Laboratorium COCH

Scania Polska

40TON.netNaprawa foteli TIRSpeedtruck.euFuelSave



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Volvo NH12
PostWysłano: 27 gru 2004, 18:11 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 23 gru 2004, 16:30
Posty: 64
GG: 9348516
Lokalizacja: lubelskie
...

NH12 to europejska odmiana amerykańskiego Volvo VN. Model ten zadebiutował na Starym Kontynencie na ubiegłorocznych Międzynarodowych Targach Pojazdów Użytkowych w Amsterdamie. Charakterystyczna sylwetka sprawiła, że cieszył się dużym zainteresowaniem ze strony zwiedzających. Pod wystając przed kabiną długą pokrywą kryje się silnik o mocy od 340 do 460 KM, współpracujący z jedną z 14-biegowych skrzyñ przekładniowych. Pomimo nietypowego wyglądu, 90% zastosowanych elementów pochodzi z modeli FH i FM, a to gwarantuje dobrą dostępność części. Unifikacja nie pozostaje również bez znaczenia na koszt produkcji pojazdu.
Umieszczenie jednostki napędowej przed kabiną niesie ze sobą plus wiele korzyści, ale ma również pewne minusy. Dzięki temu rozwiązaniu uzyskano przede wszystkim zupełnie płaską podogłogę oraz jej relatywnie niskie usytuowanie. Przesunięcie przedniej osi w przód, dodatkowo pozwolio poszerzyć stopnie prowadzące do wnętrza kabiny. Usytuowanie silnika w większej odległości o¶ci od miejsca pracy kierowcy nie pozostaje również bez znaczenia na poziom hałasu docierajcego do jego uszu. Oczywisty jest również większy poziom bezpieczeństwa.
Minusami stosowania kabiny w układzie klasycznym, z silnikiem wysuniêtym do przodu, s± przede wszystkim: ograniczenie d³ugo¶ci naczepy (zestaw nie mo¿e przekraczaæ okre¶lonej przepisami danego kraju d³ugo¶ci ca³kowitej, wiêc wyd³u¿enie ci±gnika powoduje konieczno¶æ stosowania krótszych naczep) i pogorszenie zwrotno¶ci (wiêkszy rozstaw osi i wiêkszy zwis przedni).
Tak wiêc Volvo NH12 wydaje siê byæ adresowane do klientów przewo¿±cych ³adunki ciê¿kie, masowe (cement, olej, itp.), a nie objêto¶ciowe. Ograniczenia masy ca³kowitej pojazdu i tak uniemo¿liwiaj± im pe³ne wykorzystanie d³ugich naczep. Mog± wiêc stosowaæ specjalistyczne, krótsze naczepy (silosy, cysterny...), a uzyskan± przez to d³ugo¶æ wykorzystaæ przez d³u¿szy ci±gnik. Oprócz wspomnianych wcze¶niej korzy¶ci, przewo¼nik zyska indywidualny wizerunek floty.
Na razie nie jest znana cena NH12 na polskim rynku. Volvo Poland Trucks zapewnia jednak, ¿e w razie zainteresowania mo¿e sprowadziæ nowe ci±gniki na indywidualne zamówienie. Dwu- lub trójosiowy ci±gnik ma byæ dostêpny z trzema rodzajami kabin: dzienn±, sypialnian± i Globetrotter.
Jedynym do tej pory importerem, oferuj±cym oficjalnie na polskim rynku ci±gniki z umieszczonym przed kabin± silnikiem, by³a Scania. Jej ci±gniki z kabin± T mo¿na czasem spotkaæ na polskich drogach. Jest ich jednak wci±¿ niewiele.

(C) http://www.volvo.blo.pl


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 27 mar 2005, 14:45 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 18 mar 2005, 16:23
Posty: 359
Lokalizacja: Łódź
A mnie się podoba, szczególnie to drugie, według mnie starsza generacja NH12 była ładniejsza od niejednego amerykańca :D W nowej wersji całość psują futurystyczne przednie światła :(


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 27 maja 2005, 13:40 
Nie podoba mi sie , hehe to jest jedno z naprawde nielicznych samochodów Volvo które mi sie nie podobają, ale Scania serii T jest zdecydowanie lepsza, a to chyba pojazdy tej samej klasy 8) ...


Na górę
   
 Tytuł:
PostWysłano: 27 maja 2005, 19:21 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 16 lut 2005, 20:21
Posty: 932
Lokalizacja: Łódź/Wieluń
bardziej wole VN od NH, ta kabina od FH dziwnie wygląda w połączeniu z ryjkiem


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 27 maja 2005, 21:20 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 1879
Samochód: XF e6, MP3, FH e5
Lokalizacja: Jelcz/Wrocław
Wóz bardzo często spotykany w krajach Beneluxu... miałem okazję kilkanascie razy widzieć na własne oczy ;) co prawda nie jest to amerykański VN, ale choć przez chwilę można się poczuć jak prawdziwy, nowoczesny "cowboy"... ;)


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 18 lip 2005, 13:05 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lip 2005, 16:35
Posty: 1122
Lokalizacja: Parczew
dla mnie NH ladniej wyglada niz Scania T ale tylko z niska kabina bo juz Scania T Topline i Volvo NH Globetrotter pobobaja mi sie na rowni w realu to volvo bajeranco wyglada jest piękne

_________________
umarła we mnie wiara, nadzieja
EEV 460
Volvo at night


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 18 lip 2005, 15:14 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 18 mar 2005, 16:23
Posty: 359
Lokalizacja: Łódź
Cytuj:
w realu to volvo bajeranco wyglada jest piękne
To prawda :wink: Widziałem raz NH12 z kabiną Globetrotter na żywo, leciało przez moje miasto z cysterną :D Pomimo tego, że było białe, bez żadnych dodatków, to jednak wspaniale się prezentowało i robiło wrażenie...


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 11 gru 2005, 0:21 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 21 paź 2005, 23:35
Posty: 40
Lokalizacja: Niderlandy
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
(c) Alexxxxx - Alex Miedema
More NH photo's: http://buzzybee.kratjebierhosting.nl/vi ... php?t=4790

_________________
Klick here for a Dutch truck picture forum / Holenderskie forum ze zdjêciami samochodów ciê¿arowych.


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 27 gru 2005, 14:28 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873
Zastanawia mnie jedno. Mianowicie wszystkie te NH12 mają lusterka jak 1 i 2 FH. Czyżby VOLVO zaprzestało produkcji tego modelu, czy po prostu tutaj nie ma fotki :?: :?: :?:


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 27 gru 2005, 23:46 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 18 mar 2005, 16:23
Posty: 359
Lokalizacja: Łódź
Cytuj:
Czyżby VOLVO zaprzestało produkcji tego modelu, czy po prostu tutaj nie ma fotki
Volvo nadal produkuje model NH.


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 20 lut 2006, 22:51 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 16 sty 2006, 20:24
Posty: 61
Lokalizacja: Lipki Wilekie k/Gorzów Wielkopolski.
Po co zmieniać coś na nowe skoro stare jest dobre. NH ma zaporzyczone elementy od FH bo są one dobre więc po co kombinowąć 8)

_________________
A ja Vole VOLVO!!!!!


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 20 lut 2006, 23:26 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 16 lut 2005, 20:21
Posty: 932
Lokalizacja: Łódź/Wieluń
Cytuj:
Volvo nadal produkuje model NH.
Czy NH jest produkowane jeszcze na rynek europejski? Bo z tego co ja sie orientuje to na australijski napewno ale czy na europejski to nie wiem.


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 20 lut 2006, 23:39 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 18 mar 2005, 16:23
Posty: 359
Lokalizacja: Łódź
Cytuj:
Czy NH jest produkowane jeszcze na rynek europejski? Bo z tego co ja sie orientuje to na australijski napewno ale czy na europejski to nie wiem.
Nie jestem pewien, ale wydaję mi się, że NH nie jest już obecnie sprzedawane na rynku europejskim, a szkoda...


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 20 lut 2006, 23:57 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 16 lut 2005, 20:21
Posty: 932
Lokalizacja: Łódź/Wieluń
Widać producenci sam. ciężarowych postanowili usunąć z oferty pojazdy z silnikami przed kabiną. Szkoda, myślałem że przynajmniej volvo będzie dla europejczyków wytwarzać klasyczne ciężarówki, rachunek ekonomiczny zrobił swoje. Popyt na takie pojazdy zmalał i opracowanie nowych modeli czy produkcja stały się nieopłacalne. Zupełnie odwrotnie jest w USA, tam w segmencie najcieższych pojazdów najlepiej sprzedają sie "conventionale" a cieżarówki z kabiną wagonową znikają z ofert producentów.


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 22 lut 2006, 15:30 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873
Koło takiej fotki nie można przejść obojętnie:

Obrazek

(C) VOLVO IMAGEBANK


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 22 lut 2006, 16:38 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 sie 2005, 10:41
Posty: 587
GG: 0
Samochód: MAN TGA XXL
Lokalizacja: Gliwice
Widziałem już to Volvo na Imagebanku, ogółem bardzo ładne jest, ale jakoś wole Volvo zwykłe z krótkimi kabinami...;) Z długimi to ładniejsze są Scanie T...;) Ciekawe jak we wnętrzu w Tym czarnym NH bodajże...:]


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 22 lut 2006, 16:47 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 20 wrz 2005, 20:59
Posty: 344
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
tak patrze na to i mam wrażenie że to jest kabina od normalnego FH nic nie zmieniona tylko że pod szybą jest odrazu maska czyli zapewne środek będzie bardzo podobny (jak nie identyczny) co w FH
Tak jest taniej :wink:

_________________
http://www.GLOBETRUCKER.org
Is it better to loose 5 minutes or 50 years ?
preferite perdere 5 minuti oppure 50 anni ?
Preferez-vous predre 5 minutes ou 50 ans ?
verlieren Sie lieber 5 Minuten oder 50 jahre ?
Wolisz stracić 5 minut czy 50 lat ?


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 22 lut 2006, 16:51 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 10 paź 2005, 14:33
Posty: 327
Lokalizacja: Suwałki, Dublin
Konstrukcja kabiny z i bez "ryjka" jest taka sama :) a w srodku jedna różnica to ze w NH mamy całkowicie płaska podłoge co za tym idzie dłuższy drażek zmiany biegów...reszta jest praktycznie taka sama...

_________________
International Haulage


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 22 lut 2006, 18:12 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873
Cytuj:
tak patrze na to i mam wrażenie że to jest kabina od normalnego FH nic nie zmieniona tylko że pod szybą jest odrazu maska czyli zapewne środek będzie bardzo podobny (jak nie identyczny) co w FH
Tak jest taniej :wink:
Napewno identyczny i jak napisał R620 całkowicie płaska podłoga. A NH lepiej mi się podoba niż torpeda. Ten nosek taki bardziej w stylu amerykańskim. A Scania T to też ta sama kabina z dziobem. :wink: :wink:


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 22 lut 2006, 19:22 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 18 mar 2005, 16:23
Posty: 359
Lokalizacja: Łódź
Mnie natomiast zarówno Scania T, jak i Volvo NH bardzo się podobają, i oba te modele wzbudzają we mnie duże emocje, za każdym razem, kiedy widzę je na trasie.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Christ - Myjnie samochodów ciężarowych i autobusów

Forum Samochodowe