Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 13 paź 2014, 23:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 paź 2014, 22:31
Posty: 3
Samochód: Man TGA 18.400

Witam
Mam małe, raptem dwumiesięczne doświadczenie z ciężkim sprzętem. W zeszłym miesiącu skakałem po różnych samochodach, od tego mam już stały wozik. Man TGA 18.400 automat.
Samochód nie chce jechać prosto. Zachowuje się jakbym cały czas jechał w koleinach. Zmianę pasa, wyprzedzanie, jazda po łuku na wybojach, przysparzają odcisków od kierownicy. Po całym dniu jazdy bolą ręce od ciągłego kontrowania toru jazdy.

Rzeczy które mogą mieć związek przyczynowo-skutkowy:
- Przednia poduszka kabiny puszcza z zaworu, będzie wymieniona choć na mój gust to nie to
- Przy ruszaniu słychać z tyłu delikatny stuk (w Manie kolegi dużo większy, choć auto mu jeździ normalnie)
- Przy przyhamowaniu hamulcem silnikowym czy zwykłym, w pierwszym momencie czuć, że z autem w pierwszym momencie coś się dzieje i trzeba ten ułamek sekundy skontrować
- Opony z tyłu to nowe nalewki 315. Z przodu zdrowe 385 (nie pamiętam teraz profilu ale to duże kółka)
- po np szybkiej zmianie pasa ruchu samochód trudno utrzymać prosto, trzeba kilka razy kontrować żeby jechał prosto

Sprawdzone:
Zbieżność. Diagnosta: "-brak luzów w zawieszeniu"
Ciśnienie w oponach
Amortyzatory suche

Co sprawdzić? Firmowi fachowcy będą to diagnozować tygodniami albo i dłużej...


Post Wysłano: 14 paź 2014, 0:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Przesmarować zwrotnice i sprawdzić luz na kolumnie kierowniczej
Musisz udać się do Kamazisty na praktyki kręcenia kierownicą tam i z powrotem :mrgreen:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 14 paź 2014, 10:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Prostosc felg, tylne zawieszenie zwlaszcza sierzanta i drazki reakcyjne. Oraz zaciski czy nie sa luzne. Moga byc wywaolne na prowadnicach. Mialem to samo w Volvie i jak reka odjal. Sprawdz w lusterkach czy naczepa Ci idzie prosto za autem. Profile opon nie maja znaczenia gdyz masz je dobrze dobrane.


Post Wysłano: 14 paź 2014, 14:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Sprawdzenie zbieznosci to jedno a drugie to sprawdz czy znak na przekladni kierowniczej pokrywa sie z kolumna kierownicza oraz zbieznoscia kol ( kola na wprost ) . Przekladnia jest bardziej "sztywna" podczas jazdy na wprost , jezeli jest zle ustawione ,w pozycji skretu to bedzie " flakowata" .


Post Wysłano: 14 paź 2014, 14:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3571
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Na początek to siodło przesmarować.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 14 paź 2014, 18:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Cytuj:
Na początek to siodło przesmarować.
Dobrze gada, dać mu placka. Dużo ludzi o tym zapomina, szuka się przyczyn w zawieszeniu, a wsytarczy trochę smaru i łopatka.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 14 paź 2014, 18:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2012, 21:26
Posty: 313
GG: 0
Samochód: VOLVO

Jesli ma NOWE nalewki na napedzie to radzilbym poczekac az sie dotra.


Post Wysłano: 14 paź 2014, 21:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 paź 2014, 22:31
Posty: 3
Samochód: Man TGA 18.400

Długo się opony docierają? Też to dzisiaj słyszałem od kogoś.


Post Wysłano: 14 paź 2014, 21:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

10 tys km i bedzie spokoj ;)


Post Wysłano: 18 paź 2014, 11:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Nasmaruj siodło a się zdziwisz ;)


Post Wysłano: 18 paź 2014, 12:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2648
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

To oczywiste ze nowe opony zwykle a tym bardziej nalewki zachowuja sie jakby były skretna oską i tyl lata na boki jak chce, zalezy od mieszanki i bieznika ale do tych 10 tys km powinny sie ułożyć, oczywiscie warto przesmarowac wszystko co sie da, u mnie w TGA kalamitki na zwrotnicach (sa po dwie na strone) byly od dawna nieuzywane i jedna niedrożna, różnica w kreceniu kierownica zaajebista

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 18 paź 2014, 12:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

W zeszlym roku jak mi zalozyli nowe zimowe nalewki i dosc ciezko na dupe to do Stockholmu driftowalem :D


Post Wysłano: 18 paź 2014, 14:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Dlatego mówiłem o zwrotnicach, bo normalnie w Tga nie przewiduje się smarowania zwrotnic.
Normalnie jak nikt tego nie ruszał od nowości to kalamitki są schowane pod metalowymi dekielkami

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 18 paź 2014, 19:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 lip 2009, 19:23
Posty: 137
GG: 0
Samochód: man f2000
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Też mam taki Problem z dafem cf. Wszystko z zawieszeniem i drążkami ok. Też mam nowe Dunlopy na napędzie i dzieje się to samo co u ciebie. Musisz poczekać aż kapcie troszkę się przytrą i będzie dobrze. Ewentualnie jest inny sposób na dotarcie opon ale Twój szef nie będzie zadowolony.

_________________
Jakub


Post Wysłano: 18 paź 2014, 20:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

To już wiem czemu w niedzielę wieczorem w drodze do Wrocławia miałem wrażenie, że auto ma rozwalone zawieszenie ;) u mnie też nowe Dunlopy na napędzie. Moje od razu poszły w teren i po tygodniu widzę, że jest lepiej


Post Wysłano: 30 paź 2014, 23:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 paź 2014, 22:31
Posty: 3
Samochód: Man TGA 18.400

U mnie też się poprawiło. Robię małe przebiegi wkoło komina. Jeszcze coś delikatnie mogło by być lepiej, ale może ten typ tak ma. Dyszki jeszcze nie najeździłem więc może jeszcze się dociera.


Post Wysłano: 21 gru 2014, 21:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 cze 2009, 0:08
Posty: 47
GG: 0

A w jaki sposób sprawdzić luz na kolumnie kierowniczej?
Cytuj:
Oraz zaciski czy nie sa luzne. Moga byc wywaolne na prowadnicach.
Luz na zaciskach też może powodować myszkowanie?
Pytam bo u mnie Maniek niestety też myszkuje po drodze.


Post Wysłano: 21 gru 2014, 23:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Cytuj:
Sprawdzenie zbieznosci to jedno a drugie to sprawdz czy znak na przekladni kierowniczej pokrywa sie z kolumna kierownicza oraz zbieznoscia kol ( kola na wprost ) . Przekladnia jest bardziej "sztywna" podczas jazdy na wprost , jezeli jest zle ustawione ,w pozycji skretu to bedzie " flakowata" .
U mnie diagnosta właśnie takie coś stwierdził! Cały czas autem ciągnie mi w prawo. Zamieniliśmy koła stronami, sprawdziłem zbieżność i luzy. Jak byłem na stacji diag. to powiedział, że mi się ten znak nie pokrywa. Można to jakoś samemu ogarnąć?


Post Wysłano: 21 gru 2014, 23:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Moźna trzeba wydłużyć lub skrócić drążek kierowniczy łączący kolumnę z zwrotnicą

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 21 gru 2014, 23:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Cytuj:
Moźna trzeba wydłużyć lub skrócić drążek kierowniczy łączący kolumnę z zwrotnicą
Czyi śrubą rzymską trzeba pokręcić tak? Kierownica mi widocznie ucieka na prawo tzn. jest krzywo. Byłem po zmianie drążka i dowiedziałem się, że jest założony odwrotnie, ale panowie mechanicy orzekli, że założyli tak jak był ten stary. Jutro zgarnę staruszka i opatrzymy sprawę sami.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: