Autor
Wiadomość
Tytuł:
Post Wysłano: 20 lut 2007, 19:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2007, 22:55
Posty: 527

Kiedyś, rozładowywując ryby w Wilbo w Gdyni (hurtownia ryb) stał piękny okaz starej wersji F12. Starej, mam na myśli ten * model. Auto z wyposarzeń z lepszej półki miało min. klimatyzację, białą (pikowaną!)tapicerkę, dość spory telewizor oraz automat do kawy. Auto wyglądało idealnie w czarnym lakierze. Nie opłacało by się instalować jakiegoś orurowania, bo ten bajer zepsuł by całą estetykę tego auta. Kierowca powiedział że moc tego ciągnika to ok. 420-30 KM.


* przykładowe zdjęcia tego ciągnika w tej serii F12


Głupek ze mnie że nie pykłem mu fotki .. :|


Tytuł:
Post Wysłano: 23 lut 2007, 14:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 kwie 2006, 17:40
Posty: 5

Tytuł:
Post Wysłano: 23 lut 2007, 14:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 kwie 2006, 18:11
Posty: 229
Samochód: 5.2L Magnum V8 oraz 1.8 Twin Spark
Lokalizacja: Poznań

Tą zabudową tunelu to mnie zaskoczyli :!: Widzieliście kiedyś coś takiego na żywo :?: :wink:

_________________
Aktualności i ciekawostki ze świata samochodów użytkowych:
40ton.net


Tytuł:
Post Wysłano: 23 lut 2007, 15:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 kwie 2006, 17:40
Posty: 5

w latach 80' taka kabina to byl holel 5gwiazdek nawet teraz jadac w daleka Rosje albo Kazachstan to bardzo dobre rozwiazanie moze kiedys doczekamy sie podobnego rozwiazania


Tytuł:
Post Wysłano: 23 lut 2007, 16:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sty 2006, 16:05
Posty: 839
Samochód: kadetem tera

Cytuj:
Tą zabudową tunelu to mnie zaskoczyli Exclamation Widzieliście kiedyś coś takiego na żywo Question Wink
No coś ciekawego jak ktoś ma kase i to auto którym zaczynał to się nie dziwie ma sentyment do sprzętu który pociągnoł go do sukcesu :wink:

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=YTdDuklzIxk

"MAM WYJE BANE NA TIRY!"


Tytuł:
Post Wysłano: 26 lut 2007, 15:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 sty 2007, 12:36
Posty: 27
Lokalizacja: Bydgoszcz

I to F12 to się nazywa potocznie "telewizor", tak? Nie widzę związku za bardzo...


Tytuł:
Post Wysłano: 26 lut 2007, 16:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 gru 2005, 16:35
Posty: 829
Samochód: Ciężarowy
Lokalizacja: Wronki

Cytuj:
I to F12 to się nazywa potocznie "telewizor", tak? Nie widzę związku za bardzo...
F12/16 nazywa się telewizor, ze względu, że jest kanciate jak telewizor :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 04 mar 2007, 18:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2007, 18:25
Posty: 1

Witam. Ja również jeżdżę volvo f12 ale mam pewien problem i potrzebuję schemat instalacji elektrycznej do tego auta. W internecie niestety nie znalazłem. Jeśli wiecie na jakiej stronie jest takowa to poproszę o link.
Z góry dzięki i pozdrawiam :D


Tytuł:
Post Wysłano: 11 mar 2007, 23:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lut 2007, 2:13
Posty: 65
Lokalizacja: Warszawa

wspaniale wspomnienia zwiazane z volvo f12
Obrazek
pierwszy zagraniczny wyjazd tym samochodem..kiedys to byla wspaniala maszyna.potem jeszcze bylo f12 z konca produkcji w globie wersja dunska sliczny samochod mial wszytsko ale niestety nie moge znalezc fotek:(


Tytuł:
Post Wysłano: 13 mar 2007, 10:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Pamiętam pierwsze jazdy jak byłem małym chłopcem z moim Tatą do czech i płocka po etylen wożony cysterną. Tato uważa, że był to najlepszy pojazd na świecie wiec i ja mam wielki sentyment do marki VOLVO. Teraz się zaczynamy mijać na trasie, bo ja także jeżdżę po kraju., Wymiana parę słów na CB i do póki się słyszymy i każdy jedzie dalej.


Tytuł:
Post Wysłano: 22 mar 2007, 17:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 lut 2007, 2:23
Posty: 80
Lokalizacja: Elbląg

http://www.youtube.com/watch?v=sUxmflYixIo

filmik z 2 f12 w kazachstanie


Tytuł:
Post Wysłano: 01 sie 2007, 15:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2007, 15:09
Posty: 241
GG: 9740107
Samochód: Volvo V40
Lokalizacja: Glina [WOT]

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

_________________
Canon PowerShot A530
Skype:eldamiano3


Tytuł:
Post Wysłano: 15 sie 2007, 12:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 cze 2007, 20:34
Posty: 152

W1 DAMIAN dałeś piękne fotki. Biały Globetrotter, chłodnia ląduje u mnie na pulpicie Volvo F12 - samochód ponadczasowy. Kiedyś z tatą też się takim śmigało i dawał sobie doskonale radę.

_________________
SERDECZNIE ZAPRASZAM


Tytuł:
Post Wysłano: 08 paź 2007, 17:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 paź 2007, 12:32
Posty: 7

Cytuj:
Cytuj:
Funio

Z jaki napêd 4x2 czy 6x4?
Zapodasz fotki?
to ja odpowiem na to pytanie bo jestem s±siadem Funia :D jest to napêd 8x4 :wink: a tu jeszcze moje fotki :P
Obrazek Obrazek Obrazek
i think that this is an terberg creation , note the forward placed cab


Obrazek

Obrazek

_________________
http://volvof88site.come2me.nl/


Tytuł:
Post Wysłano: 06 lis 2007, 16:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 paź 2007, 20:34
Posty: 28
GG: 0
Lokalizacja: Zakopane

U nas w firmie jeżdzi VOLVO F12 400 za granicę i nie ma z nim większych problemów. 1500000 przebiegu i w pod górę nowe fh wyprzedza. 8)


Tytuł:
Post Wysłano: 10 lis 2007, 19:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2429
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

VOLVO F10/12/16

Chociaż typoszereg cięzkich samochodów F10/12/16 zaprezentowany został w roku 1977, to aby poznać główne założenia i powody konstrukcyjne musimy się cofnąć w początki lat 60'tych ubiegłego stulecia.
Dokładnie w roku 1960 Volvo rozpoczyna przeprowadzanie testów zderzeniowych kabin samochodów ciężarowych, które są na tyle rygorystyczne, że wyprzedzają ogólno przyjęte europejskie normy o wiele lat.
Rok 1969 przynosi powołanie wewnętrznej komisji zajmującej się badaniem wypadków z udziałem samochodów cięzarowych i autobusów marki VOLVO. Na przestrzeni lat komisja przeanalizowała ponad 1500 zdarzeń drogowych.
Rezultatem tych badań była zaprezentowana w 1977 roku rodzina cięzkich pojazdów typoszeregu F10/12/16.
Ciężarówki wyznaczyły nowe standardy, głównie w dziedzinie ergonomii i bezpieczeństwa miejsca pracy. Kabiny otrzymały nowy, bardziej wytrzymały stalowy szkielet, obniżony zderzak, a w środku zastosowano deskę rozdzielczą pochłaniającą energię zderzenia oraz niepalne tkaniny.
Nie zapomniano również o komforcie pracy kierowcy. Szoferki otrzymały zawieszenie spiralne, co znacznie ograniczało bóle pleców kierowców. W porównaniu do poprzedniego typoszeregu F88/89 kabiny F10/12/16 miały dużo więcej powierzchni przeszklonych, co poprawiało widoczność. Przełączniki rozmieszczono zgodnie z obowiązującymi wówczas zasadami ergonomii oraz pogrupowano je kolorystycznie (przełączniki miały elementy barwione na zielono, żółto oraz czerwono w zależności funckji jaką sprawowały).
Przełom lat 70'tych i 80'tych to rozkwit transportu międzykontynentalnego. Głównie na szlakach z Europy do Azji i Afryki. Rosła wymiana handlowa z krajami Arabskimi. Rosły pokonywane odległości, co pociągnęło za sobą konieczność konstruowania przestronniejszych kabin. Kierowcy skarżyli się na dość małą ich objętość w F88/89, więc szoferka F12 została znacznie powiększona i zbudowana w opraciu o sześcian. Otrzymała nowe materiały wykończeniowe i izolacyjne co wraz z nowymi systemami wentylacji, klimatyzacji, ogrzewania i wyciszenia wnętrza znacznie poprawiło komfort i samopoczucie kierowców. Jednak kabina z niskim dachem ciagle była zbyt mała, aby móc wygodnie podróżować na trasach wiodących z jednego na drugi kontynent - często we dwójkę. Volvo jako pierwsza marka wyszła na przeciw oczekiwaniom szoferów i w 1979 na Frankfurt Motor Show zaprezentowała kabinę Globetrotter. Zaznaczyć trzeba, że kabiny Volvo stosowane na dalekich trasach można było wyposażyć nie tylko w klimatyzację czy elektryczne dodatki, ale także w aneks kuchenny zamontowany między fotelami, na tunelu silnika. W jego skład wchodziły dwupalnikowa kuchenka, zlewozmywak oraz rozkładane stoliczki, które podczas jazdy zakrywały w.w. wyposażenie tworząc spójną całość. Można było zamontować także lodówkę.
W 1985 roku zastosowano układ ABS, natomiast w 1986 zaprezentowany zostaje okręt flagowy Volvo - model F16 Globetrotter o mocy zbliżonej do magicznych 500KM. Lata 80'te przyniosły także nowość w postaci bezwładnościowych pasów bezpieczeństwa.
Silniki serii TD100/120/160 napędzające pojazdy to tradycyjne dla Volvo jednostki rzędowe o 6 cylindrach i pojemnościach odpowiednio 10, 12 lub 16 litrów. Wszystkie motory posiadały turbodoładowanie, później (lata 80'te) także chłodnicę powietrza doładowującego - intercooler. Moce silników wahały się od 275 do 490KM. Skrzynie biegów, podobnie jak mosty napędowe były własnymi konstrukcjami dysponującymi od 8 do 14 przełożeń.
Samochody odniosły niesłychany sukces na niemal wszystkich kontynentach. Uchodzą do dziś za jedne z najbardziej trwałych i bezawaryjnych.
Produkcję tego niezwykle udanego typoszeregu, uhonorowanego w 1984 roku prestiżową nagrodą Truck of the Year 1984 zakończono w roku 1993 na rzecz typoszeregu FH 12/16.

Autor: Mihu. Tekst objęty jest prawami autorskimi.


Tytuł:
Post Wysłano: 04 sty 2008, 19:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 maja 2007, 12:45
Posty: 408
Lokalizacja: (Z)Dolny śląsk

http://img215.imageshack.us/img215/6229 ... 151vh9.jpg

mam pytanie, mianowicie czy to jest kabina eurotrotter (czy jakoś tak) bo taka chyba występowała...

_________________
Semper Fidelis


Tytuł:
Post Wysłano: 04 sty 2008, 19:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Cytuj:
http://img215.imageshack.us/img215/6229 ... 151vh9.jpg

mam pytanie, mianowicie czy to jest kabina eurotrotter (czy jakoś tak) bo taka chyba występowała...
Tak, jest to kabina Eurotrotter. :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 04 sty 2008, 19:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2006, 18:57
Posty: 1697
Samochód: Opel Insignia ST
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna

Cytuj:
mam pytanie, mianowicie czy to jest kabina eurotrotter (czy jakoś tak) bo taka chyba występowała...
Z taką kabiną jest mój model Volvo :wink:

_________________
Solaris Urbino 18 '17


Post Wysłano: 14 sty 2008, 18:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 maja 2007, 12:45
Posty: 408
Lokalizacja: (Z)Dolny śląsk

Skoro już wiem jak wygląda eurottroter :mrgreen: to trzeba coś wrzucić
Obrazek
Volvo F10 Eurotrotter :mrgreen:
(c)allegro.pl

_________________
Semper Fidelis


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: