Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 13 sty 2017, 19:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 paź 2015, 22:58
Posty: 28
Samochód: fh13

volvo fh 13 2006r
w jaki sposób volvo przy niskich temperaturach dogrzewa silnik spalinami?
jak nazywa sie ten uklad lub część?
Pytam bo najprowdopodobniej mam wyciek powietrza z tego dogrzewania silnika
W jaki sposob to działa i czy jest to naprawialne (jakieś uszczelki lub tym podobne)?

Czy to dogrzewanie działa zawsze czy tylko jak jest zimno ? Umnie pracuje to bardzo głośno i chyba za długo.
chcialbym sie cokolwiek o tym dowiedziec.


Post Wysłano: 13 sty 2017, 19:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Działa bardzo prosto. Komputer zamyka klapkę na wydechu (tą która jest częścią hamulca silnikowego). Warunki to, temperatura poniżej +10, temp silnika poniżej środka, zaciągnięty ręczny, obroty biegu jałowego (tzn kiedy ustawi się je na np 900, też zamknie klapkę, ale po co to robić).

Kiedy klapka jest zamknięta, słychać taki jak by świst, który ustaje na chwilę po dodaniu gazu (wtedy komp otwiera klapkę). To świszczą dławione spaliny, tak ma być. Będzie się dogrzewał tak długo, aż temp dojdzie do połowy skali, tzn do normalnej wartości.

Są w sumie dwie możliwości awarii. Albo gnije ten metalowy przewód doprowadzający powietrze do sterowania klapką, albo sama klapka się zaciera lub urywa.
Przewód trzeba sobie urzeźbić, bo ori cena zabija, a wymiana jest tragiczna. Klapkę wymienia się na używkę za 400zł.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 13 sty 2017, 20:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 paź 2015, 22:58
Posty: 28
Samochód: fh13

teraz mi rozjasniłes czyli caly ten uklad to hamulec gorski

gorski w czasie jazdy dziala tzn hamuje czyli jest ok dziw mnie tylko czemu tak głośno dogrzewa ?
Moze jak piszesz klapka sie przycina ? bo gdyby rurka była kaput to mysle ze i hamowania vebem by bie było


Post Wysłano: 13 sty 2017, 20:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Gdyby się przycinała nic by nie świszczało.

Głośno bo silnik wtedy chodzi pod obciążeniem, a że ciśnienie spalin jest pewnie spore, klapka nigdy nie jest w 100% szczelna i część spalin puszcza, to one świszczą.

Górski z uszkodzoną klapką też będzie działał (jego działanie to nie tylko klapka, zawory się podwieszają itp, dużo by tłumaczyć), tylko zdecydowanie słabiej.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 13 sty 2017, 20:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 paź 2015, 22:58
Posty: 28
Samochód: fh13

ok kierownik dzieki za pomoc -- nie pierwszy zresztą raz :)


Post Wysłano: 08 wrz 2019, 23:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lis 2010, 18:26
Posty: 1921
Samochód: Żółtek
Lokalizacja: Warszawa/Żychlin

Odświeżam kotleta, bo coś się [wycenzurowano]. 😅
U mnie to podgrzewanie pięknie działało, aż do teraz. Silnik mimo, że goracy to dogrzewanie cały czas syczy.
Dodatkowo dziwna sprawa, podczas jazdy temperatura plynu mocno spadła, po czym wskazowka wróciła do pionu. Wszystko to pojawilo się po dlugim używaniu silnikowego, na wysokich obrotach. Ktos coś miał takiego?


Post Wysłano: 09 wrz 2019, 11:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2638
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

zatarła sie/zablokowała klapka w pozycji dogrzewania, kabina w góre i ręcznie ja targać i przestawic albo kompleksowo zregenerować na drodze czyli rozruszać

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 09 wrz 2019, 13:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Są dwa rodzaje silnikowego, z siłownikiem sterującym na zewnątrz (wozy na dzielonej lampie) a drugi z siłownikiem tak jak by w środku tego elementu za turbiną.
W nowszym modelu z siłownikiem na zewnątrz pewnie się zatarła klapka, albo siłownik.
W starszym pewnie pękła sprężyna, i trzeba bedzie wymienić cały element.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: