Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 25 gru 2018, 23:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To czym ma się różnić ten cały system że odciąża powiecmy ostatnią oś w naczepie.
Pewnie zostaje około 0,7 bara powietrza w poduszkach.
Ten sam sposób działania jak w trzy osiowym ciągniku.
Gdy jest za ciężko aby podnieść oś do góry to oś zostaje tylko odciążona.
Skoro mogę to samo zrobić podnosząc ostatnią oś w naczepie co daje ten sam efekt czyli od ciążenie siodła

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 26 gru 2018, 0:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

No to jest właśnie ciekawe że oś się nie podnosi, może ma to związek z tym że ponoć w niektórych krajach nie można jechać z podnoszoną osią w stanie załadowanym.
Druga sprawa to brak mechanizmu podnoszenia.
Podobno jest nawet funkcja wykrywania ostrych zakrętów jak ronda i do 30 km/h z czujników ABS modulator zbija obciążenie do 1,5 tony na ostatniej osi polepszając zdolność do ostrych łuków i zmniejszając opory jazdy...
Ja tego niemam dlatego pytam użytkowników jak to się ma w praktyce...


Post Wysłano: 26 gru 2018, 0:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Bo do odciążania osi nie jest potrzebny mechanizm podnoszenia osi tylko zawór który redukuje ciśnienie powietrza w poduszkach na konkretnej osi.
Np w ciagniku przy 15 tonach nacisku na oś napędową, oś wleczona zostaje tylko odciążona aby przednia oś się nie uniosła do góry lub całkowicie nie odciążyła co skutkuje brakiem kierowalności i ciągnik jedzie tylko na wprost podczas dodawania gazu lub podczas ruszania z miejsca :]

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 26 gru 2018, 10:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3135
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

Co wy gadacie... Naciski się nie zmienią jak ciśnienia się doda albo ujmie :d

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 26 gru 2018, 11:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Zmieniają bo w tej osi jest praktycznie zero powietrza w poduszkach i ta oś tylko częściowo przenosi obciążenia na podłoże.
Większe obciążenie na tej osi powoduje tylko ugięcie poduszek.
W tej osi panuje stałe ciśnienie w poduszkach np. 0,7 bara nie zależnie od obciążenia osi.

Jeśli nie wierzysz to proponuję się przejechać ciągnikiem z naciskiem np 15 ton na oś napędową z odciążoną osią wleczoną i spróbować mocniej skręcić kierownicą i zobaczymy czy wtedy skręcisz czy pojedziesz prosto.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 26 gru 2018, 11:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3135
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

To było nawiązanie do ostatniej afery ciśnieniowej...

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 28 gru 2018, 22:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lip 2010, 21:03
Posty: 148
GG: 4408153
Samochód: Robur/Chrysler T&C
Lokalizacja: WWL

http://int.krone-trailer.com/polski/produkty/dwc/dwc/
Tutaj macie wyjaśnione jak to działa. Ostatnia oska podnoszona po części może to zastąpić ale jest to dodatkowa waga i tak jak Davo napisał nie wiem jak to jest z jazda z podnoszoną oska załadowanym. Zresztą ten system uaktywnia się nawet pod pełnym ładunkiem przy małych prędkościach np na rondach i naczepa mniej "scina" zakręt no i mniej się zużywają opony teoretycznie. Nie wiem jaka jest dopłata do tego zamawiając nową naczepe ale jeśli nie wołają za to dodatkowo wartości 1/4 naczepy to bym to brał, czasami jedna kontrola z waga i system może się zwrócić. :D


Post Wysłano: 28 gru 2018, 23:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Co do samej podnoszonej osi w naczepie to już się kiedyś nad tym zastanawiałem.
Skoro przy częściowym obciążeniu oś podnosi się automatycznie, to jak to ma się niby do tego zakazu podnoszenia osi przy załadowanej naczepie?

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 28 gru 2018, 23:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Ty to się lepiej zastanów jak to możliwe, że w układzie jest zawór który zmniejsza lub zwiększa ciśnienie w poduszkach osi, a ta oś cały czas stoi na ziemi, (poduszka nie zmienia objętości).

Kiedyś twierdziłeś, że to nie możliwe.

Ps.
Nie ma, i chyba nigdy nie było zakazu jazdy z np 4 tonami z podniesioną osią. To tylko parkingowe opowieści nie do końca pewnej treści.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 29 gru 2018, 0:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2812
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Mamy stała robote z Austrii z ładunkiem talku 14t. Nir chcieli mnie z zakładu wypuścić w związku z podniesioną osia. Pół dnia debatowali bo kazałem im paragraf przedstawić. W końcu skończyło sie na podpisaniu dokumentu że wyjeżdżam na własną odpowiedzialność. Osobiście szukałem takiego przepisu i nic nie znalazłem oprócz tego iż mają być naciski zachowane.

A mam takie pytanie ostatnio na a2 w polsce jechałem na pusto(dwie osie podniesione) i na bramkach w buku policzyli mi za pojazd 3osiowy nastepnie pojechalem na Bydgoszcz az do a1 i na niej juz policzyli ilosć osi faktyczna a nie aktualnie używana. Ktoś wie jak to sie rozpatruje w różnych krajach bo szukalem informacji ale nie znalazlem nic konkretnego

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka


_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 29 gru 2018, 8:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Ty to się lepiej zastanów jak to możliwe, że w układzie jest zawór który zmniejsza lub zwiększa ciśnienie w poduszkach osi, a ta oś cały czas stoi na ziemi, (poduszka nie zmienia objętości).

Kieras widocznie masz problem z czytaniem, bo już wcześniej napisałem że w układzie jezd zawór redukcyjny który np w manie obniża ciśnienie w poduszkach do 0,7 bara w odciążonej osi.

Co do ilości osi to się liczy tyle ile jest w dowodzie rejestracyjnym a nie ile ciągnie po asfalcie w danym momencie.
Z opłatami za autostrady w Polsce to wogle są dziwne rzeczy. Jedziesz busem do 3,5 tony na bliźniakach a płacisz tyle samo jak za ciężarówke

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 29 gru 2018, 10:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Może dlatego, że wożą jak ciężarówki.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: