Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2015, 14:46
Posty: 1191
Samochód: Osobowy 😅
Lokalizacja: PJA

Musi być kluczyk przekręcony na zapłon i musi być powietrze w układzie aby to się stało.

_________________
"Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to luksus w życiu." ~ Jacek Walkiewicz
"Wyobraźcie sobie jajecznicę na boczku. W przypadku jajecznicy na boczku kura była zaangażowana, a świnia się poświęciła."
~ Jacek Walkiewicz


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 paź 2006, 19:02
Posty: 1468
GG: 1

Cytuj:
Czyli w nowszych ciężarówkach podczas ładowania kolejnej mąki nagle ośka wleczona zacznie zama się opuszczać? Czy będzie to poprzedzone jakimś sygnałem dźwiękowym? Dla mnie to jest dość niebezpieczna sytuacja-a jeżeli akurat obok będzie stal człowiek i ośka opuści mu się na stopę? Jeżeli pod oś wejdzie jakiś kot/pies to go zgniecie
Ty tak na serio czy udajesz ? ;-) W przypadku solowki, to nawet gdy zaplon nie będzie wlaczony i powietrza nie będzie w układzie to przy maksymalnym załadunku z podniesioną osia, dupa siadzie na tyle że ta os mimo wszystko dotknie podłoża więc ani kot ani pies ani noga tam nie wejdzie. Może mrówka albo pasikonik ale taki malutki dalby radę .


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 maja 2008, 10:01
Posty: 236
Lokalizacja: D-85xxx

Proszę o pomoc zorientowanych. Do firmy przyszła niskopodwoziówka Fliegl rocznik 2016 z ostatnią osią wleczoną samoskrętną. Koła bliźniaki na felgach 17.5, pneumatyka Wabco osie BPW lub SAF. Z tyłu obie zwrotnice połączone są drążkiem kierowniczym na którym jest blokada do cofania (siłownik z bolcem i flansza z otworem) natomiast z przodu każda ze zwrotnic połączona jest z metrowym ustawionym poprzecznie drążkiem na którego końcu znajduje się siłownik pneumatyczny (podobny do hamulcowego). Oba siłowniki podpięte są pod jeden przewód pneumatyczny. Wydaje mi się że jest to stabilizacja, która włącza się przy określonej prędkości. Jeżeli się mylę to proszę poprawcie mnie, a jeżeli mam rację to przy jakiej prędkości pojawia się ciśnienie w siłownikach?

_________________
Witam. Nazywam się Ziutomir. Tak, jestem Anonimowym Frustratem.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1596
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
Proszę o pomoc zorientowanych. Do firmy przyszła niskopodwoziówka Fliegl rocznik 2016 z ostatnią osią wleczoną samoskrętną. Koła bliźniaki na felgach 17.5, pneumatyka Wabco osie BPW lub SAF. Z tyłu obie zwrotnice połączone są drążkiem kierowniczym na którym jest blokada do cofania (siłownik z bolcem i flansza z otworem) natomiast z przodu każda ze zwrotnic połączona jest z metrowym ustawionym poprzecznie drążkiem na którego końcu znajduje się siłownik pneumatyczny (podobny do hamulcowego). Oba siłowniki podpięte są pod jeden przewód pneumatyczny. Wydaje mi się że jest to stabilizacja, która włącza się przy określonej prędkości. Jeżeli się mylę to proszę poprawcie mnie, a jeżeli mam rację to przy jakiej prędkości pojawia się ciśnienie w siłownikach?
Być może jest to rozwiązanie problemu o którym pisano wcześniej - nie musisz prostować kół by zadziałała blokada do cofania - siłowniki zwrotnice/koła naprostują.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 2xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 maja 2008, 10:01
Posty: 236
Lokalizacja: D-85xxx

Raczej nie. Nawet na pusto przy ustawieniu auta z naczepą w jednej linii zdarza się że blokada nie zaskoczy.

_________________
Witam. Nazywam się Ziutomir. Tak, jestem Anonimowym Frustratem.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 cze 2021, 13:08
Posty: 8

Witam, odgrzeję tego kotleta, bo mam pytanie w temacie. Z poprzednich odpowiedzi w tej dyskusji wnioskuję, że jednym z rozwiązań jest hydrauliczny układ skrętu ostatniej osie powiązany z układem skrętu przedniej osi. Moje pytanie jest więc następujące:

* Czy ktoś orientuje się w jaki sposób te dwa układy są połączone?
* W jaki sposób wyliczony jest kąt skrętu ostatniej osi w porównaniu do kąta skrętu osi przedniej osi kierowanej, rozstawu osi pomiędzy osią pierwszą (kierowaną) a osią drugą (napędową), która przy skrętnej osi tylnej (ostatniej) stanowi oś obrotu całego pojazdu, oraz rozstawu osi pomiędzy dwoma tylnimi osiami?

Możliwe, że jest na to jakiś wzór matematyczny ale jak na razie nie udało mi się go znaleźć. Pytałem w lokalnych autoryzowanych serwisach MAN-a oraz Mercedes-a ale reakcja była zawsze ta sama - nigdy nie słyszeli o czymś takim rozwiązaniu. Nie wiem czy faktycznie nie słyszeli czy też nie mieli ochoty podzielić się wiedzą na ten temat.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: