Laboratorium COCH

Katalizatory SCR - Sklep Kaliński

40TON.netNaprawa foteli TIRFuelSaveRozliczanie kierowców



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
PostWysłano: 12 paź 2018, 17:50 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 cze 2010, 21:11
Posty: 171
GG: 0
Samochód: man
WITAM,-małe pytanko -trasa KRAKÓW -WENECJA ładunek 12 ton.,powrót 24 TON (trasa przez AUSTRIĘ) ,spalanie średnia wyszła 25 litra.
Wasze opinie.,? :>


Na górę
PostWysłano: 12 paź 2018, 18:22 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 29 sty 2007, 14:14
Posty: 2062
GG: 1
Sporo :mrgreen:
Obrazek

A tak na serio to normalnie, to już nie te czasy, żeby po 32/100 spalania przywozić.

_________________
Naczelna k**** WC :).


Na górę
PostWysłano: 12 paź 2018, 18:27 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 cze 2010, 21:11
Posty: 171
GG: 0
Samochód: man
Cytuj:
Sporo :mrgreen:
Obrazek

A tak na serio to normalnie, to już nie te czasy, żeby po 32/100 spalania przywozić.
DZIĘKUJE.,


Na górę
PostWysłano: 12 paź 2018, 18:47 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 4163
Samochód: Volvo FH
Niewiesiek, ale napisz chłopu czy to 24t, czy 4t, bo wpędzisz go w kompleksy.

Kojarzę te screeny od Was z fabryki, z Dafów, gdzie średnio było po 30 -32.

Albo te volva palą tak mało, albo tamte Dafy tak dużo.
Choć jeden zabrany użytkownik Dafem z tej serii co te Wasze chapiące po 31, osiągnął 21, czy coś koło tego, więc nie ukrywam, że lekko zgłupiałem.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).


Na górę
PostWysłano: 12 paź 2018, 19:13 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 29 sty 2007, 14:14
Posty: 2062
GG: 1
Generalnie to dla śmiechu wrzuciłem, 5 ton brutto ładunku, jadąc przez pustą Holandię 85 km/h, raczej anomalia niż powtarzalny wynik.

Średnia z całego miesiąca to jakieś 27 i to już jest bardziej powtarzalne i realne.

Odnośnie Dafów to było tyle, ale pamiętaj, że zimą, jadąc na odcięciu ze starymi chłodniami (6 różnych opon).

Teraz jak naczepy są takie same (nowe), kierowcy na zmianę tacy sami, no generalnie w identycznych warunkach, jakiś litr więcej wychodzą na miesiąc Jelcze.

_________________
Naczelna k**** WC :).


Na górę
PostWysłano: 12 paź 2018, 19:36 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2008, 14:16
Posty: 335
Lokalizacja: Leszno
Cytuj:
A tak na serio to normalnie, to już nie te czasy, żeby po 32/100 spalania przywozić.
Ekhm... zależy jaka robota. Silos, zawsze 24,5-25,5t, zawsze 90km/h :twisted: i wychodzi 31-33l/100km :twisted:


Na górę
PostWysłano: 12 paź 2018, 19:44 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 4163
Samochód: Volvo FH
A to że silos to niby co?

40t Rmc to inne 40t Rmc niż na chłodni/plandece?

Aaa, sorki, silos 90km/h to szybciej jedzie niż blandeka 90km/h.

I wszystko jasne...

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).


Na górę
PostWysłano: 12 paź 2018, 19:48 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 29 sty 2007, 14:14
Posty: 2062
GG: 1
No, na chłodni też zawsze na wczoraj, dlatego 85 jeździmy, czasami 82 :D

Tak na serio, to pewnie tutaj dochodzi kwestia przystawki odbioru mocy i stąd te różnice, może też w jakimś stopniu aerodynamika?

Ja mówię o takim typowym transporcie, plandeka czy inne ustrojstwo.

_________________
Naczelna k**** WC :).


Na górę
PostWysłano: 12 paź 2018, 19:51 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 3369
GG: 1
Samochód: Poobijany
Lokalizacja: Jawor
Jak pisałem w innym temacie, mieliśmy takie cudo na prawie 4 tygodnie testów.
Prawie 15kkm, średnio 15-16t na trasach Legnica<-> południowo-zachodnie Niemcy, po 3-5 rozładunków, średnia wyszła 25,6l.

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej

Raben Transport


Na górę
PostWysłano: 12 paź 2018, 19:54 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 5809
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Na pewno to inne opory powietrza silos, plandeka czy chłodnia.
To samo mam z kontenerem i nie bardzo mogę porównać spalania np z plandeką.
Nie dość że duża dziura między kabiną a kontenerem to jeszcze ściany kontenera rzebrowane

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Na górę
PostWysłano: 12 paź 2018, 20:13 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 4163
Samochód: Volvo FH
Tia.
Te wszystkie różnice, powodują zmiany w zużyciu o jakieś ułamki na 100km.

Silnik na załączonej przystawce spala ze 4l/h. Na 1000km, to też wychodzą jakieś ułamki.

Ale jak by co, to ja sie nie znam.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).


Na górę
PostWysłano: 12 paź 2018, 20:19 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 3369
GG: 1
Samochód: Poobijany
Lokalizacja: Jawor
Się czepiasz szczegółów :P

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej

Raben Transport


Na górę
PostWysłano: 12 paź 2018, 20:22 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 5809
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
To sobie postaw kontener na środku naczepy lub z tyłu i się zdziwisz że na pusto pod wiatr klamot może palić więcej lub tyle samo niż z pełnym kontenerem bo nie ma co go pchać z górki.
To nie wanna gdzie burty są niskie co i za tym niższe opory powietrza.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Na górę
PostWysłano: 12 paź 2018, 20:28 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 4163
Samochód: Volvo FH
Szczegóły są ważne.

Tak jak kiedy podczas trudnej rozmowy wszystko co następuje po "ale" dopiero się liczy.

Man tu nikt nie mówi o kontenerze na końcu ramy, tylko o silosie zaraz za kabiną.

W oporach powietrza, liczą się zawirowania powietrza, które są podobne, bo powstają za naczepą.
Wanna, akurat szału tu nie robi. Szczególnie z dużą kabiną.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).


Na górę
PostWysłano: 12 paź 2018, 21:19 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2136
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie
Kierownik spalanie na wlaczonej przystawce to od 7 do 12l na godzine pracy.
Wszystko zalezy od produktu,odleglosci na jaki sypiemy, wydajnosci kompresora a co za tym idzie obrotow silnika.
Sa materialy ktore sypiesz pol godziny a i takie ktore 5h sie dmucha wiec tak jak mowisz szczegoly sa wazne. Plandeka zaczyna sie kilkanascie cm za kabina a silos z dobry metr(w zaleznosci od modelu) na dodatek ma oplywowe czolo

Swoja droga posiadamy silosy marki spitzer lag feldbinder i z kazdego inaczej czasowo schodzi produkt. Oczywiscie sa to roznice rzedu maks 10min.

Posiadamy 2x volva 460km i na tej samej pracy co dafy pala o okolo litr do 2 wiecej nizli dafy 480km. Wychodza srednio okolo 30l

Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka



_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Na górę
PostWysłano: 12 paź 2018, 21:46 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 mar 2015, 14:46
Posty: 778
Samochód: "królowa"
Lokalizacja: PJA
Obrazek

Kania jest najlepsza! :lol:

_________________
"Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to luksus w życiu." ~ Jacek Walkiewicz
"Wyobraźcie sobie jajecznicę na boczku. W przypadku jajecznicy na boczku kura była zaangażowana, a świnia się poświęciła."
~ Jacek Walkiewicz


Na górę
PostWysłano: 12 paź 2018, 23:27 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1056
Lokalizacja: WIELKOPOLSKA
To jaką ma się naczepę za kabiną ma duży wpływ na spalanie.Prosty przykład z tego tygodnia,a z ostatniego gdy byłem w pracy.Teraz mam zapiętą normalną beczkę,a ostatnio jeździłem z 30' kontenerem na ramie,na której było sporo wolnej przestrzeni przed i za kontenerem.Efekt-podobne trasy i ładunki i różnica 3-4l/100km na niekorzyść kontenera.

A co do FH500,to Eindhoven - Bolonia -Cloppenburg,w obie strony przez Brennero,w obie 40t wychodziło około 31,5l,max 85km/h.Ewentualnie Eindhoven - Modena - Eindhoven,w 2 strony pociąg z Freiburga do Novary,też 40t około 26l.

_________________
Fan Volvo
Nowe spodnie-100zł,nowy telefon-500zł,obecność na WC-bezcenne.....


Na górę
PostWysłano: 12 paź 2018, 23:47 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1088
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61
Co tydzień ta sama trasa meble 14 t, powrót kwiaty 11 t, między 25 a 26.5. Hiszpanią na 40t DMC 28.5. Grajewo - Rzeszów - Grajewo 30l przy pełnym tonażu.


Na górę
PostWysłano: 13 paź 2018, 17:31 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 cze 2010, 21:11
Posty: 171
GG: 0
Samochód: man
Cytuj:
Co tydzień ta sama trasa meble 14 t, powrót kwiaty 11 t, między 25 a 26.5. Hiszpanią na 40t DMC 28.5. Grajewo - Rzeszów - Grajewo 30l przy pełnym tonażu.
Nowy MESIO EURO 6- 440 .,TRASA KRAKÓW - DORTMUNTD -KRAKÓW . LADUNEK RÓWNOMIERNY OKOŁO 13 TON W OBIE STRONY (stosując eco driving) norma 18.9 na 100 km., :lol: :mrgreen:


Na górę
PostWysłano: 13 paź 2018, 18:42 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1088
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61
Stosując ecodriving, słowo klucz. Dobra, pogoda, lekki tonaż, Scania tez tak wychodzi w takich warunkach tylko to są kwiaty, sam towar jest zaprzeczeniem ecodrivingu.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Forum Samochodowe