Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 29 kwie 2018, 13:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2012, 22:31
Posty: 21
GG: 0

Witam, od dłuższego czasu walczymy z wysokim spalaniem w actrosie 2546 z 2010 roku, jest to tandem z systemem bdf. Samochod wozi lekkie ładunki, przestrzenne, trasy Polska-Francja, ładunki w jedna stronę około 6 ton, w druga moze 8, czasami lżej. Problem lezy w spalaniu. Samochod na tej trasie potrafi spalić 38 litrów, najlepsze jest to ze jedna trasa wychodzi 38 litrów a następna wychodzi 30 litrów co juz jest dosyc akceptowalne dla nas, nikt nie wymaga 22 litrów takim zestawem. Co zostało zrobione: sprawdzone wszystkie hamulce na każdej osi, wszystko sie kręci lekko, porobione wtryski, pompy przy wtryskach, korekcje na jednym wtrysku jest 0,9% a na reszcie jeszcze niżej, nowa pompa paliwa wstępna oryginalna Mb, nowe zawory paliwa na powrocie, zawory ustawione, jeden pod kolektorem, drugi przy komputerze, opony na całym zestawie continental lub michelin. Juz nie mamy pomysłów co moze mu dolegać. Oczywiście bledow na komputerze nie ma, turbo pompuje dobrze, około 2.2 bara. Moze ktos z Was wie co moze mu dolegać jeszcze ? Gdzie należy zajrzeć ? Pozdrawiam i z góry dzieki.


Post Wysłano: 29 kwie 2018, 14:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

Już kiedyś pisałem jak komuś więcej auto paliło- klapę na wydechu sprawdzaliście? Znajomy w Manie miał przymknietą i przez przypadek to zauważył :)


Ostatnio zmieniony 29 kwie 2018, 14:14 przez SergiejTG, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 29 kwie 2018, 14:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Zmienić gruza oraz robotę :mrgreen:
Zabudowa typu BDF stawia duże opory na wietrze co się wiąże z dużym spalaniem, stąd pewnie taka różnica w spalaniu
Tu nie można porównywac BDFa z spalaniem z typową plandeką lub chłodną

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 29 kwie 2018, 14:19

Ja tam bym zaczął od sprawdzenia kierowcy.


Post Wysłano: 29 kwie 2018, 14:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Ja też. Na 99% problem z paliwem zginie.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 29 kwie 2018, 14:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Jak na jednym 38 a na drugim 30 to dobry żydek musi byc ;D


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 29 kwie 2018, 14:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Właśnie średni, bo raz jest, a raz nie.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 29 kwie 2018, 14:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2012, 22:31
Posty: 21
GG: 0

Klapa na wydechu sprawdzona, auto mamy tylko jedno i kierowca jest tylko jeden i jest to moj tato wiec opcja ze spuszczaniem paliwa nie wchodzi w grę :D


Post Wysłano: 29 kwie 2018, 15:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Okej teoria obalona.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 29 kwie 2018, 15:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

popatrz na ciśnienie w oponach.
jak warunki pogodowe - wiatr potrafi zrobić różnicę nawet 3-4 litry.
gdzie tankujesz paliwo - jedna stacja czy jak popadnie?
przy takich ładunkach na płaskim pojazd powinien zamknąć się w 23-25 litrach.
jazda na tempomacie z czujką odległości czy normalnie bez "elektroniki"?

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 29 kwie 2018, 15:22

O.K. teraz z mojego podwórka:
1. Intercooler, przewody do i z intercoolera szczelne?
2. Kompensatory od kolektora wydechowego do podstawy turbiny oryginalne/szczelne?
3. Wiskoza działa poprawnie, czy wentylator cały czas się kręci z wałem?


Post Wysłano: 29 kwie 2018, 15:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2012, 22:31
Posty: 21
GG: 0

Ciśnienie sprawdzane na bieżąco, paliwo tankowane na jednej stacji zazwyczaj, kilka razy bylo na innej ale nie wpłynęło to na spalanie, poprawiło troche dynamikę tylko, jazda na tempomacie bez odleglosciowki, intercooler szczelny, bez wody, czysty, kompensatory, mógłbyś określić fotograficznie o co chodzi ? Wiskoza do sprawdzenia jeszcze została


Post Wysłano: 29 kwie 2018, 15:38

Kompensator - rurki średnicy ok. 3 cm biegnące od obu kolektorów wydechowych do podstawy turbosprężarki KLIK Na drugim planie, za ręką widać "harmonijkę".


Post Wysłano: 29 kwie 2018, 15:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2012, 22:31
Posty: 21
GG: 0

Ok dzieki, jutro będziemy wszystko sprawdzać łącznie z wiskozą


Post Wysłano: 29 kwie 2018, 16:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

na zużycie paliwa mogą mieć również wpływ "luźne" plandeki.

filtr powietrza ?

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 29 kwie 2018, 16:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2012, 22:31
Posty: 21
GG: 0

Zabudowa firanka wecon, klamry normalnie pospinane, nie pofalowana plandeka nigdzie od słabego naciągu, filtr powietrza wymieniany co 60 tys km


Post Wysłano: 29 kwie 2018, 16:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

zawsze tyle palił - czy od jakiegoś czasu?

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 29 kwie 2018, 17:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2012, 22:31
Posty: 21
GG: 0

Odkąd go kupiliśmy, mial przebłyski typu 28 nawet ale to raz czy dwa w ostatnim czasie


Post Wysłano: 29 kwie 2018, 17:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

sprawdzałeś pompę klimatyzacji - może tam jest problem - brak czynnika, zatarta....

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 29 kwie 2018, 17:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2012, 22:31
Posty: 21
GG: 0

To akurat byśmy zauważyli od razu.. pompa sprawna klima dziala bardzo dobrze


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: