Laboratorium COCH

Scania Polska

40TON.netNaprawa foteli TIRSpeedtruck.euFuelSave



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
PostWysłano: 09 wrz 2011, 22:16 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1487
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
Swoją drogą Volvo mogło połączyć ten jubileusz z wprowadzeniem nowego modelu. Wygląda na to, ze Volvo i Scania będą się wyprzedzać o 20 - 30KM. O ile Volvo ma o te 20KM więcej to moment obrotowy już się o wiele w porównaniu do Scanii nie zwiększył, bo tylko o 50nm. :D
No bo silniki widlaste są bardziej elastyczne i lepiej pracują pod obciążeniem. Poza tym ma 2 cylindry więcej.
Cytuj:
Silniki i Scanii i Volvo są prawie identycznej pojemności (ok. 16l), jednak ich parametry się trochę różnią:
:arrow: Volvo FH16 o mocy 700KM "wyciąga" 450Nm na każde 100KM
Jak wyżej.

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Na górę
PostWysłano: 09 wrz 2011, 22:22 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 29 sty 2007, 14:14
Posty: 2024
GG: 1
Cytuj:
pewnie gdyby nie ten temat to byś nie wiedział że jest coś takiego jak FH16 750.. a Ty masz ile 20? i co? znasz sie lepiej? i nie mam nic przeciwko że powiesz że np Daf jest lepszy..?
Pisałem o tym wcześniej, to ty założyłeś ten temat nie potrzebnie.
viewtopic.php?p=439786#p439786

Nie mam też zamiaru wchodzić w dysputy filozoficzne o tym co jest lepsze.
Cytuj:
Jakiś czas temu natrafiłem na artykuł nt. Volvo FH16 o mocy 770KM.
:arrow: LINK: http://www.roadtransport.com/blogs/big- ... ne-tr.html
Przeczytaj to co wkleiłeś w linku i zobacz, że tam jest tylko emblemat zmieniony :?

_________________
Naczelna k**** WC :).


Na górę
PostWysłano: 09 wrz 2011, 22:26 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 19 lip 2011, 3:48
Posty: 643
GG: 0
Levuss,ale jezeli tobie silnik w 530d chodzi jak V-ka to masz juz wtryski do wymiany......I wiem co mowie mam taki silnik w swoim aucie i troszke juz nim przejechalem.Wlasnie dlatego jest tam R6,by byla wyzsza kultura pracy.....

_________________
FULCRUM forever....
viewtopic.php?f=44&t=44282
mam alergię na pierd...lenie od rzeczy...


Na górę
PostWysłano: 09 wrz 2011, 23:35 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lip 2005, 16:35
Posty: 1122
Lokalizacja: Parczew
Cytuj:
Levuss,ale jezeli tobie silnik w 530d chodzi jak V-ka to masz juz wtryski do wymiany......I wiem co mowie mam taki silnik w swoim aucie i troszke juz nim przejechalem.Wlasnie dlatego jest tam R6,by byla wyzsza kultura pracy.....
Ja akurat mam konkurenta BMW rodem z Ingolstadt. Posiadam 2.5 Tdi V6 oraz 3.0 Tdi V6 :). Podając przykład BMW sugerowałem się tym, że ich rzędowe diesle pracują naprawdę kulturalnie i mają taką barwę pośrednią pomiędzy silnikiem rzędowym a widlastym. Praca tego silnika jest bardzo mia dla ucha.

_________________
umarła we mnie wiara, nadzieja
EEV 460
Volvo at night


Na górę
PostWysłano: 10 wrz 2011, 0:13 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 sty 2007, 20:02
Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk
Więc tak:
Po pierwsze, miałem na myśli konkretny silnik, czyli R6 w volvo, które brzmi bezpłciowo wg. mnie. Wiem, że R6 potrafi wydawać piękny odgłos. Weźmy np. silnik z jeepa R6 4.0l.



Po drugie :

Cytuj:
a Ty coś od razu sapiesz.
Volvo Volvo Volvo i co ? nadal masz problem? najbardziej upodobałem sobie tą marke i co z tego? masz do tego jakiś problem? każdy chwali co innego . i co ? nikt sie tym nie przejmuje jak Ty.-,-' . Ty aby jakieś problemy robisz.-,-' . Weź Ty sie ogarnij . i prosze nie dziecko . że mająć 2,5latka pojechałem Volvem w 1-szą trase. i cenie go do dziś . i że Ci to przeszkadza to weź Ty sie KU**A OD**B ! bo mnie k**wica bierze jak słysze te twoje gadki! to do jeszkin .

Napisz tak jeszcze raz.....
Powtórzę : DOROŚNIJ dzieciaku !

_________________
Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? :(
Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!


Na górę
PostWysłano: 10 wrz 2011, 6:59 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 sty 2010, 15:48
Posty: 484
GG: 1
Samochód: Actros 440/FH XL 500
Lokalizacja: Ostrołęka
Ogólnie to nie mam nic do mocnych silników, ale czy tak mocne silniki są aż tak potrzebne, nie lepiej ulepszać te: 420, 460, 500 i wprowadzić 440 :wink:
Z drugiej strony jestem zadowolony, że to wszystko ma taki pęd...

_________________
prezentacja moich Daf, Volvo


Na górę
PostWysłano: 13 wrz 2011, 19:19 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 05 gru 2006, 12:05
Posty: 35
Volvo ma jakiś kompleks. Co by się nie działo to i tak "ich" musi być na wierzchu. Scania zrobiła R620 to Volvo wyskoczyło z FH16 660 potem MAN zrobił TGX 680KM Volvo zrobiło FH16 700KM potem Scania zrobiła R730 Volvo zrobiło teraz FH16 750 :lol:


Na górę
PostWysłano: 13 wrz 2011, 19:49 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 13 lip 2009, 18:08
Posty: 16
Cytuj:
Cytuj:
kamcio407 napisał(a):
Jakiś czas temu natrafiłem na artykuł nt. Volvo FH16 o mocy 770KM.
:arrow: LINK: http://www.roadtransport.com/blogs/big- ... ne-tr.html
Przeczytaj to co wkleiłeś w linku i zobacz, że tam jest tylko emblemat zmieniony :?
Fakt mój błąd. :oops: Jest tam napisane ze to Volvo ma 700KM.

Kolego Falarek, nie tylko Volvo ma taki "kompleks". Jak sam zauważyłeś to Ci trzej producenci od kilku lat walczą o miano najmocniejszej ciężarówki. Jest to pewna forma pokazania sił danego producenta dopóki inny nie wypuści czegoś mocniejszego. Tak jak ktoś już pisał, za kilka lat silnik 1000KM nie będzie niczym nadzwyczajnym. Tylko wraz ze wzrostem mocy powinna rosnąć pojemność. Teraz panuje "moda" jak najmniejszych silników ze względu na ekologię, a to na pewno nie pójdzie w parze. Nastąpi taki moment kiedy trzeba będzie podjąć decyzje ekologia czy moc. Nie sztuką jest zrobić mocny silnik. Sztuką jest zrobić mocny silnik i po kilku latach eksploatacji usłyszeć od użytkownika dobrą opinię nt. swojego produktu. Powracając do Volvo to ciekawie by się prezentował silnik o pojemności 16.8, 770KM i 4000NM i ważne, żeby taki samochód, jego silnik, skrzynia biegów wytrzymał kilka lat przy jak najmniejszej liczbie usterek. Co do porównania silników w układzie R i V. Wydaje mi się, że przy obecnym rozwinięciu technologii są one niemalże równe. Chociaż w innym temacie fox napisał, że Volvo FH16 choć mocniejsze od MANa TGX.680 nie ma takiego ciągu pod ładunkiem ponadnormatywnym. Z drugiej jednak strony wiele jest opinii, że Volvo z silnikiem R6 dużo lepiej sprawuje się w górach niż Scanie z V8, bo jak wielu twierdzi po prostu "słabną" i nie chcą jechać... Osobiście styczności ze Scania nie miałem, więc stwierdzić nie mogę.


Na górę
PostWysłano: 13 wrz 2011, 20:33 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 29 sty 2007, 14:14
Posty: 2024
GG: 1
Ja jeszcze tylko dodam, że Volvo już jakiś czas testowało ten motor. Może część osób pamięta 700 XXL ze zlotu w Krakowie ? Te, które ciągało wyścigową hybrydę ? To tak naprawdę była już 750, po premierze zmienili emblemat na właściwy :)

_________________
Naczelna k**** WC :).


Na górę
PostWysłano: 13 wrz 2011, 21:53 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1487
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
Ja jeszcze tylko dodam, że Volvo już jakiś czas testowało ten motor. Może część osób pamięta 700 XXL ze zlotu w Krakowie ? Te, które ciągało wyścigową hybrydę ? To tak naprawdę była już 750, po premierze zmienili emblemat na właściwy :)
Ciekawe ;)

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Na górę
PostWysłano: 19 wrz 2011, 19:53 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC
zdjecia z dzisiaj z jazd testowych FH16 750

pozdrowienia

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Na górę
PostWysłano: 19 wrz 2011, 23:17 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lip 2005, 16:35
Posty: 1122
Lokalizacja: Parczew
Miałeś okazję jeździć tym dzikiem?

_________________
umarła we mnie wiara, nadzieja
EEV 460
Volvo at night


Na górę
PostWysłano: 20 wrz 2011, 20:01 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC
mielismy szkolenie teoria ( silnik, skrzynia, most, uklad zasilania i hamulce ) no i jazda testowa z zaladowana naczepa --- niesamowite osiagi z pelnym ladunkiem po sporych goorkach w Szkocji !!!!

przyszly tydzien ma byc FE/FL 260 Hybryda ... to dopiero bedzie ubaw

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Na górę
PostWysłano: 21 wrz 2011, 13:49 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 cze 2010, 22:51
Posty: 29
GG: 0
Samochód: VOLVO FH 460
Cytuj:
Cytuj:
Swoją drogą Volvo mogło połączyć ten jubileusz z wprowadzeniem nowego modelu. Wygląda na to, ze Volvo i Scania będą się wyprzedzać o 20 - 30KM. O ile Volvo ma o te 20KM więcej to moment obrotowy już się o wiele w porównaniu do Scanii nie zwiększył, bo tylko o 50nm. :D
No bo silniki widlaste są bardziej elastyczne i lepiej pracują pod obciążeniem. Poza tym ma 2 cylindry więcej.
Cytuj:
Silniki i Scanii i Volvo są prawie identycznej pojemności (ok. 16l), jednak ich parametry się trochę różnią:
:arrow: Volvo FH16 o mocy 700KM "wyciąga" 450Nm na każde 100KM
Jak wyżej.
więcej cylindrów, 2 korbowody na jednym wykorbieniu = większe opory wewnętrzne silnika i do tego gorsze wyrównoważenie silnika ;)
Silnik R6 w volvo to nie przypadek :)


Na górę
PostWysłano: 12 paź 2011, 19:58 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 01 cze 2007, 20:34
Posty: 152
Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Swoją drogą Volvo mogło połączyć ten jubileusz z wprowadzeniem nowego modelu. Wygląda na to, ze Volvo i Scania będą się wyprzedzać o 20 - 30KM. O ile Volvo ma o te 20KM więcej to moment obrotowy już się o wiele w porównaniu do Scanii nie zwiększył, bo tylko o 50nm. :D
No bo silniki widlaste są bardziej elastyczne i lepiej pracują pod obciążeniem. Poza tym ma 2 cylindry więcej.
Cytuj:
Silniki i Scanii i Volvo są prawie identycznej pojemności (ok. 16l), jednak ich parametry się trochę różnią:
:arrow: Volvo FH16 o mocy 700KM "wyciąga" 450Nm na każde 100KM
Jak wyżej.
więcej cylindrów, 2 korbowody na jednym wykorbieniu = większe opory wewnętrzne silnika i do tego gorsze wyrównoważenie silnika ;)
Silnik R6 w volvo to nie przypadek :)

dokładnie, kolega ma racje
też gdzieś o tym czytałem, że R6 jest najlepszym silnikiem jeśli chodzi o wyważenie.

jestem ciekaw ile jeszcze SCANIA i VOLVO będą się ścigały o miano najmocniejszej ciężarówki?
a może MAN nas zaskoczy i wypuści TGX V8 800 ;p

_________________
SERDECZNIE ZAPRASZAM


Na górę
PostWysłano: 12 paź 2011, 20:36 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lip 2005, 16:35
Posty: 1122
Lokalizacja: Parczew
prosto i czytelnie
Obrazek

_________________
umarła we mnie wiara, nadzieja
EEV 460
Volvo at night


Na górę
PostWysłano: 13 paź 2011, 0:51 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lut 2007, 16:06
Posty: 2005
GG: 6845711
Samochód: prawo fotelowiec
Lokalizacja: Gryfino
Cytuj:
a może MAN nas zaskoczy i wypuści TGX V8 800 ;p
'Kolejna Scania R730 trafiła do klienta. To już druga w firmie Pol-Mack, dolnośląskiego "kolekcjonera ósemek", ale czy ostatnia....
Jedno jest pewne - już czekają na R800 - my też.'

_________________
www.flickr.com/marekjastrzebski


Na górę
PostWysłano: 13 paź 2011, 8:43 
Online
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 5755
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Cytuj:
a może MAN nas zaskoczy i wypuści TGX V8 800 ;p
Jak będą chcieli to wstawią silnik o mocy 1000KM 17l V10 :D do zwykłej ciężarówki bo takie silniki MAN już od dawna produkuje, kwestia pobytu na takie ciężarówki, tyle na temat prześcigania się kto wyprodukuje najmocniejszą ciężarówke :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=CnErOM9r4lI

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Na górę
PostWysłano: 15 paź 2011, 20:49 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 cze 2010, 13:45
Posty: 57
Lokalizacja: Wielkopolska :D
Już jeździ po Francji .
Tato mówił , że jak jechał to widział takie FH16 750 XL szare.:]


Na górę
PostWysłano: 06 lis 2011, 1:16 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sty 2010, 16:03
Posty: 226
GG: 11516920
Samochód: DAF CF 440 Euro 6 Space Cab
Lokalizacja: Starzyny [SZA]
Cytuj:
Jak będą chcieli to wstawią silnik o mocy 1000KM 17l V10 :D do zwykłej ciężarówki bo takie silniki MAN już od dawna produkuje, kwestia pobytu na takie ciężarówki, tyle na temat prześcigania się kto wyprodukuje najmocniejszą ciężarówke :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=CnErOM9r4lI
I tak powinni zrobić :lol: Odechciałoby się reszcie ścigać :lol:

_________________
Nie ma lipy, same dęby!
DAF XF 105 Super Space Cab - nie ma większego.
Lubię Actrosy... Wyprzedzać pod górę :mrgreen:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Christ - Myjnie samochodów ciężarowych i autobusów

Forum Samochodowe