Laboratorium COCH

Bezpłatna usługa Webfleet 2018 - TomTom Telematics PL

Naprawa foteli TIRSpeedtruck.euHOL-EXPOFuelSave



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
PostWysłano: 06 mar 2011, 9:07 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2103
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice
Jeżeli na ramie jest stara zmatowiona farba to można dać podkład reaktywny? :wink:

_________________
MAN


Na górę
PostWysłano: 06 mar 2011, 9:28 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 sty 2010, 15:48
Posty: 484
GG: 1
Samochód: Actros 440/FH XL 500
Lokalizacja: Ostrołęka
Kiedyś jak jeszcze podłączałem pistolet pod ciężarówkę, aby zdobyć ciśnienia to niestety, ale pistolet się rozwalił. Teraz, gdy zainwestowałem pieniądze w sprężarkę mogę ustawić sobie ciśnienie jakie mi się podoba i jeszcze w pistolecie mam duże pole do popisu.

_________________
prezentacja moich Daf, Volvo


Na górę
PostWysłano: 06 mar 2011, 13:58 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 3450
Samochód: orange i grafitowy
Cytuj:
Kiedyś jak jeszcze podłączałem pistolet pod ciężarówkę, aby zdobyć ciśnienia to niestety, ale pistolet się rozwalił. Teraz, gdy zainwestowałem pieniądze w sprężarkę mogę ustawić sobie ciśnienie jakie mi się podoba i jeszcze w pistolecie mam duże pole do popisu.
zawsze maluję powietrzem "z ciężarówki" jeżeli podłączysz się pod zbiorniki to będziesz miał ciśnienie max. takie jak na zegarach, a dodatkowo w pistolecie jest przecież regulacja ciśnienie podawanego na dyszę więc nie bardzo wiem co sie mogło rozwalić w pistolecie no chyba że masz jakis "solidny" wyrób chiński..

_________________
transport w stagnacji ......nie do końca


Na górę
PostWysłano: 06 mar 2011, 18:58 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 sty 2010, 15:48
Posty: 484
GG: 1
Samochód: Actros 440/FH XL 500
Lokalizacja: Ostrołęka
To był mój stary pistolet. W lato kupiłem nowy pistolet co na zdjęciach wyżej.

_________________
prezentacja moich Daf, Volvo


Na górę
PostWysłano: 06 mar 2011, 21:32 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lut 2010, 17:00
Posty: 369
GG: 5566870
Samochód: scania
Lokalizacja: Jędrzejów
Gadałem z Kolegą który ma trochę doświadczenia w blacharce/ lakiernictwie i mówił że dobrym zabezpieczeniem będzie pociągniecie wypiaskowanej ramy podkładem epoksydowym.

przykładowa oferta z allegro: podkład novol
Podkład powinien być stosowany w proporcjach mieszania 1+1 z utwardzaczem H 5950
pojemność całkowita 1,6L
taki zestaw kosztuje 53 zł wiec tani nie jest ale wydaje mi się ze lepiej dołożyć parę złotych niż zmarnować swój czas i pracę kiedy po paru miesiacach będzie kwitnąć...
:)
jak myślicie 3x 1,6 litra by obstało na ramę 6x2 czy nie bardzo ??

_________________
http://campaign.scania.com/v8/
http://www.youtube.com/watch?v=lC9t524ddW0
http://www.youtube.com/watch?v=jjAPIDTO6RA
skup-rewal.pl


Na górę
PostWysłano: 06 mar 2011, 21:53 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 17 paź 2009, 19:00
Posty: 277
GG: 9151637
Samochód: MOBILNE SERWISY
Lokalizacja: KATOWICE
Kolego 1,5 kg podkładu zupełnie wystarczy na ramę przy jednym pokryciu.

_________________
MOBILNE SERWISY SAMOCHODOWE NATYCHMIASTOWE WYJAZDY NOWA STRONA : http://WWW.LEKRE.PL
Filmy z mobilnego serwisu:
https://www.youtube.com/watch?v=SiZi54F ... el&list=UL
NAPRAWY INSTALACJI ELEKTRYCZNYCH KOMPUTEROWA DIAGNOSTYKA
REGENERACJA ZAWORÓW APM (EL1100) ECAM APS


Na górę
PostWysłano: 07 mar 2011, 11:56 
Online
Moderator

Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 3859
Tylko teraz podkład reaktywny czy epoksydowy? I jakie później na to warstwy położyć?


Na górę
PostWysłano: 07 mar 2011, 12:46 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 17 paź 2009, 19:00
Posty: 277
GG: 9151637
Samochód: MOBILNE SERWISY
Lokalizacja: KATOWICE
Jeżeli rama jest wypiaskowana lub w inny sposób usunięty jest do zera stary lakier to daj podkład reaktywny ale tylko jedną cienką warstwę. Jeżeli jest stary lakier (oczywiście wyczyszczony i zmatowiony) to daj podkład epoksydowy też jedną warstwę max.2. Później 2 lub 3 warstwy lakieru poliureatnowego i gotowe :D

_________________
MOBILNE SERWISY SAMOCHODOWE NATYCHMIASTOWE WYJAZDY NOWA STRONA : http://WWW.LEKRE.PL
Filmy z mobilnego serwisu:
https://www.youtube.com/watch?v=SiZi54F ... el&list=UL
NAPRAWY INSTALACJI ELEKTRYCZNYCH KOMPUTEROWA DIAGNOSTYKA
REGENERACJA ZAWORÓW APM (EL1100) ECAM APS


Na górę
PostWysłano: 07 mar 2011, 21:24 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 sty 2010, 15:48
Posty: 484
GG: 1
Samochód: Actros 440/FH XL 500
Lokalizacja: Ostrołęka
Może jeszcze kilka razy cienkimi warstwami przelecieć ramę farbą przezroczystą. Nie wiem jak to się dokładnie nazywa, ale daję extra połysk.

_________________
prezentacja moich Daf, Volvo


Na górę
PostWysłano: 07 mar 2011, 21:31 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1315
GG: 1
Samochód: z bawarii.
Lokalizacja: WO
Cytuj:
Może jeszcze kilka razy cienkimi warstwami przelecieć ramę farbą przezroczystą. Nie wiem jak to się dokładnie nazywa, ale daję extra połysk.
Lakier bezbarwny aka klar?

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Na górę
PostWysłano: 07 mar 2011, 21:34 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 17 paź 2009, 19:00
Posty: 277
GG: 9151637
Samochód: MOBILNE SERWISY
Lokalizacja: KATOWICE
To jest klar czyli lakier bezbarwny, na ramie jeszcze tego nie stosowałem. Więcej na temat lakierowania jest tu http://lakierowanko.info/

_________________
MOBILNE SERWISY SAMOCHODOWE NATYCHMIASTOWE WYJAZDY NOWA STRONA : http://WWW.LEKRE.PL
Filmy z mobilnego serwisu:
https://www.youtube.com/watch?v=SiZi54F ... el&list=UL
NAPRAWY INSTALACJI ELEKTRYCZNYCH KOMPUTEROWA DIAGNOSTYKA
REGENERACJA ZAWORÓW APM (EL1100) ECAM APS


Na górę
PostWysłano: 15 mar 2011, 21:54 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 06 maja 2007, 19:08
Posty: 33
GG: 0
Samochód: Renault Premium, Nissan X-Terra
Lokalizacja: Białystok
a moze ktos zna jakas firme z podlasia ktora sie zajmoje takimi rzeczami ??


Na górę
PostWysłano: 16 mar 2011, 8:56 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 01 lut 2010, 17:06
Posty: 7
GG: 0
Cytuj:
Gadałem z Kolegą który ma trochę doświadczenia w blacharce/ lakiernictwie i mówił że dobrym zabezpieczeniem będzie pociągniecie wypiaskowanej ramy podkładem epoksydowym.
I ma Twój kolega 100% racji - to zdecydowanie najlepsza powłoka. Żadne podkłady reaktywne - w warunkach warsztatowych to wyrzucanie kasy w błoto. Są nawet epoksydy które tolerują mniej idealne przygotowanie powierzchni pod malowanie. Na epoksydowy podkład można dać znowu epoksyd lub poliuretan i cieszyć się brakiem korozji przez następne kilka ładnych lat.

Natomiast najważniejsze i tak jest przygotowanie powierzchni. Na źle przygotowaną powierzchnię żadna farba/podkład nie da rady. A więc najpierw porządne mycie, później piaskowanie, później malowanie. Aby wszystko miało sens - trzeba najczęściej położyć kilka warstw - ale to jest zawsze wyjaśnione w kwitach do farby/podkładu.

Najsensowniejsze są podkłady epoksydowek firmy Hampel lub International Paint(Akzo Nobel) - z tym że są one raczej trudno dostępne i nie ma małych puszek - najmniejsze to chyba 5L lub nawet 20L w przypadku Hampel'a. Niezłe są polskie epoksydy Oliva - i da się je kupić w litrowych opakowaniach.

W kwestii ilości potrzebnego podkładu najlepiej byłoby zapytać jakiegoś przedstawiciela handlowego, albo zadzwonić wprost do Olivy czy innego producenta - zaproponują konkretny podkład, powidzą ile wartw trzeba położyć i jak i obliczą ile puszek trzeba kupić. Allegro to akurat ostatnie miejsce gdzie szukałbym profesjonalnych farb :wink: .

Novol to straszny bardziew.


Na górę
PostWysłano: 16 mar 2011, 12:02 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 11 mar 2010, 18:10
Posty: 390
Samochód: co się trafi
Lokalizacja: Ustka
ja używałem farby do statków Jotun-a. Dwuskładnikowa, ogólnie farba kosior, ale jak się nie ma dojścia to cena może zabić:P


Na górę
PostWysłano: 16 mar 2011, 21:28 
Online
Moderator

Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 3859
Cytuj:
I ma Twój kolega 100% racji - to zdecydowanie najlepsza powłoka. Żadne podkłady reaktywne - w warunkach warsztatowych to wyrzucanie kasy w błoto.
Dlaczego epoksyd, a nie podkład reaktywny? Sporo osób poleca właśnie podkład reaktywny i na to podkład akrylowy. Może to wynika z przeznaczenia owych lakierów - w takim razie kiedy stosować podkład reaktywny, a kiedy epoksydowy?


Na górę
PostWysłano: 16 mar 2011, 21:44 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 17 paź 2009, 19:00
Posty: 277
GG: 9151637
Samochód: MOBILNE SERWISY
Lokalizacja: KATOWICE
Kolego lakierujemy dużo sprzętów ciężarowych i maszyn budowlanych i jeżeli sprzęt jest wypiaskowany to dajemy tylko i wyłącznie podkład reaktywny a jak sprzęt idzie na Afganistan itd. to czyści się stary lakier, rdze i matujemy a następnie epoksyd lub inny bo to obojętne gdyż ważna jest cena ale jeżeli robisz coś dla siebie albo klient ma takie wymaganie to podkłady reaktywne są najmocniejsze

_________________
MOBILNE SERWISY SAMOCHODOWE NATYCHMIASTOWE WYJAZDY NOWA STRONA : http://WWW.LEKRE.PL
Filmy z mobilnego serwisu:
https://www.youtube.com/watch?v=SiZi54F ... el&list=UL
NAPRAWY INSTALACJI ELEKTRYCZNYCH KOMPUTEROWA DIAGNOSTYKA
REGENERACJA ZAWORÓW APM (EL1100) ECAM APS


Na górę
PostWysłano: 22 mar 2011, 7:43 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 01 lut 2010, 17:06
Posty: 7
GG: 0
Cytuj:
Cytuj:
I ma Twój kolega 100% racji - to zdecydowanie najlepsza powłoka. Żadne podkłady reaktywne - w warunkach warsztatowych to wyrzucanie kasy w błoto.
Dlaczego epoksyd, a nie podkład reaktywny? Sporo osób poleca właśnie podkład reaktywny i na to podkład akrylowy. Może to wynika z przeznaczenia owych lakierów - w takim razie kiedy stosować podkład reaktywny, a kiedy epoksydowy?
Gdyż albowiem podkład reaktywny, aby miał jaikolwiek sens, musi być nałożony równo i cienko. Jeśli dobrze pamiętam - washprimer Sikkensa(CR?) zalecany jest w warstwie 8 czy 10 mikro - dla porównania papier ścierny zostawia rysy 20-30 mikro. Zatem nie ma opcji aby te reaktywne cuda położyć zgodnie ze sztuką w warunkach warsztatowych. Epoksydy natomiast można położyć nawet pędzlem :wink: - choć oczywiście lepiej będzie z pomocą airlessa.

Rzecz kolejna - podkłady reaktywne to powłoki winylowe - czyli takie mazidła o rząd gorsze pod każdym względem od najsłabszego epoksydu(nawet Novola :wink: ). Mają stanowić warstwę szczepną pomiędzy stalą a właściwą powłoką zabezpieczającą. Czyli generalnie mają poprawić "siadanie" kolejnej warstwy. Po cholerę to stosować jeśli dostępne są podkłady trzymające się tej stali conajmniej tak samo dobrze?

Następny argument przeciwko podkładom reaktywnym to cena - zabezpieczenia antykorozyjne samymi farbami epoksydowymi wychodzą znacznie taniej.

A tak poza technikaliami: nikt nie stosuje podkładów reaktywnych do zabezpieczania poważnych stalowych kontrukcji. Wszędzie króluje epoksyd - zarówno w branży konstrukcji stalowych oraz konstrukcji morskich. I niech to będzie wyznacznik co należy stosować.


Na górę
PostWysłano: 04 kwie 2011, 9:21 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lut 2010, 17:00
Posty: 369
GG: 5566870
Samochód: scania
Lokalizacja: Jędrzejów
Kolego Heatbeat widze ze jesteś dobrze zorientowany w temacie:), powiedz mi czy na aluminium tez moge zastosować epoksyd czy jest jakiś specjalny podkład?

_________________
http://campaign.scania.com/v8/
http://www.youtube.com/watch?v=lC9t524ddW0
http://www.youtube.com/watch?v=jjAPIDTO6RA
skup-rewal.pl


Na górę
PostWysłano: 16 maja 2013, 18:46 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sie 2008, 23:32
Posty: 374
Samochód: zielony TGA
Lokalizacja: mazowsze
Czego użyć na ramie do zaprawienia paru ognisk rdzy wielkości paczki fajek każde? Wiadomo szlif do żywego i baranek na to? zda to egzamin?


Na górę
PostWysłano: 16 maja 2013, 22:25 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4720
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew
Cytuj:
Czego użyć na ramie do zaprawienia paru ognisk rdzy wielkości paczki fajek każde? Wiadomo szlif do żywego i baranek na to? zda to egzamin?
Guma z penzla i zapenzluj, potem sobie zamaluj czym chcesz.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Christ - Myjnie samochodów ciężarowych i autobusów

Targi Polska Pomoc Drogowa HOL-EXPO

Forum Samochodowe