Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 24 paź 2010, 17:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2009, 23:24
Posty: 123
GG: 0
Samochód: renault

mam problem z magnumką z 2 zbiornikami paliwa. Gdy silnik pracuje wystarczy że na wolnych obrotach przepompowuje paliwo do mniejszego zbiornika i w efekcie po jakimś czasie się zapowietrzy. Przewód łączący zbiorniki, korki paliwa ok. Może ktoś miał już taki problem. Pozdrawiam!


Post Wysłano: 24 paź 2010, 18:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 gru 2005, 14:59
Posty: 317

Proponuję założyć zaworki od gazu na przewody żeby się paliwo nie przelewało to tak na marginesie.
A problem może tkwić w dziurawym (przegnity) smoku. Mieliśmy podobny problem i okazało się że jest mała dziurka w smoku.

_________________
...::: VOLVO :::...
PL, CZ, SK, UA, D, F, LT, H, RO, SLO, I, RSM, A


Post Wysłano: 24 paź 2010, 18:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 cze 2009, 21:14
Posty: 429
GG: 8174728
Samochód: B8
Lokalizacja: ŁÓDŻ-SULEJÓW

a ja proponuje wyczyścić siatki w smokach...

_________________
SPEC.RENAULT TRUCK, VOLVO..DĄBROWA NAD CZARNĄ WOJ ŁÓDZKIE DK74
TEL. 509-036-498
-WYJAZDY NA AWARIE ELEKTRYKI I ELEKTRONIKI RENAULT I VOLVO- ADBLUE, APM, DEFEKT 200,DEFEKT WTRYSKU,DEFEKT IMMOBILIZERA,WYŁ.IMMOBILIZERA, ITP.). zapraszamy do grupy:
https://www.facebook.com/groups/235395747040110/


Post Wysłano: 25 paź 2010, 20:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2009, 23:24
Posty: 123
GG: 0
Samochód: renault

Hm smoki są aluminiowe, a siatki wyciągnięte to nie jest problem że nie ciągnie paliwa tylko powrót z silnika pompuje do prawego zbiornika i po jakimś czasie po prostu lewy jest pusty a całe paliwo jest w prawym i przez ten pusty zbiornik się zapowietrzy.


Post Wysłano: 25 paź 2010, 22:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 mar 2009, 23:17
Posty: 55
GG: 0
Lokalizacja: Chorzów

Kolego problem raczej nie tkwi w powrocie tylko w zasysaniu paliwa żeby powrót przelewał do jednego zbiornika to musiał byś gdzieś mieć zagięty przewód na powrocie jeśli przewody są ok a miałeś wyciągnięte siatki to najprawdopodobniej zapchało ci się w trójniku pod siodłem lub gdzieś dalej proponuję przedmuchać przewody i powinno pomóc.


Post Wysłano: 27 paź 2010, 17:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2009, 23:24
Posty: 123
GG: 0
Samochód: renault

klego marfur 30 zgadza się siatki wyciągnięte i wszystkie rurki przedmuchane zaworki w rurkach ciągnących wszystko przedmuchane i czyste dlatego to dla mnie taka zagadka normalnie czary jakieś albo coś.


Post Wysłano: 27 paź 2010, 18:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 wrz 2010, 16:10
Posty: 80
GG: 0
Samochód: volvo fh12

Jesli zbiorniki sa połączone tzw "góra", to poziom paliwa reguluje sie przez powrót.
Zwroc uwage na korki paliwowe. Jesli jeden trzyma podcisnienie a drugi nie, to tak wlasnie bedzie sie dziac.

Sprobuj zamienic korki.


Post Wysłano: 28 paź 2010, 18:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2009, 23:24
Posty: 123
GG: 0
Samochód: renault

ok spróbuje choć to samo się działo gdy obydwa zbiorniki były otwarte.


Post Wysłano: 28 paź 2010, 22:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 mar 2009, 23:17
Posty: 55
GG: 0
Lokalizacja: Chorzów

Zbiorniki są orginalnie zamontowane czy jeden był dokładany później ?
i jeszcze czy przewody które idą z baków do trójnika są jednakowej grubości ?
bo jeśli to wszystko jest ok to chyba rzeczywiście są czary hehe


Post Wysłano: 29 paź 2010, 21:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2009, 23:24
Posty: 123
GG: 0
Samochód: renault

zbirniki oryginalne jeden większy drugi mniejszy oryginalne przewody i trójniki wszystko fabryczne / porównywałem i inną taką samą Magnumką / tylko że tamta rowno bierze paliwo z obydwu zbiorników ha ha pozostaję chyba przywiesić gdzieś czerwoną wstążke może to rozwiąże problem


Post Wysłano: 30 paź 2010, 9:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 cze 2009, 21:14
Posty: 429
GG: 8174728
Samochód: B8
Lokalizacja: ŁÓDŻ-SULEJÓW

no to jak już iść na całość to rozbierałeś smoki...jeżeli nie to zrób to ostrożnie..tam sa takie bodajże dwa zaworki jeden z nich napewno do odpowietrzenia tak ze przepuszcza w jedną stronę..może tam coś weszło...poza tym takie pytanie odpowietrzenia z małych kruccy przy spokach masz połączone pomiedzy zbiornikami i szczelne?ostatnio miałem przytarty przewód od odpowietrzenia i lapał powietrze.
Z tym rozbieraniem smoków to chodzi mi oczywiście o odkręcenie tych trzech małych śrubek imbusowych od spodu...tylko uważaj bo lubią się ukręcać i łapie wtedy lewego powietrza...

_________________
SPEC.RENAULT TRUCK, VOLVO..DĄBROWA NAD CZARNĄ WOJ ŁÓDZKIE DK74
TEL. 509-036-498
-WYJAZDY NA AWARIE ELEKTRYKI I ELEKTRONIKI RENAULT I VOLVO- ADBLUE, APM, DEFEKT 200,DEFEKT WTRYSKU,DEFEKT IMMOBILIZERA,WYŁ.IMMOBILIZERA, ITP.). zapraszamy do grupy:
https://www.facebook.com/groups/235395747040110/


Post Wysłano: 31 paź 2010, 17:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2009, 23:24
Posty: 123
GG: 0
Samochód: renault

nie siatki wyciągałem od dołu ale w takim razie musze rozebrać te głowiczki i sprawdzić zaworki bo przewód łączący jest ok.


Post Wysłano: 31 paź 2010, 18:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 wrz 2010, 16:10
Posty: 80
GG: 0
Samochód: volvo fh12

Moze zamien smoki.

Zobaczymy czy zacznie wyciagac z drugiego zbiornika.


Post Wysłano: 24 paź 2019, 10:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 maja 2018, 23:06
Posty: 8

Mam identyczny problem z Volvem FH z 2011 roku , zbiorniki oryginalne 1250 l , pobiera paliwo z głownego zbiornika ( prawego ) a caly powrot wraca do lewego zbiornika i tak az do momentu kiedy prawy zbiornik jest pusty i auto staje.Smoki wyczyszczone , niebieski przewod laczacy zbiornikijest drozny.Ktos rozwiazal taki problem bo nie moge dojsc z tym ladu.


Post Wysłano: 24 paź 2019, 13:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

W tym modelu, najpierw ściąga z lewego tak do 2/3 pojemności, potem razem z lewego i prawego. A kiedy w lewym jest pusto, ściąga do końca z prawego.

W lewym może być pusto, że możesz go nie używać w ogóle, i ani się tam nie przeleje paliwo z prawego, ani się nie zapowietrzy

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 24 paź 2019, 17:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2011, 14:19
Posty: 815
GG: 0

u mnie z 2011r tylko ze najwieksze zbiorniki 1450 ciągnie z lewego, prawego teraz nie tankuje

_________________
:mrgreen:


Post Wysłano: 24 paź 2019, 17:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Ja mam małe zbiorniki i smok z czujnikiem poziomu w prawym.
Ty pewnie masz duże i smok z czujką w lewym, i akumulatory z tyłu w ramie.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 24 paź 2019, 22:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 maja 2018, 23:06
Posty: 8

W lewym może być pusto, że możesz go nie używać w ogóle, i ani się tam nie przeleje paliwo z prawego, ani się nie zapowietrzy

U mnie jest właśnie na odwrót jak piszesz , ciągnie z prawego zbiornika który jest zbiornikiem głównym a wszystko to co wraca z powrotem z silnika jest przelewane do lewego zbiornika w konsekwencji czego potrafi wyssać wszystko z głównego i z niego paliwo przelać do lewego kotła.Nie wiem jak mam ugryźć ten temat bo wcześniej nie miałem w żadnym samochodzie takich cudów.


Post Wysłano: 24 paź 2019, 23:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2011, 14:19
Posty: 815
GG: 0

@Kierownik tak jak pisałem wyżej maź zbiorniki,

co do autora pytania, załóż zaworki i se będziesz zamykał otwierał jak pasuje i po problemie, tak miałem w 480 e5 (1060l bodaj zbiorniki), ssało z prawego kociołka

_________________
:mrgreen:


Post Wysłano: 28 paź 2019, 11:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 maja 2018, 23:06
Posty: 8

Ciężko założyć zaworek bo to Volvo poliftowe i ma inaczej skonstruowany system pobory paliwa ze zbiorników ( jedna gruba rura plus zawór Venturliego na lewym zbiorniku tuż przy kruccu smoka wyklucza możliwość montażu zaworka bez przerabiania wyjscia do smoka )
Założone nowe korki paliwa ( zamienniki ale bardzo podobne do oryginalu , używałem już identycznych w innych autach i są bez zastrzeżeń )
Dodatkowo wychodzący odpowietrznik zbiornika głównego ( ten z tym małym plastikowym filterkiem ) zaślepiłem , żeby było w zbiorniku podciśnienie które w teorii ma przelewać paliwo z lewego do prawego zbiornika


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: