wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://wagaciezka.com/

Volvo FH (4 generacja)
https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=36885
Strona 67 z 70

Autor:  Kierownik [ 28 paź 2018, 11:38 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

Dobierz sobie takie przełożenie, żeby przy twojej ulubionej prędkości podróżnej było 1100obr. W tych obrotach silnik pracuje, równo, bez wibracji, ma max moment, i zdrowe ciśnienie oleju, i oszczędza paliwo.

I pogódź, się z tym, że ostatni bieg jest do cykania po płaskim, lub górkach które na upartego zrobił byś z rozpędu. Jeśli coś się dzieje, to automat będzie zdejmował, i tyle.

Autor:  Użytkownik usunięty [ 28 paź 2018, 12:18 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

My mamy 2.64, handlowca namówił szefa na zasadzie - jak rzeczywiście ciągasz ciężko to nie baw się w szybkie mosty jak 2.50 bo efekt jest odwrotny do zamierzonego, no i miał racje.

Ja tym nie jeżdżę, w nosie też mam czy to pierwsze pod górkę czy ostatnie wchodzi, ważne, żeby mało paliło i w miarę się toczyło. Mocy to ma od cholery (może nie jest to liga Scanii V8, ale nie kosztuje też tyle), a pali nam koło 27 litrów a nie razy waży 44 tony. Po płaskim też bez tragedii, o dziwo mniej od Dafów, które mają przełożenie 2.51 i niższe obroty. W porównaniu do Dafów ma też dużo wyższą średnią prędkość, no i nie zdarza się, żeby spalił po 40/100 co w Jelczu nie jest trudne. Generalnie perpetum mobile - mniej pali, lepiej jedzie.

W piątek pytałem i w serwisie Dafa zmiana przełożenia w używce to 25 koła, więc przemysł to dobrze :)

Autor:  MAN [ 28 paź 2018, 12:33 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

Nie wiem skąd ta cena w Dafie i to w używce
Do Mana bez problemu dostaniesz drógą kompletną główkę mostu nawet za mniej niż 2 tyś złoty, bo to się wala po szrotach i nikt tego nie kupuje bo się nie psuje.
Chyba że jak u mnie, u poprzedniego właściciela ktoś zajechał blokadę mostu i przez to włącza się blokada mostu z przypadku gdy zęby się dobrze zazębią.
Do naprawy blokady i tak muszę wyciągnąć główkę mostu to i przy okazji bym zmienił obecne przełożenie mostu które było przewidziane na 60 ton DMC a nie małe spalanie.
Pod góry to jedzie nawet bez redukcji biegu, tylko na płaskim też swoje spali

Autor:  Użytkownik usunięty [ 28 paź 2018, 12:45 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

Nie zrozumieliśmy się.

Zmiana w używanym aucie to 25 tysięcy, przy zamawianiu nowego nie ma różnicy w cenie.

Skąd tyle? W zależności z jakich przełożeń na jakie przechodzisz może wyjść, że do wymiany jest nawet obudowa mostu. Taki mieli przypadek akurat "na świeczniku" i krzyknęli taką ceną, żeby uzmysłowić, że to bez sensu.

Używany most 2500 netto, więc damy radę :D

Autor:  ved [ 28 paź 2018, 14:58 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

Może rzeczywiście te 2.64 będzie takim kompromisem.

Autor:  kabanWPR [ 24 maja 2019, 14:55 ]
Tytuł:  Re: RE: Re: Volvo FH (4 generacja)

Cytuj:
Cytuj:
A ja dziś widziałem nowe Volvo z wbudowanymi w owiewkę dachową panelami słonecznymi. Więc może i to jest jakieś rozwiązanie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Również widziałem takie volvo.

Szukam więcej info na ten temat. Ktoś coś wie?

Autor:  korni8808 [ 24 maja 2019, 15:23 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

Handlowiec w Volvo na pewno wie ;-)
Od poniedziałku bierzemy FHacza stepD na testy.

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka


Autor:  DAJANO [ 26 maja 2019, 16:46 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

Korni , napisz koniecznie jak wyszedł test ,bo my przez spalanie odeszliśmy od Volva. Ostatnio wjechały Scanie i jesteśmy mega zadowoleni.

Autor:  Użytkownik usunięty [ 26 maja 2019, 17:13 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

Przy tej samej robocie dwa indentyczne egzemplarze, jeden "stary" (zeszłoroczny) drugi już step D. Litr/100km korzyści dla stepD.

Autor:  Edler [ 26 maja 2019, 18:08 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

Z ostatnich 11 tys km udało mi się wykręcić średnia 27L/100 km. Tylko dzięki temu ze połowa ładunków była poniżej 10ton. Ogólnie auto z 390tys km ma 28.8L. Niby źle nie jest ale Daf pali mniej o 1,5litra.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Autor:  DAJANO [ 27 maja 2019, 7:07 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

Jeździcie na tych wszystkich ECO dodatkach?

Autor:  kabanWPR [ 27 maja 2019, 7:43 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

Miał ktoś dłuższą styczność z Dual Clutch? Jak awaryjność?

Autor:  Edler [ 27 maja 2019, 10:37 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

U mnie system I-See raz działa raz nie. Nie wiem od czego to zależy. Raczej staram sie samemu wyrzucać na luz w odpowiednim momencie i przytrzymywać skrzynie w Manualu tak aby skorzystać z momentu nawet do 950RPM. Auto wtedy jeszcze dość fajnie idzie, a I- Shift jakkolwiek szybko działa tak czasem nie potrzebnie szybko redukuje bieg i nie potrzebnie długo ciągnie na wysokich obrotach. Nie wiem czy w tych StepD zostało zmienione oprogramowanie ale mnie tam czasem ta skrzynia wkurza :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Autor:  f12 [ 27 maja 2019, 12:25 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

W moim Fh I-see też raz działa, raz nie działa. Ogólnie system jest bardzo niedopracowany i nieprecyzyjny. Lubi sobie zredukować bieg w momencie kiedy dojeżdża się już praktycznie na sam koniec wzniesienia. Mercedesowski PPC jest lepszy.

Autor:  korni8808 [ 27 maja 2019, 14:23 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

Ponoć poprawili to o czym piszesz.

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka


Autor:  Edler [ 27 maja 2019, 21:10 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

W poliftowym Dafie tempomat z topografia dziala zdecydowanie lepiej. Lepiej w kwesti spalania. Zdecydowanie nie lepiej jesli chodzi o nerwy bo jadac na pusto pod gore zwalnia sobie do 80kmh. Potrafi to mocno zirytowac nie tylko kierowce ale i tego za mna.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Autor:  ciucma102 [ 28 maja 2019, 6:36 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

To sobie ustaw zwalniacz na mniejsza wartosc przeciez w dafie mozba to regulowac o wartosc 1km czego w volvie bardzo brakuje.

Mnie akurat stepD po pierwszym dniu wyszedl na danej trasie mniej niz daf, i-see nie dzialalo praktycznie wcale ale to za mala probka by moc oceniac.

Jesli to dalej bedzie tak wygladac to chce jak najszybciej zapomniec o 9latach w dafie

Wysłane z mojego LM-G710 przy użyciu Tapatalka



Autor:  TwoStepsFromHell [ 28 maja 2019, 7:29 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

Jakieś rozwinięcie myśli o zapomnieniu o dafie?

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka


Autor:  LKV Tomek [ 28 maja 2019, 10:05 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

A tak nie chciałeś Volva :D

Autor:  ciucma102 [ 28 maja 2019, 13:05 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

Cytuj:
Jakieś rozwinięcie myśli o zapomnieniu o dafie?

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
Strasznie toporny do prowadzenia. Ciezko chodzi kierownica, nie wygodna pozycja za kierownica po 3h jazdy nie wiedzialem jak siedziec tak plecy bolały w volvie o wiele wygodniej sie siedzi mimo ze fotel standard a w dafie mialem premium.

Jest kilka rzeczy ktore z Dafa bym przeniósł do Volva np materac od łóżka czy jakos wykonczenia wnetrza ale mimo sceptycznego podejsca przekonalo mnie to auto do siebie

Wysłane z mojego LM-G710 przy użyciu Tapatalka


Strona 67 z 70 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/