Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 16 gru 2018, 17:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2013, 17:02
Posty: 13
Samochód: Daf lf Man 12.220

Poszukuje najlepszego auta w przedziale 10,12 dmc z mozliwie jak najleszymi osiagami spalania i oczywiscie z nieduza awaryjnoscia potrzebuje waszej porady co proponujecie z dostepnych na rynku malych ciezarowek.


Post Wysłano: 16 gru 2018, 18:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3138
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

Lepiej napisz co masz na oku. Tu chłopaki szybciej pomogą. A tak to jeden woli ogórki drugi ogrodnika corki.
Ktoś Ci doradzi jelcza a po pół roku się zespuje i będziesz miał pretensje.

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 16 gru 2018, 19:08

Jeśli potrzebujesz auta na dystrybucję to z czystym sumieniem polecam Atego wprawdzie przy dmc 12t ma mniejszą ładowność niż np. tgl ale to auto jest pancerne, każde inne auto zajedziesz w mieście a mercedesa nie. Z wad to lubi rdzewieć jak to gwiazda, skrzynia biegów tylko 6 przełożeń(przy dmc12t), silniki 4 cylindrowe palą tyle co 6 cylindrowe, przynajmniej tak było w moim przypadku no i wnętrze, które nie rozpieszcza wykonaniem zwłaszcza te starsze wersje. Auto ma swój klimat np. trzęsący się drążek zmiany biegów na postoju, charakterystyczny dźwięk silnika taki twardo chodzący diesel szczególnie wersje 4 cylindrowe. Przerobiłem tego trochę jak na Niemcy warto było jeździć solówką i jeśli auto ma być przyjemne do kierowcy to szukaj 1224 czyli z 6 cylindrowym silnikiem wersje z mniejszym motorem też się sprawdzą ale z dynamiką o wiele gorzej, użytkowałem takie auta na dystrybucji części i sprawdziły się super pomimo miliona kierowców, którzy nimi jeździli. Co do spalania to licz 20l/100km może i da się mniej ale my zawsze na expresie jeździmy. Miałem 815, 818, 1218, 1222, 1224, 1229(skrzynia 8 ) niektórych modeli po kilka sztuk i byłem bardziej niż zadowolony.

Miałem jeszcze iveco eurocargo 120e250 czyli dmc 12t oraz 250KM z wad strasznie wąska kabina(wysokość ok), wykonanie wnętrza słabe zwłaszcza materiały nie wytrzymywały próby czasu, wieczne problemy z adblue 3/4 zbiornika powodowało już odcięcie mocy, skrzynia 8 biegów w porządku tylko drążek zmiany biegów nie wytrzymywał, największa zaleta silnik bardzo mocny jak na 250KM chyba najbardziej dynamiczny w klasie jak to iveco. Spalanie około 20l przy nie osiągalnej do mercedesa dynamice.

Miałem w sumie do ostatniego piątku Mana TGL 12.250 z zalet to największa kabina w klasie solówek do tego przyzwoicie wykończona, skrzynia 8 przełożeń nie wiem w sumie czy nawet nie taka sama jak w eurocargo, silnik o dobrej dynamice z wad to koła 17,5 auta ww. przy dmc 12t miały 19,5 i nie było problemów, a w manie lepiej nie oszczędzać na oponach ja zawsze jeździłem na Michelinach i było ok ale dużo było przypadków, że opony strzelały. Cała konstrukcja dość delikatna policzona jest na 12t i lepiej nie przeginać jak masz zamiar ciężko wozić to lepiej kupić Mana TGM praktycznie to samo tylko inna rama koła i dostępne mocniejsze silniki. Spalanie tak samo jak poprzednicy około 20l.

Reasumując najbardziej komfortowy jest Man, najszybsze jest Iveco ale nic nie wytrzyma tyle co Mercedes jak masz jeszcze jakieś pytania to śmiało pisz.


Post Wysłano: 16 gru 2018, 23:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2013, 17:02
Posty: 13
Samochód: Daf lf Man 12.220

Potrzebuje auto pod chlodnie hakowa o dlugosci 4,5m glownie auto ktorego szukam oczywiscie w pierwszej kolejnosci musi byc najmiej awaryjne nastepna cecha jaka musi posiadac to male spalanie w swojej klasie gdyz sa okresy kiedy auto naprawde malo przewozi a spalanie odgrywa role kosztow..Do tej pory przez dwa lata poruszalem sie iveco eurocargo 75e16 wmiare bylem zadowowlony z tego auta gdyz malo palilo spalanie na poziomie ok 16L dalej jezdzil bym tym autem lecz bylo w kabinie do jazdy dziennej w tej chwili potrzebuje auto z kabina sypialniana gdyz charakter pracy potrzebuje rozciagnac nogi w chwilach oczekiwania na ladunek. mysle ze najlepszym autem w tej chwili bylo by wlasnie atego 1218 podobno jest roznica w spalaniu miedzy 1218 a 1222 czy 1223 ? w tej chwili na horyzoncie fajna propozycja jesli chodzi o stani, wymiary jakie sa mi potrzebne jest Man tgm 15.250 tylko prawdopodobnie nic z tego nie bedzie gdyz jak czytam spalanie w tym aucie to ok 21-25L co wy na to?


Post Wysłano: 17 gru 2018, 21:32

1218 ma silnik chyba 4,2 4cylindry
1222 ma silnik 4,8 4 cylindry
1223 silnik 6,4 6 cylindrów wersja z 230 KM przeznaczona na rynek niemiecki
A co do spalania to nie oszukujmy się w pełni załadowana chłodnia z małym silnikiem spali to samo albo więcej niż mocniejszy motor. Jak miałeś eurocargo i byłeś zadowolony to może warto iść w stronę iveco. A co do TGM i jego spalania to trochę dużo ja miałem TGL 250KM czyli ten sam silnik co w TGM i z zabudową 20ep przywoził 20l bez problemu wiec jak ktoś piszę o wysokim spalani to najprawdopodobniej ma uszkodzone auto.


Post Wysłano: 22 gru 2018, 13:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 kwie 2012, 15:14
Posty: 69
Samochód: Solówki: Atego, Midlum, TGA, TGS

Mam Atego I 1218 i przy oszczędnej jeździe mniej więcej 30% miasto (ale nie kurierka), 70% trasa i różnymi tonażami spalanie to ok 18-19 litrów.
W chwili obecnej średnie spalanie z 20 000km to równe 19 litrów, ale ostatnio auto wozi cały czas 5-6t, czyli jest załadowane na maxa.
Inne 1218 w Atego II przy jeździe pusto-pełno paliło 21-22, ale zawsze był gaz w podłodze, niska kabina, i brak owiewek (dachowej i bocznych).
Koszty utrzymania Atego z silnikiem 180KM i skrzyną 6-biegową będą moim zdaniem najniższe.


Post Wysłano: 22 gru 2018, 16:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2013, 17:02
Posty: 13
Samochód: Daf lf Man 12.220

Caly czas wychodzi ze najlepsza propozycja dla mnie jest atego 1218 niestety na chwile obecna nie moge znalesc odpowiedniej oferty na rynku wtornym.. w tej chwili wylonil sie pod wzgledem technicznym bardzo fajny Man tgl 8.210 troche slabo tu z ladownoscia w dowodzie ale pomijajac to.. Jest tam silnik 4.6L podobno na dwoch turbinach z zaslyszanej opini spalanie to ok 20-22L. Co wy na temat tego auta i jego spalania


Post Wysłano: 23 gru 2018, 13:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 kwie 2012, 15:14
Posty: 69
Samochód: Solówki: Atego, Midlum, TGA, TGS

Spalanie to jedna sprawa. Zobacz sobie ile jest do sprzedania w Polsce i/lub Niemczech jest TGL'i z padniętym silnikiem 210KM... Jest tego bardzo dużo. Nie wiem jakich roczników to dotyczy ale powinna zapalić Ci się w głowie jakaś lampka kontrolna. :)


Post Wysłano: 23 gru 2018, 18:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2013, 17:02
Posty: 13
Samochód: Daf lf Man 12.220

Masz racje jest pare sztuk z walnietym silnikiem musi cos w tym byc .. dzieki za opinie


Post Wysłano: 01 sty 2019, 23:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2013, 17:02
Posty: 13
Samochód: Daf lf Man 12.220

Lece zobaczyc eurocargo 80e22 przy idealnej krotkim rostawie osi co myslicie o tym aucie i o spalaniu tej jednostki?


Post Wysłano: 02 sty 2019, 11:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 kwie 2012, 15:14
Posty: 69
Samochód: Solówki: Atego, Midlum, TGA, TGS

Moim zdaniem trochę bez sensu 6-litrowy silnik w tak małym aucie.


Post Wysłano: 02 sty 2019, 20:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 426
Samochód: 2xr420 r500 r580

Cytuj:
Moim zdaniem trochę bez sensu 6-litrowy silnik w tak małym aucie.
Jeśli ma przełożenie pod ten motor w solo to powinno to palić jak 4 cylindry.. nie puchnąc pod każda gorę i zrobić 1.5mln bez remontu jak każdy 6 cylindrowy motor


Post Wysłano: 02 sty 2019, 20:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5926

Jeśli 6-cylindrowym silnikiem zrobi 1,5 mln to ile zrobi 4-cylindrowym? Masz jakieś konkretne dane? Znam, wcale nierzadkie, przypadki gdzie sporo poniżej miliona były robione kapitalki silników 6-cylindrowych.


Post Wysłano: 02 sty 2019, 20:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 426
Samochód: 2xr420 r500 r580

Cytuj:
Jeśli 6-cylindrowym silnikiem zrobi 1,5 mln to ile zrobi 4-cylindrowym? Masz jakieś konkretne dane? Znam, wcale nierzadkie, przypadki gdzie sporo poniżej miliona były robione kapitalki silników 6-cylindrowych.
Tak same z siebie się zużyły ? poniżej miliona
to albo jeździły bez płynu albo na jednym oleju i filtrze powietrza po 200 tys.

Przykład moje atego 1528 jako tako sobie cyka jest już 1.3ml na blacie silnik nie otwierany
wszystkie 4 cylindrowe atego które znam i jeździły na co dzień nie tylko po bułki z tego roku są już na Ukrainie z powodu właśnie silników


Post Wysłano: 02 sty 2019, 21:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5926

Cytuj:
to albo jeździły bez płynu albo na jednym oleju i filtrze powietrza po 200 tys.
No tak musiało być, bo silniki się nie zużywają wcześniej. Ani skrzynie.

2 miesiące temu otworzyłem silnik 12l, 6 cyl., 600k przebiegu, bo musiałem zrobić panewki na wale. Panewki korbowodowe były już robione, przez poprzedniego właściciela.
Z kolei mam też silnik 4,5l, 4 cyl., też 600k przebiegu i nigdy nie było nic w środku grzebane.

Silnik 4 cylindrowy ma wady - mniejsza elastyczność wynikająca z mniejszej pojemności (momentu obrotowego) oraz dźwięk silnika i wibracje przez niego generowane. Natomiast trwałość, choć teoretycznie też może być słabsza, w dobrze zaprojektowanym silniku nie będzie odbiegała od silników 6 cylindrowych.


Post Wysłano: 02 sty 2019, 22:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3571
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

W rzędowej szóstce każdy suw sprężania jest kompensowany suwem pracy na innym cylindrze w tym samym czasie co przekłada się na wyrównoważenie silnika, silnik chodzi równiej i ma mniejsze wibracje co musi w jakiś sposób się perzełożyć na większą trwałość. Jeszcze jak się zestawi 4 i 6 cylindrowe silniki w takim samym samochodzie, w tych samych warunkach to siłą rzeczy ten większy musi wytrzymać więcej o ile nie wejdą w grę inne czynniki.
Panewki po 600kkm to chyba tylko w Kani takie cuda.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 02 sty 2019, 22:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Ja bym dodał, że 6 cyl to na ogół większa pojemność niż 4cyl, max parametry uzyskiwane przy niższych obrotach, przy prędkości podróżnej też niższe obroty.
Więc jeśli silnik zużywa się kręcąc, to jeśli mniej się kręci to i mniej zużywa, jest trwalszy.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 02 sty 2019, 22:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5926

Silniki 6 cylindrowe z natury są lepiej wyrównoważone. Sęk w tym, że wszystkie silniki się wyrównoważa, więc ostatecznie nie ma to znacznego wpływu na trwałość silnika.
http://zss.lublin.eu/wp-content/uploads ... nowych.pdf

Kwestia pomijalna w porównaniu do np. warunków eksploatacji.

Prawda, silniki 4 cylindrowe mają większą "prędkość roboczą" o kilkaset obrotów na minutę.

Pytanie jednak jest takie, czy do 12t auta ma sens silnik 6 cylindrowy? Jak będę zmieniał auto i jeśli trafi się fajna 6-tka, to wezmę, ale 4-ki nie wykluczam definitywnie.
Problemem w tak małych autach jest ładowność, a większy silnik i większa skrzynia to dodatkowa masa.


Post Wysłano: 03 sty 2019, 5:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

najczęsciej jak jest silnik 6 cylindrowy to pojazd ma fabryczny zaczep do przyczepy.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 03 sty 2019, 9:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2013, 17:02
Posty: 13
Samochód: Daf lf Man 12.220

Zakupilem eurocargo 80e22... masz racje auto ma z tylu zaczep do przyczepy.. spalanie na pusto (gola rama bez zabudowy) ok 14L mierzone na dystansie 700km skrzynia podwojna 4+4 kola 17.5


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: