Laboratorium COCH

Auto-Mix - lodówki samochodowe, klimatyzatory postojowe, usługi transportowe, transport międzynarodowy.

TruckFocus.pl



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
PostWysłano: 11 gru 2017, 9:50 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 328
Samochód: Atego 1528 Scania 114 Iveco50c18
Wiem ze niby nie ma.. myślałem o tym żeby wspawać jako podpory blachy mocującej 6 takich trójkątów wyciętych na laserze z 15mm blachy.

tandem tez mam i wiem jak wygląda dyszel od tandemu.

Na dyszel od przyczepy z obrotnica nie działa takie siły przy cofaniu i skręcaniu jak na ten od tandemu.


Na górę
PostWysłano: 12 gru 2017, 21:24 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2009, 17:59
Posty: 146
Samochód: R500
Lokalizacja: DSR
Na przyczepę z obrotnicą też działają spore siły, wg mnie większe niż na tandem podczas jazdy. Myszkowanie po drodze za autem, podskakiwanie na nierównościach, a jak Ci się trafi wyboista droga z dużymi koleinami to już w ogóle apogeum sił które działają na dyszel. Nie wspomnę już o luzach, które działają na to niekorzystnie. Nie kombinuj z tym spawaniem bo może to się źle skończyć. Osobiście prostowałem dyszel bo go sam skrzywiłem i nic złego się z nim nie działo, ale o spawaniu ucha nawet bym nie pomyślał.


Na górę
PostWysłano: 12 gru 2017, 21:28 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 3832
Samochód: orange i grafitowy
na dyszel od przyczepy z obrotnicą na pewno działają mniejsze siły niż na dyszel od tandemu dlatego tam jest nawet mniejsze ucho "40" gdzie tandem ma "50".

koledze chodziło o cała końcówkę dyszla spawaną do samego dyszla, a nie o spawanie samego ucha.

_________________
transport w stagnacji ......nie do końca
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Na górę
PostWysłano: 12 gru 2017, 23:41 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2009, 17:59
Posty: 146
Samochód: R500
Lokalizacja: DSR
Cytuj:
na dyszel od przyczepy z obrotnicą na pewno działają mniejsze siły niż na dyszel od tandemu dlatego tam jest nawet mniejsze ucho "40" gdzie tandem ma "50".

koledze chodziło o cała końcówkę dyszla spawaną do samego dyszla, a nie o spawanie samego ucha.
Wiem o co mu chodzi i wg mnie taka ingerencja nie powinna mieć miejsca, ale autor zrobi jak uważa ;)


Na górę
PostWysłano: 16 gru 2017, 10:38 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2006, 11:34
Posty: 4940
Samochód: Civic 1.5iLS VTEC
Lokalizacja: 50.00N 20.91E; KO00LA
Wg tego co pisze Trolu to jest ingerencja w konstrukcję dyszla. A to już jest poważna zmiana. Zmiana, którą po pierwsze musi przeprowadzić uprawniony warsztat, a po drugie musi być na to dokumentacja.
Zrobienie tego metodą "posmarkane na podwórku przed stodołą" to proszenie się o problemy. Jeśli nie w czasie kontroli drogowej to na badaniu technicznym. A najgorszy scenariusz - wypadek z udziałem takiego "wynalazku".

_________________
Naczelny Milicjant Forum wagaciezka.com

Odcięcie? Jakie k***a odcięcie!? MAX 8-3


Na górę
PostWysłano: 21 sty 2018, 23:38 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 328
Samochód: Atego 1528 Scania 114 Iveco50c18
Znacie firma która podejmie się produkcji takiego dyszla ?

Żadna które znalazłem w google nie zrobi takiego dyszla nawet jost.. tzn maja skośne itp ale sprzęg zwykły 50 nie tandemowy

Takie dyszle są montowane w przyczepach do żywca pezzaioli i tam maja nawet opcje regulacji długości..


Na górę
PostWysłano: 22 sty 2018, 8:18 
Offline
Moderator

Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 4252
Widziałem kiedyś na allegro ogłoszenia firm, które zajmowały się przeróbkami przyczep głównie na lawety. Z tego co widziałem to dyszle chyba też niekiedy przerabiali. Ale musiałbyś sam ocenić jakość i jak to prawnie wygląda.


Na górę
PostWysłano: 22 sty 2018, 10:44 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 328
Samochód: Atego 1528 Scania 114 Iveco50c18
Ta tylko pytanie jak z legalnością tez przeróbki.. jak bym chciał nie patrzeć na prawo to mam w okolicy 3 zakłady spawające konstrukcje.. ceownik 160 hutniczy i dyszel jak ta lala o wadze 200 kg :) tylko pytanie co ITD na to :)


Na górę
PostWysłano: 26 cze 2018, 22:15 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 328
Samochód: Atego 1528 Scania 114 Iveco50c18
Problem rozwiązany ucho dyszla fi50 do spawania jest dłuższe o około 10cm od tego oryginalnego fi40 które było w dyszlu..
w Opoltansie kupiłem ucho dyszla rockinger za 370pln brutto mieli tez JECO za 295 pln brutto..
teraz powiem po co pisze o cenach :evil: ucho rockinger to jeco z wygrawerowanym rockinger i numerem.. producentem jest jest jeco...


ucho do spawania jest identyczne grubością jak te tandemowe fi50 wiec wszystko spina się teraz super wystarczy trafić w sprzęg :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Forum Samochodowe