Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 sty 2018, 23:28
Posty: 23

Witam Panów serdecznie.
Niedawno nabyłem samochód jak w tytule mianowicie MAN 9.153
Niestety najprawdopodobniej mamy problem z wtryskiwaczami, ponieważ samochód po odpaleniu na zimnym puszcza chmurę białego dymu przez kilka sekund. Po lekkim rozgrzaniu się silnika problem zanika, także podczas jazdy nie ma praktycznie żadnego dymienia. Problem pojawia się przy gazowaniu na biegu jałowym. Obstawiam już wyjechane wtryski.
Chciał bym je zawieźć na sprawdzenie i regenerację.
Niestety nie miałem jeszcze okazji grzebać w takim silniku. Czy wtryski wyciąga się normalnie w tych motorach 4.6 czyli po odłączeniu przewodów i odkręceniu zabezpieczeń wtrysk powinno się po prostu dać wyciągnąć? Czy są tam jakieś inne rozwiązania? np. wtrysk się wykręca czy coś? Pod wtryskami są podkładki miedziane?

Proszę o podpowiedzi jak zabrać się do wyciągnięcia tych wtrysków by czegoś nie uszkodzić

Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedzi.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 paź 2017, 8:52
Posty: 37
GG: 1908754
Samochód: Actros

Hmm, myśle ze jesteś przewraLiwiony i darmo je wyciągniesz i wyrzucisz kasę w błoto. Mamy chłodne sni i noce i kaZdy będzie kopcił na biało jak zimny. Wiec myśle ze twoje obawy są bezpodstawne, pojeździć zobacz jak pali jak idzie i wtedy podejmuj decyzje .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Nie ruszaj tych wtrysków, bo tylko sobie kosztów i roboty narobisz.
Na zimnym każdy wali na biało. Eur V lub VI na mrozie wali tak, że świata nie widać.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 sty 2018, 23:28
Posty: 23

W porządku rozumiem że przy rozruchu puszcza chmurę wielką jak kumulus, to ok po kilku sekundach dym znika i jest dobrze. Potem na trasie praktycznie nic nie kopci, dobrze idzie itd.. ale co powiecie na to że jak po trasie stanę na parkingu i zacznę go gazować na jałowym to pojawia się mega duża chmura białego dymy, zaczyna kopcić jak wytwornica dymu. Co nie dzieje się pod obciążeniem.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Po prostu ten typ tak ma, tam jest zwykła pompa wtryskowa i na wolnych obrotach nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia paliwa aby wtrysk był optymalny oraz spalanie tego paliwa,
Przez to wtryski dają więcej paliwa niż powinny i przez to masz efekt podobny do silnika w Starze który ma podobne objawy jak pracuje na wolnych obrotach
Dla pocieszenia mogę Ci powiedzieć że miałem okazję pojeździć autobusem Mercedes i tak samo kopcil na biało jak silnik dłużej po pracował na wolnych obrotach

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 sty 2018, 23:28
Posty: 23

Miałem różne samochody ze stary dieslem i w żadnym nie było takiego efektu że jak się pogazuje na jałowym to chmura taka że znika samochód za tobą. Muszę chyba nagrać wam filmik podczas startu i pracy na jałowym to będzie można ocenić czy to norma.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

A ty Stara kiedyś widziałeś jak znika w chmurze dymu z rury wydechowej?
Jak już to radzę sobie pompę wtryskową sprawdzić jakie ciśnienie paliwa oraz jakie dawki paliwa podaje
Bo w tym silniku jak mnie pamięć nie myli to jest ta śmieszna pompa paliwa rotacyjna

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 sty 2018, 23:28
Posty: 23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 425
Samochód: Atego 1528 Scania 114 Iveco50c18

Norma w tych manach w 12.224 miałem tak samo..


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 sty 2018, 23:28
Posty: 23

No właśnie to mój pierwszy MAN więc nie mam pojęcia jak to jest czy to prawidłowo czy nie. Czy one tak mają, czy to jakaś awaria. Wybór padł na ten samochód bo podobno silniki nie do zajechania, a potrzebuję tylko pod wożenie koparki na miejscu. Panowie co dopiero zakupiłem ten samochód i pasuje mi powymieniać oleje i filtry. Jakim to zalać olejem 10W40??


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 sty 2018, 23:28
Posty: 23

Panowie żadna tam norma, niestety okazało się że pompa wtryskowa jest także do regeneracji więc przy okazji zostały zregenerowane także wtryski. Efekt?: Samochód odpala po połowi obrotu rozrusznikiem, nic nie dymi. Także to nie jest żadna norma dymienie. Jeśli komuś tak dymi jak mi na początku to pompa i wtryski do regeneracji.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Widziałeś nowego stara aby dymił?
Tu jest mowa o normie w starym zużytym silniku na zwykłej pompie wtryskowej który chodzi na postoju na wolnych obrotach.
Mogę się założyć że jak postoisz tak godzinę czasu to też nazbiera się paliwo w układzie wydechowym
Pompa nawet nowa na wolnych obrotach nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia paliwa to nie jest np common rail który w teorii powinien wytwarzać jednakowe ciśnienie paliwa nie zależnie od obrotów silnika

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: