Laboratorium COCH

Bezpłatna usługa Webfleet 2018 - TomTom Telematics PL

Naprawa foteli TIRSpeedtruck.euHOL-EXPOFuelSave



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostWysłano: 12 sty 2016, 1:15 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2012, 22:13
Posty: 46
GG: 6004117
Samochód: Volvo FH
Lokalizacja: Myślenice
Witam.
Postanowiłem opisać ten problem tu na forum gdyż mój szef naprawdę nie ma więcej pomysłów dlaczego tak sie dzieję. Mianowicie:
Podczas jazdy w kabinie słyszany jest mocny dźwięk wycia. W zasadzie słychać go cały czas od 30km/h, głośniej w okolicach 40km/h i 80/85km/h. Nasila się po dłuższej jeździe autostradą bez ostrzejszych manewrów. Niekiedy nasila się do tego stopnia że jest nie do zniesienia (nawet radio z skrzynią basową nie jest w stanie go zagłuszyć :) ). Na biegu czy na luzie bez znaczenia. Oponki przód micheliny tył coś chińskiego. Obracane były już koła na przedniej i na tylnej osi, wymienione łożysko koła lewy przód, oraz robiony był uszczelniacz wału. Sprawdzane łożysko przednie prawe (na podniesionym kole cisza przy obrocie). Sprawdzony olej w skrzyni i dyfrze. Największym problemem przy zdiagnozowaniu jest to że gdy jestem autem w krajach beneluxu, w większości czasu w kabinie jest błoga cisza niezależnie od zmiany asfaltu czy nierówności a czasem wyje przerywanie gdy wpadnę w mocniejszą dziurę.
Dorzucam dwa filmiki przedstawiające owe sytuacje. Cisza jadąc pustym po holandii, oraz wyjące jadąc załadowany 18tką w kierunku Olszyny. (wybaczcie za muzykę)

http://www60.zippyshare.com/v/GrC3nrUG/file.html

http://www60.zippyshare.com/v/TmxcM9MC/file.html

Pozdrawiam.


Na górę
PostWysłano: 12 sty 2016, 12:13 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 sie 2008, 18:18
Posty: 220
GG: 6002013
Samochód: z chłodnią
Lokalizacja: Łódź
a co jeśli wrzucisz luz przy 90 ?
natężnienie zmienia się wraz ze zmianą obrotów ?


Na górę
PostWysłano: 12 sty 2016, 16:46 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2012, 22:13
Posty: 46
GG: 6004117
Samochód: Volvo FH
Lokalizacja: Myślenice
Cytuj:
a co jeśli wrzucisz luz przy 90 ?
natężnienie zmienia się wraz ze zmianą obrotów ?
Na luzie czy na biegu bez znaczenia. Natężenie zmienia sie jedynie w zależności od prędkości.


Na górę
PostWysłano: 12 sty 2016, 22:08 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 sie 2008, 18:18
Posty: 220
GG: 6002013
Samochód: z chłodnią
Lokalizacja: Łódź
Cytuj:
Cytuj:
a co jeśli wrzucisz luz przy 90 ?
natężnienie zmienia się wraz ze zmianą obrotów ?
Na luzie czy na biegu bez znaczenia. Natężenie zmienia sie jedynie w zależności od prędkości.
Zostaje - wiatr, opony, wał+skrzynia. Pewnie Chińskie opony skoro na beneluxie cisza.


Na górę
PostWysłano: 12 sty 2016, 22:31 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4720
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew
To, że jest olej nie znaczy, że nie będzie wyło.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Na górę
PostWysłano: 13 sty 2016, 1:42 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2012, 22:13
Posty: 46
GG: 6004117
Samochód: Volvo FH
Lokalizacja: Myślenice
Cytuj:
To, że jest olej nie znaczy, że nie będzie wyło.
Hmm, wiadoma sprawa. Masz rację.
Lecz co by tu było bardziej realne i czy dyfer czy skrzynia niosła by taki dzwięk do kabiny?


Na górę
PostWysłano: 13 sty 2016, 4:48 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4720
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew
Dopiero teraz obejrzałem twoj film i jak dla mnie to 70% łożysko albo most.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Na górę
PostWysłano: 14 sty 2016, 20:05 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 177
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)
Masz to wycie od początku w tym samochodzie? Ja miałem coś takiego tylko kiedy było poniżej -5 i powodowała to długa antena CB na magnes postawiona na dachu im zimniej i większa prędkość tym wycie było głośniejsze .


Na górę
PostWysłano: 18 sty 2016, 19:48 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2012, 22:13
Posty: 46
GG: 6004117
Samochód: Volvo FH
Lokalizacja: Myślenice
Cytuj:
Masz to wycie od początku w tym samochodzie? Ja miałem coś takiego tylko kiedy było poniżej -5 i powodowała to długa antena CB na magnes postawiona na dachu im zimniej i większa prędkość tym wycie było głośniejsze .
Ciężko mi to powiedzieć, ale wydaje mi się że nie. Zaczęło gdzieś w okresie letnim. Sprawdziłem twoją sytuację na moim samochodzie. Moja antena jest przykręcona na stałe w dachu.

Jutro będzie robiona obsługa więc może uda się coś zdiagnozować.


Na górę
PostWysłano: 18 sty 2016, 21:30 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 paź 2015, 9:45
Posty: 13
Samochód: Scania R420 x5
Lokalizacja: Ślesin
Opony sobie odpuść bo to nic nie da bo gdyby były to opony by miały taki głuchy dźwięk proponuje sprawdzić łożyska podnosić każde po kolej koło i kręcić i słuchaj czy słychać coś.
Druga sprawa po trasie jak łapiesz ręką za piastę to jest gorąca?
A jeżeli nie będzie to wina łożysk to sugeruje sprawdzić pół osie i satelity na moście.
Pozdrawiam


Na górę
PostWysłano: 20 sty 2016, 10:33 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 4087
Samochód: Volvo FH
Ja obstawiam łożysko na ciągnącej. Jeśli pod obciążeniem problem się nasila, to na 99% to.

Przypadkiem nie jest tak, że w zakrętach / łukach cichnie, lub zmienia się dźwięk? Jeśli tak, to jeśli dzieję się tak na łuku w prawo to tylne lewe łożysko, jeśli zakręt w lewo to prawe.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).


Na górę
PostWysłano: 21 sty 2016, 1:11 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2012, 22:13
Posty: 46
GG: 6004117
Samochód: Volvo FH
Lokalizacja: Myślenice
Cytuj:
Ja obstawiam łożysko na ciągnącej. Jeśli pod obciążeniem problem się nasila, to na 99% to.

Przypadkiem nie jest tak, że w zakrętach / łukach cichnie, lub zmienia się dźwięk? Jeśli tak, to jeśli dzieję się tak na łuku w prawo to tylne lewe łożysko, jeśli zakręt w lewo to prawe.

Dzięki za zainteresowanie tematem. Napewno cos sie zmienia, czasem nawet milknie na chwile po pokonaniu np. zjazdu/wyjazdu z autostrady. Jutro się wszystko potwierdzi, sprawdzi. Auto jedzie do "śpeców od volva". Jadę ja więc będę nadzorował przebieg diagnozowania. :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Christ - Myjnie samochodów ciężarowych i autobusów

Targi Polska Pomoc Drogowa HOL-EXPO

Forum Samochodowe