wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://wagaciezka.com/

Oś wleczona skrętna-kilka pytań od ciekawskiego
https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=46273
Strona 2 z 2

Autor:  TwoStepsFromHell [ 21 lis 2016, 14:29 ]
Tytuł:  Re: Oś wleczona skrętna-kilka pytań od ciekawskiego

Musi być kluczyk przekręcony na zapłon i musi być powietrze w układzie aby to się stało.

Autor:  jumas [ 21 lis 2016, 23:12 ]
Tytuł:  Re: Oś wleczona skrętna-kilka pytań od ciekawskiego

Cytuj:
Czyli w nowszych ciężarówkach podczas ładowania kolejnej mąki nagle ośka wleczona zacznie zama się opuszczać? Czy będzie to poprzedzone jakimś sygnałem dźwiękowym? Dla mnie to jest dość niebezpieczna sytuacja-a jeżeli akurat obok będzie stal człowiek i ośka opuści mu się na stopę? Jeżeli pod oś wejdzie jakiś kot/pies to go zgniecie
Ty tak na serio czy udajesz ? ;-) W przypadku solowki, to nawet gdy zaplon nie będzie wlaczony i powietrza nie będzie w układzie to przy maksymalnym załadunku z podniesioną osia, dupa siadzie na tyle że ta os mimo wszystko dotknie podłoża więc ani kot ani pies ani noga tam nie wejdzie. Może mrówka albo pasikonik ale taki malutki dalby radę .

Autor:  Ziutomir [ 03 lut 2017, 21:49 ]
Tytuł:  Re: Oś wleczona skrętna-kilka pytań od ciekawskiego

Proszę o pomoc zorientowanych. Do firmy przyszła niskopodwoziówka Fliegl rocznik 2016 z ostatnią osią wleczoną samoskrętną. Koła bliźniaki na felgach 17.5, pneumatyka Wabco osie BPW lub SAF. Z tyłu obie zwrotnice połączone są drążkiem kierowniczym na którym jest blokada do cofania (siłownik z bolcem i flansza z otworem) natomiast z przodu każda ze zwrotnic połączona jest z metrowym ustawionym poprzecznie drążkiem na którego końcu znajduje się siłownik pneumatyczny (podobny do hamulcowego). Oba siłowniki podpięte są pod jeden przewód pneumatyczny. Wydaje mi się że jest to stabilizacja, która włącza się przy określonej prędkości. Jeżeli się mylę to proszę poprawcie mnie, a jeżeli mam rację to przy jakiej prędkości pojawia się ciśnienie w siłownikach?

Autor:  5eba [ 04 lut 2017, 12:01 ]
Tytuł:  Re: Oś wleczona skrętna-kilka pytań od ciekawskiego

Cytuj:
Proszę o pomoc zorientowanych. Do firmy przyszła niskopodwoziówka Fliegl rocznik 2016 z ostatnią osią wleczoną samoskrętną. Koła bliźniaki na felgach 17.5, pneumatyka Wabco osie BPW lub SAF. Z tyłu obie zwrotnice połączone są drążkiem kierowniczym na którym jest blokada do cofania (siłownik z bolcem i flansza z otworem) natomiast z przodu każda ze zwrotnic połączona jest z metrowym ustawionym poprzecznie drążkiem na którego końcu znajduje się siłownik pneumatyczny (podobny do hamulcowego). Oba siłowniki podpięte są pod jeden przewód pneumatyczny. Wydaje mi się że jest to stabilizacja, która włącza się przy określonej prędkości. Jeżeli się mylę to proszę poprawcie mnie, a jeżeli mam rację to przy jakiej prędkości pojawia się ciśnienie w siłownikach?
Być może jest to rozwiązanie problemu o którym pisano wcześniej - nie musisz prostować kół by zadziałała blokada do cofania - siłowniki zwrotnice/koła naprostują.

Autor:  Ziutomir [ 04 lut 2017, 17:50 ]
Tytuł:  Re: Oś wleczona skrętna-kilka pytań od ciekawskiego

Raczej nie. Nawet na pusto przy ustawieniu auta z naczepą w jednej linii zdarza się że blokada nie zaskoczy.

Autor:  tooFATtoDRIVE [ 04 cze 2021, 15:42 ]
Tytuł:  Re: Oś wleczona skrętna-kilka pytań od ciekawskiego

Witam, odgrzeję tego kotleta, bo mam pytanie w temacie. Z poprzednich odpowiedzi w tej dyskusji wnioskuję, że jednym z rozwiązań jest hydrauliczny układ skrętu ostatniej osie powiązany z układem skrętu przedniej osi. Moje pytanie jest więc następujące:

* Czy ktoś orientuje się w jaki sposób te dwa układy są połączone?
* W jaki sposób wyliczony jest kąt skrętu ostatniej osi w porównaniu do kąta skrętu osi przedniej osi kierowanej, rozstawu osi pomiędzy osią pierwszą (kierowaną) a osią drugą (napędową), która przy skrętnej osi tylnej (ostatniej) stanowi oś obrotu całego pojazdu, oraz rozstawu osi pomiędzy dwoma tylnimi osiami?

Możliwe, że jest na to jakiś wzór matematyczny ale jak na razie nie udało mi się go znaleźć. Pytałem w lokalnych autoryzowanych serwisach MAN-a oraz Mercedes-a ale reakcja była zawsze ta sama - nigdy nie słyszeli o czymś takim rozwiązaniu. Nie wiem czy faktycznie nie słyszeli czy też nie mieli ochoty podzielić się wiedzą na ten temat.

Strona 2 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/