Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 20 mar 2008, 18:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 mar 2008, 18:01
Posty: 21
GG: 0

Na początek jako świeżak na forum witam wszystkich serdecznie i od razu mam proźbę o wyjaśnienie jak podnosi się pakę w tatrze 815 z roku 1993 (ma te 4 włączniki na pokrywie silnika w kabinie). W kabinie nie jest nic opisane jak podnieść pakę, także proszę o pomoc, bo nie wiem czy coś się zastało (2 lata stała nie ruszna) czy też może coś jest zepsute. Proszę o taką instrukcję krok po kroku jeżeli ktoś był by taki dobry.

Pozdrawiam
Tomasz


Ostatnio zmieniony 21 mar 2008, 18:38 przez TomaszG, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 20 mar 2008, 18:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lut 2006, 19:37
Posty: 64
GG: 0

U nas pompe się włączało 2 pokrętłem od tyłu na pokrywie silnika, (tylko wciśnij sprzęgło) a potem tą wajchą koło pedału sprzęgła do góry albo na dół dokładnie nie pamiętam bo to dawno było.


Post Wysłano: 20 mar 2008, 20:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 mar 2008, 18:01
Posty: 21
GG: 0

Dzięki VOLVO, jutro postaram się to sprawdzić, może ktoś z posiadaczy tattry się wypowie bo oni będą wiedzieli napewno?

Tomasz


Post Wysłano: 20 mar 2008, 22:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

z tymi pokretlami to zalezy czy ktos przy tym grzebal czy nie. Jak zauwazyles sa tam 4 pokretla:
- wlaczanie przedniego napedu (jednoczesnie blokuje sie mechanizm powodujacy sprzegniecie przedniego i ostatniego mostu). O ile bylo czesto uzywane - bedzie dzialac. Jezeli nie bylo uzywane to moga byc problemy - nazbieralo sie brudu w przesuwce - roboty tyle ze szkoda gadac ...

- wlaczanie pompy - proste do wykrycia - odpalasz silnik i po kolei wlacznikami sprawdzasz - nie wciskaj sprzegla to powinno byc slychac taki krotki zgrzyt i przystawka sie zalaczy. Pozniej oczywiscie przystawke wlaczaj juz ze sprzeglem.
Jak wlaczysz pompe to ciagnac wajche do gory podnosisz kiper, a pchajac w dol opuszczasz. Sprawdz czy wajcha nie ma zbyt duzego luzu bo moze byc problem z podnoszeniem lub opuszczaniem.

- kolejne pokretlo to blokada mechanizmow tylnych mostow (tego uzywa sie dosc rzadko).

- ostatnie pokretlo steruje zaworem puszczajacym olej na podnoszenie przyczepy. Przekrecasz kurek i znowu wajcha do gory kiprujesz sama przyczepe, wajcha na dol opuszczasz przyczepe.

PS. A mi sie cos przypomina ze na przystawke pompy byl drugi kurek od przodu ...
PS. 2 Jezeli nigdy wczesniej Tatra nie jezdziles to radze uwazac na obsluge sprzegla. Nie MOZNA puszczacz powoli sprzegla w tym samochodzie i ruszac z wysokich biegow. Jedynka i szybciutko puszczamy pedal - moze nawet szarpnac. Druga sprawa to staraj sie na czas regulowac tzw branie sprzegla - zeby nie bylo za wysoko.
PS.3 Jezeli widzisz ze ciezki teren przed toba to za wczasu wlaczaj przedni naped - NIE CZEKAJ az sie samochod zagrzebie - bo bedziesz mial klopoty z mechanizmami roznicowymi.

I to narazie tyle ...


Post Wysłano: 21 mar 2008, 16:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 mar 2008, 18:01
Posty: 21
GG: 0

Dzięki ROBERTO, okazało się że zapekła się ta rura co idzie w zderzaku i przez to ta wajcha jest nieruchoma. Mam natomista nowe pytanie:

- Przy ilu atmosferach powinien włączyć się zawór bezpieczeństwa, czyli poprostu jakie jest ciśnienie robocze powietrza?

Dodane:

i co należy wlać do tego pojemnika miedzy tymi dwoma zaworami zaraz za kabiną po stronie kierowcy?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lip 2006, 7:58
Posty: 67
Lokalizacja: Katowice

przy 7.5-8 atmosferach zawor wypusci nadmiar, zalezy jak jest ustawione, a do tego zbiornika lejesz albo denaturat albo taki plyn do instalacji powietrznej nazywa sie bodajze pneumatir, to mowilem ja 1,5 roczny kierowca Tatry 815 hehe


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 mar 2008, 18:01
Posty: 21
GG: 0

Dzięki VULCANOR, to jeżeli można to chciałbym jeszcze spytać gdzier można znaleźć bezpieczniki w tej tatrze oraz do czego służy taki mały przełącznik który znajduje się koło lewej dolnej krawędzi prędkościomierza. Ma on tak jakby 3 pozycje, do przodu, na środku i do tyłu.

Pozdrawiam
Tomasz


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lip 2006, 7:58
Posty: 67
Lokalizacja: Katowice

bezpieczniki masz u góry na desce musisz sciagnac ta nakladke nad zegarami, przykrecona jest na 2 sruby bodajze, a ten przelacznik to musialbys dac fotke bo za bardzo nie wiem o co chodzi, i niektore tatry roznia sie przelacznikami bo ludzie samorobki robili jak sie cos zepsulo hehe


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: