wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://wagaciezka.com/

Volvo FH (4 generacja)
https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=36885
Strona 66 z 70

Autor:  Wojtas [ 04 wrz 2018, 21:05 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

Prawie 300tys i pierwszy problem :? Zobaczymy co Powiedza u Dzidy
<a href="https://www.fotosik.pl/zdjecie/ff652d3798993256"

Autor:  Twin [ 04 wrz 2018, 21:07 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

Wtryskiwacz albo pompa adblue
Standard

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka


Autor:  Wojtas [ 11 wrz 2018, 22:24 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

Wymienione jedno i drugie.

Autor:  Habababa [ 13 wrz 2018, 11:43 ]
Tytuł:  Volvo FH (4 generacja)

https://uploads.tapatalk-cdn.com/201809 ... 904c4b.jpg

1 spalanie z 3000 tys km po 18t , a 2/gie z całego miesiąca tonaze od 18-24
Auto odbierane miesiąc temu solary na dachu akumulatory żelowe, na klimie postojowej 3h i krzyczy uruchom silnik . Wiec czy ja wiem czy to jakis rarytas [emoji20] adblue braknie na trasę 3000km :/


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Autor:  Twin [ 13 wrz 2018, 13:12 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

Jak tak krzyczy zrób reset akumulatora
Pisze wyżej jak
U mnie cały dzień chodzi klima i jest ok
Aku też mam żelowe




Wozilem cały czas 25,5t i po Niemczech góry itp nigdy adblue się nie skończyło wcześniej niż paliwo.
A szły równo na wskaźniku
Teraz mam dużo lżej i adblue dużo zostaje
Baki 1300 L i 100 L adblue

Autor:  Habababa [ 13 wrz 2018, 15:30 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

Ja mam baki 1470 a adblue chyba 80 . Nawet jeśli na wskaźniku pokazuje ze są naładowane ? Czy hasło do resetu jest wszędzie takie samo tzn 5678? Spróbuje tego bo obawiam się zimy . Mimo ze na solarach ciagle pokazuje 26V to tak jak mówię baterie padały po 3h


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Autor:  Użytkownik usunięty [ 13 wrz 2018, 16:39 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

Masz fabryczna klimę czy zewnętrzna ?
U nas jest oddzielna i po całej pauzie na włączonej klimie normalnie czajnikiem elektrycznym wodę gotowałem i auto nic nie wołało, odpalał od strzała. Aku żelowe.

Adblue fakt, katastrofa my mamy 65l, nie starcza na całe paliwo (1050l).

Autor:  Habababa [ 13 wrz 2018, 18:45 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

Fabryczna klimatyzacja i oprócz niej i lodówki nic innego nie załączane i mówię 3h i krzyczy uruchom silnik :(


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Autor:  Twin [ 13 wrz 2018, 18:51 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

Reset

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka


Autor:  SS [ 08 paź 2018, 17:39 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

Z ostatnich tygodni. 112 tyś przejechane, rano w drugim obwodzie brak powietrza. Przewód łączący zbiornik z instalacją skapitulował (ten oznaczony czerwonym kółkiem). Ledwo ledwo cały czas na wysokich obrotach doczołgałem się do serwisu. Dwie godziny i wracamy do gry (ile kosztowało to nie wiem, Babilon funduje).
Obrazek

Autor:  ved [ 27 paź 2018, 18:57 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

Mam pytanie który most z wymienionych będzie najbardziej optymalny 2.47:1, 2.64:1, 2.85:1 opony 315/70, tonaż od 15-24t, spalanie w tym wypadku nie jest priorytetem. W salonie doradzają 2:47, ale z tego co słyszałem jest strasznie zamulony.

Autor:  korni8808 [ 27 paź 2018, 19:44 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

Czym objawia się "zamulony most"?

Autor:  ved [ 27 paź 2018, 19:51 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

Chodzi o to że z tonażem pod górke słabo ciągnie. Tak słyszałem nie mówie że to jest prawda, dlatego tu pytam.

Autor:  Kierownik [ 27 paź 2018, 20:04 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

Pociągnie tak samo pod górę, tylko na biegu niżej.
Za to po płaskim zaoszczędzi trochę juchy.

Pewnie mijam się z parkingowymi, ale tak już jest. Fizyka i matematyka też się mija.

Autor:  MAN [ 27 paź 2018, 20:34 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

Też się zastanawiam nad zmianą główki mostu.
Teraz mam przełożenie 3,083 i się zastanawiam który most będzie bardziej optymalny zużycie paliwa /moc czy most 2,846 czy 2,714
Dodam że ten sam silnik występował z tymi trzema powyższymi mostami i miał obroty takie przy 90km/h
1500
1390
1320

Autor:  Kierownik [ 27 paź 2018, 20:42 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

Włóż ten "najszybszy". Na najwyższym biegu będzie wyraźnie "słabszy", moc ta sama, tylko przełożenie "dłuższe". Pod spore górki kiedy zdejmie bieg nie odczujesz różnicy. A po płaskim kiedy będzie cykał, zostawi paliwa.

Jeśli masz 70tki, zjeżdzij i załóż 80tki, jesli oczywiście nie będzie problemu z wysokością. Efekt ten sam.

Autor:  Rossi [ 27 paź 2018, 20:53 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

Przy 12biegowym automacie jak się jeździ po landówkach w Niemczech też nie ma co za mocno schodzić z obrotami, bo ciężko jest wtedy utrzymać na ostatnim biegu jadąc za przepisowym Niemcem ~65km/h.

Autor:  MAN [ 27 paź 2018, 20:56 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

Przy moście 2,714 będzie te 200 obrotów mniej, czy w ogólnym rozrachunku jazda po płaskim i górkach nie wyjdzie gorzej spalanie niż przy przełożeniu 2,846 gdyż będzie trzeba częściej zmieniać biegi przy moście 2,714

Autor:  Kierownik [ 28 paź 2018, 7:26 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

Ja teraz jeżdżę takim volvem 460 z 1270obr/90km/h.
Jeśli zaladowany to na maxa, i trochę po górkach.
Owszem często nie jedziesz na ostatnim biegu, owszem na ostatnim jest ciupinkę słaby, ale za to w paliwie jest super.

Najlpiej zostawia, kiedy przy 82km/h jest 1100obr.

Autor:  davo76 [ 28 paź 2018, 10:36 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH (4 generacja)

Ja mam w Stralisie 2,85 i na autostrady się to kompletnie nie nadaje jeśli chcemy jeździć szybciej niż 80.
Na odcięciu jest 1380 obrotów i nie jest to zbyt ekonomiczne, chyba że wozimy cały czas full po górkach wtedy fajnie atakuje na ostatnim biegu...
Ja jeżdżę głównie landówkami i przy tej robocie jest ok, schodzimy do 60km/h i bez redukcji wracamy do prędkości przelotowej...
Jeśli miałbym automat to tymbardziej wolałbym co najmniej 2,64....

Strona 66 z 70 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/