Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 20 mar 2011, 18:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6304
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Jak dokręcać koła?...
w prawo

tak na poważnie, nigdy nie pozwalaj dokręcać kół w warsztacie oponiarskim jak chcesz odkręcić na drodze.
dokręcasz po kolei, po obwodzie, jedna po drugiej, normalnym kluczem, ręką.
jak chcesz mieć pewność, że to dobrze zrobiłeś po przejechaniu około 100km dociągnij ponownie, również ręką.

mimo, że nie poleca się tego ja smaruję smarem grafitowym i nigdy nie miałem kłopotów z odkręcaniem kół i nigdy żadna nakrętka lub szpilka nie poluzowała mi się.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 20 mar 2011, 18:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3564
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Ja zawsze dokręcałem z "łapy" i chociaż do Mariusza Pudzianowskiego mi daleko, jakoś zawsze to wystarczało.
Cytuj:
jak chcesz mieć pewność, że to dobrze zrobiłeś po przejechaniu około 100km dociągnij ponownie, również ręką.
Szczególne ważne na bliźniaku.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 20 mar 2011, 18:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

temat zrobil sie z zartu bardzo powazny

okazuje sie ze nawet zawodowi kierowcy nie wiedza jak dokrecic kola !!!!
po 1 nalezy sprawdzic czy sa poprawne nakretki w stosunku do szpilek !!

Obrazek

nastepnie w kolejnosci
Obrazek
dla kola z 8 szpilkami i
Obrazek
dla kola z 10 szpilkami

dokrecamy 200Nm + 90 stopni
co w swiecie rzeczywistym jest ok 680-700 Nm

WOGOLE NIE SMARUJEMY SZPILEK SMAREM JEZELI TO CZYSTYM OLEJEM SILNIKOWYM "OBRACZKI" A NIE GWINT
Cytuj:
Cytuj:
Jak dokręcać koła?...
w prawo

tak na poważnie, nigdy nie pozwalaj dokręcać kół w warsztacie oponiarskim jak chcesz odkręcić na drodze.
dokręcasz po kolei, po obwodzie, jedna po drugiej, normalnym kluczem, ręką.
jak chcesz mieć pewność, że to dobrze zrobiłeś po przejechaniu około 100km dociągnij ponownie, również ręką.

mimo, że nie poleca się tego ja smaruję smarem grafitowym i nigdy nie miałem kłopotów z odkręcaniem kół i nigdy żadna nakrętka lub szpilka nie poluzowała mi się.

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 20 mar 2011, 19:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

gwint wystarczy wyczyścić szczotką drucianą. Ja obrączki smaruje smarem miedziowym lepszy od grafitu według mnie.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 20 mar 2011, 19:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2011, 17:02
Posty: 207
GG: 11
Samochód: Opel
Lokalizacja: Papenburg/Niemcy

Chłopaki zrobiliście sobie polew, a potem okazało się, że połowa nie potrafi poprawnie wymienić koła :roll:

Mi ojciec wpoił dwie zasady, które zawsze stosuje:
- dokręcaj na krzyż,
- żadnych smarów!

O ile mnie pamięć nie myli to nawet w instrukcji obsługi do naszego poczciwego fiaciora 126p są obie informacje.


Post Wysłano: 20 mar 2011, 20:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
Chłopaki zrobiliście sobie polew, a potem okazało się, że połowa nie potrafi poprawnie wymienić koła :roll:

Mi ojciec wpoił dwie zasady, które zawsze stosuje:
- dokręcaj na krzyż,
- żadnych smarów!

O ile mnie pamięć nie myli to nawet w instrukcji obsługi do naszego poczciwego fiaciora 126p są obie informacje.

Nikt nie mówi o smarowaniu szpilek w osobówce tylko smarowanie obrączek(podkładek) pod nakrętkami w ciężarówkach

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 20 mar 2011, 20:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2011, 17:02
Posty: 207
GG: 11
Samochód: Opel
Lokalizacja: Papenburg/Niemcy

Cytuj:
Nikt nie mówi o smarowaniu szpilek w osobówce tylko smarowanie obrączek(podkładek) pod nakrętk
Oki. Temat jest o osóbce i do tego odnosi się moja wypowiedź.


Post Wysłano: 29 gru 2012, 12:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 sty 2007, 20:01
Posty: 15
Lokalizacja: Okolice Wawki

Witam wszystkich,

Trochę odświeżę temat. Po ostatniej zmianie opon w ciężarówce (Mercedes 1320 97') z przodu strasznie mi szpilki urywa. W przeciągu 3 miesięcy już z 10 wymieniłem. Dokręcane są krzyżowo, na maksa obiema rękami na kluczu z rurką około 1-1.5 metra. Dzisiaj muszę aż 4 wymienić. Nie ważne czy one są nowe czy stare.

Może ktoś już miał podobne problemy i potrafiłby mi pomóc? Tak w ogóle ktoś używa jakiegoś dobrego klucza dynamometrycznego i mógłby polecić? No i przy okazji mógłby polecić z jaką siłę ustawić na takim kluczu (dla osobówki i ciężarówki).

Byłbym wdzięczny za wszelką pomoc.


Post Wysłano: 29 gru 2012, 12:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4061
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Przyczyną mogą być rozkalibrowane otwory w feldze.

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 29 gru 2012, 16:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Przyczyną mogą być rozkalibrowane otwory w feldze.
Lub przeciagniete szpilki,z reguły na czole szpilki jest taka kreska i najczęściej jest ustawiona po kątem 90 stopni do piasty.
Jeśli ta kreska nie trzyma 90 stopni to jest szpilka przekręcona przy użyciu za dużej siły przy dokręcaniu nakrętek

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 29 gru 2012, 16:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 sty 2007, 20:01
Posty: 15
Lokalizacja: Okolice Wawki

Dwie kolejne szpilki się urwały przy odkręcaniu. Na razie kupiłem felgę i założyłem koło. Zobaczymy jak będzie się zachowywać.


Post Wysłano: 29 gru 2012, 20:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

Cytuj:
Witam wszystkich,

Trochę odświeżę temat. Po ostatniej zmianie opon w ciężarówce (Mercedes 1320 97') z przodu strasznie mi szpilki urywa. W przeciągu 3 miesięcy już z 10 wymieniłem. Dokręcane są krzyżowo, na maksa obiema rękami na kluczu z rurką około 1-1.5 metra. Dzisiaj muszę aż 4 wymienić. Nie ważne czy one są nowe czy stare.

Może ktoś już miał podobne problemy i potrafiłby mi pomóc? Tak w ogóle ktoś używa jakiegoś dobrego klucza dynamometrycznego i mógłby polecić? No i przy okazji mógłby polecić z jaką siłę ustawić na takim kluczu (dla osobówki i ciężarówki).

Byłbym wdzięczny za wszelką pomoc.
A ile Pan Szanowny ładuje na tego Mercedesa?? Tyle ile jest w papierach czy tyle ile sie zmieści??


Post Wysłano: 30 gru 2012, 1:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 sty 2007, 20:01
Posty: 15
Lokalizacja: Okolice Wawki

Ogólnie to mojego taty ciężarówka. Z tego co mi wiadomo to nie jest przeciążany. Aktualnie w Podlasiu jeździ. Tylko, że wtedy prędzej by na tyle te szpilki się ucinały. A to tylko na przednich kołach. Niby już na prawym jest dobrze (dwie wcześniej ucieło), ale po lewej stronie ostatnio 6 na 8 ucięło. Zresztą to tak jest tylko od niedawna po zmianie opon (zmienione były w te wakacje). Dobrze, że dziś zobaczył bo jeździć na dwóch szpilkach to samobójstwo. Samochód też jest dość leciwy i u nas jest parę dobrych lat i nie było wcześniej takich problemów. Nowego nie opłaca się kupować, bo już i tak blisko emerytury, a w nowych za dużo elektroniki.


Post Wysłano: 30 gru 2012, 8:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Zresztą to tak jest tylko od niedawna po zmianie opon
Sam sobie od powiedziałeś na pytanie. Ścigaj tego co dokręcał koła i przekręcił szpilki. Dokręcając koła kluczem pneumatycznym czy elektrycznym bez problemu można szpilki przekręcić jak ktoś niema w prawy i dokręca do oporu

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 30 gru 2012, 10:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Zwróć uwagę, aby felga nie dotykała szpilek. Szpilki są dość kruche, i przy drganiach jakie przenosi felga, może je ucinać.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: