Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 sty 2016, 14:07
Posty: 2

Witam panowie.

Mam kłopot z Manem 6x4 wywrotka, mianowicie przy prędkości rzędu 40-50 km/h pojawia się huśtanie całym samochodem. Czuję to jakby bardziej z prawej strony. Dodam, że mam nowe opony. Koła zostały wyważone, dodatkowo zastosowałem tulejki na szpilki, żeby felgi osiowo siadły na piasty. Na starych oponach było to samo. Czy jest możliwe że cały wózek wpada przy tej prędkości w jakieś turbulencje, czy co? Krew mnie zalewa, bo się jeździć nie da spokojnie. Miał ktoś podobny przypadek? Proszę o poradę czego szukać!
Pozdrawiam wszystkich!


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

doprecyzuj co znaczy bujanie i huśtanie czy na boki czy przód - tył.
na każdej drodze czy tylko na asfalcie, na pusto czy na pełno, kierownica szarpie czy nie.
takie pisanie ogólnikowe jest trudne do "zdiagnozowania".
może po dodatkowym opisie ktos podpowie gdzie szukać przyczyny.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 sty 2016, 14:07
Posty: 2

Huśtanie góra dół, wszystko dzieje się na sto procent z tyłu pojazdu. Przód sprawdzony, zero luzów, opony świeże. Przy załadowanym, dużo mniej daje się odczuć. Głównie śmigam po asfalcie.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

z tyłu też są elementy mające wpływ na takie zachowanie pojazdu.
np. drążek stabilizatora, amortyzator, luzy na resorach (pęknięty resor).
to że zprzodu nie ma luzu to wcale nic nie znaczy bo moga być zużyte amortyzatory lub np. masz wybite zawieszenie kabiny lub amortyzatory na kabinie, albo tez fotel kierocy masz ustawiony nieprawidłowo.
jak sprawdzisz to wszystko to napisz jakie masz efekty.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Moze to zbyt proste , lecz sprawdz stan oleju w tylnych osiach. Mozesz podniesc auto z tylu i w miejscu wlaczyc bieg aby kola sie krecily ... moze wtedy bedzie latwiej o zlokalizowanie wibracji . Mozna tez odlaczyc dryf ostatniej osi podczas takiego testu . Badz tez pewien luznych blokad napedu .


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Jeśli to bujanie narasta wraz z prędkością, to ja obstawiam krzywe opony (na 90% oś kierowana). Ja też nie mogę jeździć takim bujającym wozem bo by mnie szlag trafił. Sam przerzuciłem kilka rodzajów opon (Savy, Kormoranki, Dunlopy), teraz mam Michały Multiway 3d coś tam i jest dobrze.

A tak przy 20 km/h buja? Bo jeśli buja to na 100% krzywa jest któraś opona. Jeśli bujanie zaczyna się od 50 - 60kmh/ to jest niewyważona.
Na początek zwal przednie koła i dobrze wyczyść je z błota, przy okazji możesz rzucić na wyważarkę, tylko normalną z ciężarkami, nie daj się namówić na proszek.
Jak już koła będą kręcić się na wyważarce, to przystaw coś, żeby zobaczyć czy dużo bije góra / dól. jeśli 2 - 3mm, to jest w normie, jeśli 4 i więcej mm to opona jest śmieć.

P.s.
Jak już fachowiec wyważy i zdejmie koło, poproś o ponowne pomiar tego samego koła (tylko niech je założy inaczej), ma być na zero. Jeśłi wynik jest inny ma zdupconą wyważarkę, i choć by 100 razy wyważał to i tak będzie źle.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: