercoolera. Posprawdzaj wszystkie węże czy dziury nie ma opaski czy nie są luźne bo jak nie masz błędów na kompie to raczej turbo Oki cudów nie ma. Coś go musi dusić jak się wskazówka nie wychyla na Max. Ale na postoju jak pamiętam i na luzie go będziesz pałował to też Ci się nie wychli do końca tylko podczas jazdy. Jutro sprawdzę w moim jak to jest dokładnie.


Post Wysłano: 25 mar 2019, 22:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Trzeba sprawdzić wszystko po kolei nawet wydech.
Jak jest kat zapchany to spaliny mają taki opór na wylocie że turbiny nie rozkręcą do końca.
Sprawdzić manometrem ile fizycznie ładuje pod obciążeniem...


Post Wysłano: 26 mar 2019, 21:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2018, 21:55
Posty: 27

Tak sprawdzałem dziś na postoju przy pełnym gazie turbo max wychyla do drugiej zielonej kreski a podczas jazdy to dziś często na Max bo wiało okropnie..


Post Wysłano: 26 mar 2019, 23:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:45
Posty: 331
Samochód: 105.410

U mnie w manie tgx jak tak walilo sądzą z turbiny to klapa od górskiego zaciela się w pozycji zamkniętej. Może to warto Tez sprawdzić


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: