Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 07 kwie 2019, 11:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 kwie 2019, 9:39
Posty: 51

Witam. Panowie jakie będą obroty silnika na przełożeniu mostu 3.08 i 2.85 w i shift przy kołach 80?

pozdrawiam


Post Wysłano: 07 kwie 2019, 12:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

2,85 i koła 80tki, na odcięciu około 1260 obr.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 07 kwie 2019, 14:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 kwie 2019, 9:39
Posty: 51

Dzięki kierownik😊 Może ktoś ma 3.08 na 80-tkach i sie wypowie w celu porównania.


Post Wysłano: 07 kwie 2019, 14:33

Jeżeli na 2.85 masz 1260, to na 3.08 będzie około 1360.


Post Wysłano: 07 kwie 2019, 14:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Na /70 przy 2,85 mam 1380, to faktycznie będzie podobnie na 3,08 przy /80.


Post Wysłano: 07 kwie 2019, 14:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Na 80 przy moście 3,08 będzie około 1400/1450 obrotów na 70 jest 1500 obrotów

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 07 kwie 2019, 15:01

Cytuj:
Na 80 przy moście 3,08 będzie około 1400/1450 obrotów na 70 jest 1500 obrotów
http://www.advanced-ev.com/Calculators/TireSize/

W drugim polu wpisujesz średnice koła w calach, równo 40 na 70-tki i 42,5 na 80-tki.
Trzecie pole to predkość, w milach czyli 55.
Czwarte to przełożenie (z kropką).
Wtedy compute rpm i masz w 1 polu obroty.

Dla 2.85 masz 1317 obrotów na 70tkach i 1239 na 80tkach.

Dla 3.08 masz 1423 obrotów na 70tkach i 1339 na 80tkach.

Orientacyjnie, bo zależy przecież od legalizacji i zużycia opon czy nawet ich rodzaju.


Post Wysłano: 07 kwie 2019, 15:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To wielka dupa ci wyszła na tym kalkulatorze, widocznie trzeba podać dokładne dane a nie zaokrąglać.
Bo wszystkie wyniki są zaniżone.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 07 kwie 2019, 15:19

No to właśnie po to podałem linka i rozpisałem co gdzie wpisać, żeby od czegoś wyjść i samemu móc po kolei sprawdzić i porównać. Najłatwiej podać obroty, prędkość i przełożenie, wyliczyć średnice koła i wtedy możesz przełożenie zmieniać.


Post Wysłano: 07 kwie 2019, 15:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Wg mojego wozu, różnica z kalkulatora wyszła całe 21rpm.
A i to pewnie kwestia zużycia opon, legalizacji.
Wg mnie kalkulator policzył względnie dobrze.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 15 mar 2021, 21:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 gru 2020, 20:40
Posty: 11
GG: 2139794
Samochód: Volvo FH 500
Lokalizacja: Kielce

Witam. Mam pytanie o przełożenie mostu w Volvie FH500. Zamówiłem nowy pojazd Volvo i doradzili mi szybkie przełożenie 2,47.
Jeżdżę dużo na Włochy aktualnie w obecnym Volvie mam przełożenie mostu 2,64.
Czy przełożenie 2,47 daje radę w terenie górzystym? Czy przy takim przełożeniu nie będzie za słaby?


Post Wysłano: 15 mar 2021, 21:45

Ogólnie to pomyśl, czy nie wziąć raczej silnika z Turbocompund (I-Save) różnica w spalaniu względem zwykłych 500-tek to jest 2-3l/100. Przełożenie wtedy jest 2.3X ale wbrew pozorom na dynamikę nikt się nie skarży.


Post Wysłano: 15 mar 2021, 21:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 gru 2020, 20:40
Posty: 11
GG: 2139794
Samochód: Volvo FH 500
Lokalizacja: Kielce

Tak przełożenie w silniku iSave jest 2,31. Zastanawiałem się nad tym silnikiem z TC. Fajne parametry i spalanie itd. Tylko te dwie turbiny?! Hmmm sam nie wiem jak to z żywotnością silnika będzie na dłuższy czas. Miałem już doczynienie z dwiema turbinami w dostawczym Sprinterze. Poprostu masakra ciągle problemy bo się zacinała.

Tu w silniku TC ta turbina jest na wydechu też nie wiadomo jak będzie się zachowywać przy przebiegu 500000. Jak wspominałem mam obecnie FH z 2015r i nie mam najmniejszych problemów przebieg prawie 600000.

Trochę się boje tego TC. Teraz te auta nowe to przyznać trzeba ze oszczędniejsze, ale czy one takie żywotne są? Osobowe auta mają problemy żeby przejechać dystans 150000km :) w ciężarowych będzie podobnie tak uważam.


Post Wysłano: 15 mar 2021, 22:01

No dobra, masz racje, plus nikt nie wie ile to w naprawie będzie kosztować.

Ale 3 litry oszczędności na 100km to jest 12 zł.

Zrób te 150 tyś km rocznie to masz 18 tyś zł rocznie oszczędności, przez 4 lata to 72 tyś pln.

Dopłacisz przy zakupie te 15 tyś pln netto, niech naprawa po 4 latach kosztuje 20 to i tak jesteś do przodu.

Mój szef podjął decyzje, że sprzedaje wszystko co nie ma turbocompunda i wymienia tylko na nie.


Post Wysłano: 15 mar 2021, 22:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 gru 2020, 20:40
Posty: 11
GG: 2139794
Samochód: Volvo FH 500
Lokalizacja: Kielce

Masz trochę racji. Zgadza się można szybko przeliczyć i wynik jest zauważalny jak piszesz. W silniku TC zmieniony jest rownież wtrysk pompy AdBlue i zużycie również jest mniejsze względem poprzednich silników.
W sumie to mogę jeszcze zmienić bo do końca kwietnia mogę wprowadzić korektę pod względem silnika i innych rzecz bo odbiór mam w połowie sierpnia. A dopłata do silnika TC 460KM to 1000e a 500KM 3000e względem zwykłej 500KM D13K to też nie pieniądze.


Post Wysłano: 15 mar 2021, 22:30

Tak zgadza się o AdBlue zapomniałem - pali zauważalnie mniej.


Post Wysłano: 16 mar 2021, 0:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2011, 14:19
Posty: 814
GG: 0

@MKT nowe volvo to rząd jakich kwot obecnie?
@nevesu to megi jakie mają przełożenie w tych TC? bo standard to obr to gdzieś na poziomie pewnie 1,1tys obr :>
edit mówisz da się urwać 2-3l/100km to ile tam wychodzi :roll:

_________________
:mrgreen:


Post Wysłano: 16 mar 2021, 0:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 gru 2020, 20:40
Posty: 11
GG: 2139794
Samochód: Volvo FH 500
Lokalizacja: Kielce

Cytuj:
@MKT nowe volvo to rząd jakich kwot obecnie?
89500e z dużą opcją :)


Post Wysłano: 16 mar 2021, 4:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Do jazdy po górach nie lepszy byłby dual clutch niż turbo compound?
Z ciekawości pytam, bo się nie znam.


Post Wysłano: 16 mar 2021, 7:46

A nie wiem szczerze, się nie znam. Na pewno ten cały TC nie jest tylko marketingowym gadaniem i różnica i w spalaniu i w dynamice (dla kierowców) naprawdę git.
Cytuj:
@nevesu to megi jakie mają przełożenie w tych TC? bo standard to obr to gdzieś na poziomie pewnie 1,1tys obr :>
edit mówisz da się urwać 2-3l/100km to ile tam wychodzi :roll:
Nie wiem jakie przełożenie mają megi.

Na ten moment wg telematyki TC palą 24,5-25 gdzie inne auta nawet po 29.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: