TruckFocus.pl



Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 04 lut 2017, 15:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 lut 2017, 15:20
Posty: 2

Cześć. Posiadam Renault Midliner. Auto służy jako pomoc drogowa. Posiada zabudowę w formie opuszczanej płyty plus widelec. Wszystko oczywiście na hydraulice. Auto od pół roku chodziło bardzo dobrze, wszystko działało. Problemy zaczęły sie wraz z mrozami. Były 2-3 noce gdzie temperatura spadła do -16 stopni. Przed wyjazdem postanowiłem sprawdzić całe auto bo stało miesiąc. Niestety ani płyta ani widelec sie nie ruszyły. Po spuszczeniu 2-3 litrów oleju okazało się, że zrobiła się kasza. Po paru dniach przy temp +1-2 stopnie spuściłem praktycznie całość Ok. 20-25l. Zalałem nowy. No i po tym zabiegu wszystko było Ok. Miałem 3 wyjazdy. Temperatura cały czas była w okolicy 0 stopni. Niestety dzisiaj temperatura spadła do -6, miałem wyjazd. Niestety znowu hydraulika odmówiła posłuszeństwa. Spuściłem znowu trochę oleju i znowu moim oczom ukazana sie kasza i kolor biały. Czy ktos ma pojęcie co może być nie tak? Coś z przewodami? Rozkręcić, przeczyścić? Gdzieś siedzi woda? Macie pomysł gdzie? Jeżeli ktoś coś może pomóc to bardzo o to proszę.


Post Wysłano: 04 lut 2017, 15:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 6182
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Oprócz zbiornika olej siedzi w całej hydraulice.
Możliwe że spuściłes tylko olej z zbiornika a reszta starego oleju została w układzie wraz z wodą

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 04 lut 2017, 16:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 lut 2017, 15:20
Posty: 2

W jaki sposób mogę spuścić całość?


Post Wysłano: 04 lut 2017, 16:56

Moderator

Offline

Offline

Moderator


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 4330

A może Ci się gdzieś dostaje woda do oleju? Miałem tak w jednym HDSie, do samego końca nie było wiadomo, którędy dokładnie wcieka.
Musisz zrobić coś na zasadzie wymiany dynamicznej oleju, tzn. spuszczać, dolewać, ruszać wszystkimi siłownikami w pełnym zakresie. Pójdzie sporo oleju, ale musisz wymienić olej we wszystkich siłownikach, przewodach, rozdzielaczach itd. Jedynie ruszanie siłownikami daje szanse, że zanieczyszczony olej spłynie do zbiornika i będziesz mógł go spuścić.


Post Wysłano: 04 lut 2017, 17:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 3904
Samochód: orange i grafitowy

oleje hydrauliczne chłoną wodę jak gąbka.
jeżeli zrobiła ci się kasza to znaczy że lata świetlne oleju nie wymieniałeś.
kiedyś miałem samochód z windą i olej wymieniałem przed każdą zimą przy minus 25 winda bez problemu się otwierała i zamykała.

_________________
transport w stagnacji ......nie do końca
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Forum Samochodowe