Laboratorium COCH

Auto-Mix - lodówki samochodowe, klimatyzatory postojowe, usługi transportowe, transport międzynarodowy.

TruckFocus.pl



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: volvo spalanie
PostWysłano: 25 paź 2012, 18:25 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 30 maja 2011, 13:41
Posty: 25
GG: 5960447
Lokalizacja: Wejherowo
Witam. Mam pytanie czy mozliwe jest osiagnac norme spalanie 25-27litrow/100km Na trasie PL-GB-PL w Volvo GLOBBROTHER euro5 480km z automatyczna skrzynia i-shift? :>


Na górę
PostWysłano: 25 paź 2012, 19:02 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 01 cze 2007, 20:34
Posty: 152
tak, można osiągnąć taki wynik

_________________
SERDECZNIE ZAPRASZAM


Na górę
PostWysłano: 25 paź 2012, 19:14 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lip 2005, 16:35
Posty: 1122
Lokalizacja: Parczew
Cytuj:
tak, można osiągnąć taki wynik
Potwierdzam słowa P_Adams'a bo wiemy to z autopsji, sprawny kierowca i taki wynik to nie problem.

_________________
umarła we mnie wiara, nadzieja
EEV 460
Volvo at night


Na górę
PostWysłano: 25 paź 2012, 19:17 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 01 cze 2007, 20:34
Posty: 152
Cytuj:
Cytuj:
tak, można osiągnąć taki wynik
Potwierdzam słowa P_Adams'a bo wiemy to z autopsji, sprawny kierowca i taki wynik to nie problem.
Wiem co masz na myśli...
złote Volvo FH z firmy H..x :D

_________________
SERDECZNIE ZAPRASZAM


Na górę
PostWysłano: 25 paź 2012, 19:17 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 30 maja 2011, 13:41
Posty: 25
GG: 5960447
Lokalizacja: Wejherowo
fajnie dzieki za info. dodam jeszcze ze jest to zestaw z firanka KOGL;a


Na górę
PostWysłano: 25 paź 2012, 20:20 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lip 2005, 16:35
Posty: 1122
Lokalizacja: Parczew
Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
tak, można osiągnąć taki wynik
Potwierdzam słowa P_Adams'a bo wiemy to z autopsji, sprawny kierowca i taki wynik to nie problem.
Wiem co masz na myśli...
złote Volvo FH z firmy H..x :D
Tak znam te auto hehehe 480ps pali nie dużo, 440 i 460 również.

_________________
umarła we mnie wiara, nadzieja
EEV 460
Volvo at night


Na górę
PostWysłano: 18 lis 2012, 8:48 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 08 paź 2010, 19:09
Posty: 274
Samochód: Volvo FH13
Lokalizacja: GPU
Odgrzeję temat, bo tu muszę wrzucić swoje trzy grosze i podzielić się swoją obserwacją. Dodam tez, ze te 25/100km to chyba na pusto albo z ładunkiem do 5 ton. bo tak realnie 480 palą średnio od 27 do ... górnej granicy nie podaję :mrgreen:
Jeśli chodzi o spalanie, to od kierowcy zalezy z 1.5 do 2 L/ 100 km. O reszcie zuzycia paliwa decyduje przede wszystkim: (kolejność nieprzypadkowa).
1 stan techn. auta ( od samych opon moze zalezeć +/- 2L/100km )
2 cięzar ładunku
3 pogoda ( oszczędniej wychodzi z pełnym ładunkiem z wiatrem niz na pusto pod wiatr i deszcz )
4 stan i typ drogi ( np. woda w koleinach działa jak hamulec )
5 noga kierowcy

Jeśli chodzi o samą markę Volvo, to te auta mają bardzo czuły potencjometr pedału gazu, więc na płaskim terenie trzeba jak najwięcej jezdzić na tempomacie, bo cięzko utrzymać nogę w takiej dyscyplinie aby auto dostawało tylko tyle paliwa ile potrzebuje.
Kazde szybkie dodanie i odjęcie gazu powoduje niepotrzebny ( bez zmiany prędkości ) wzrost zuzycia paliwa, dlatego, bardzo wazne jest, aby podczas jazdy nie bawić się pedałem gazu i starać się jezdzić jak najbardziej płynnie - bez zbędnych przyspieszeń i hamowań.

_________________
... Tłok w cylinder jebut ! I maszyna idut !


Na górę
PostWysłano: 21 gru 2017, 0:58 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lip 2008, 15:18
Posty: 536
GG: 6150050
Samochód: Matiz
Lokalizacja: OP
Tak tak, wiem że to taki temat pod złotą łopatę podchodzi, ale cóż... :roll:

Pacjent Volvo FH13 E5 manual z 2007 roku latające pod firanką, praktycznie zawsze ponad 15t na pace.

Spalanie na kompie średnie jak siadłem za fajerę po szefie 41l :shock: Do końca jazdy brak zmian.
Za drugim razem 39l, nie wiem jak się to dziadostwo obsługuje do końca, więc zostawiłem, zrobiłem 400km i nic się nie zmieniło.

Nie wiem, może średnio ogarniam, bo to w sumie pierwsze takie jazdy zestawem z taką skrzynią, ale coś jest nie tak ewidentnie - jakiś czas temu przejechałem kawałek Scanią R450 załadowaną i wyszło 28l. Na solówkach też się mieściłem w przyzwoitych normach.

Z tego co zauważyłem to są dwa problemy: po pierwsze powietrze ucieka... szybko. Tak przynajmniej raz miałem komunikat o zwiększonym obciążeniu sprężarki w trakcie jazdy. Postój pow. 5min i muszę dobijać powietrze.

Po drugie (ponoć) za krótka plandeka - jak się naciągnie za mocno na przednim pręcie robi się "banan" i taka dziura, która z pewnością nie wpływa pozytywnie na opór powietrza. Z drugiej strony ustawienie małego naciągu powoduje łopotanie i też do bani jest.

_________________
B/BE/C/CE :twisted:
Star 244/Atego 1223/F2000 32.403/FH13 440/TGA 18.480/TGS 18.440/Axor 1840/Stralis 450
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje


Na górę
PostWysłano: 21 gru 2017, 7:51 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2549
GG: 1
Samochód: Volvo FH 12
Lokalizacja: Gdynia
Wydaje mi sie ze za krotka plandeka i obiazona sprezarka nie podniosla by spalania o okolo 10 litrow (gdzie przyjmujemy norme 30) zaleznie od tego gdzie jezdzisz. Cos jest nie halo


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
PostWysłano: 21 gru 2017, 16:21 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 15 lis 2016, 12:03
Posty: 43
Cytuj:
Wydaje mi sie ze za krotka plandeka i obiazona sprezarka nie podniosla by spalania o okolo 10 litrow (gdzie przyjmujemy norme 30) zaleznie od tego gdzie jezdzisz. Cos jest nie halo


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Sprężarka na pewno nie - też tak miałem kilka kółek i spalanie w zasadzie to samo.

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka


Na górę
PostWysłano: 21 gru 2017, 22:24 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2549
GG: 1
Samochód: Volvo FH 12
Lokalizacja: Gdynia
Podpiąć pod komputer i sprawdzić jak wtryski chodzą.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
PostWysłano: 21 gru 2017, 22:47 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 maja 2006, 16:31
Posty: 257
GG: 3902780
Samochód: FH Erło 5
Lokalizacja: Szczecin
a może by tak... :lol: skasować licznik dzienny i niech liczy od nowa. U mnie norma z miesiąca w 80% przy kręceniu się po mieście to ok36l, w lipcu czy sierpniu miałem 100% miasto RMC 42-44t i na kompie było 45l. Jak auto robiło dużo i ciężko w koło komina a licznik nie kasowany to będzie powoli zbijało do rozsądnych wyników :D

^
to tak z przymrużeniem oka
Cytuj:
Z tego co zauważyłem to są dwa problemy: po pierwsze powietrze ucieka... szybko. Tak przynajmniej raz miałem komunikat o zwiększonym obciążeniu sprężarki w trakcie jazdy. Postój pow. 5min i muszę dobijać powietrze.
To jak najszybciej się tym zając, przy dziurawych zbiornikach w naczepei spalanie w volvie na wzrosło mi z 2-3 na 4l na h - na pewno u ciebie to nie jest bez znaczenia

_________________
Dokładnie kolego, tak jak mówisz!


Na górę
PostWysłano: 22 gru 2017, 14:18 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1199
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61
Cytuj:
Podpiąć pod komputer i sprawdzić jak wtryski chodzą.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Przede wszystkim te Volvo jest na pompowtryskach, do tego sprawdź łuski, intercooler.


Na górę
PostWysłano: 22 gru 2017, 20:45 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 4571
Samochód: Volvo FH
Zgadywać to możemy kolejne dwie strony. Diagnostyka komputerem i pewnie coś wyjdzie.

Nie koniecznie wtryski, cisnienie doładowania, czujniki. Za dużo za drogich opcji, a może to pierdoła.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Forum Samochodowe