Strona 1 z 1 [ Posty: 1 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 04 paź 2021, 12:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 mar 2020, 13:27
Posty: 11

Regenerowane sprzęgła Valeo to efekt fabrycznej regeneracji przeprowadzanej w fabryce firmy we francuskim Amiens, specjalizującej się w produkcji sprzęgieł na oryginalne wyposażenie. Jest to pełnowartościowy produkt wysokiej jakości, jednak w celu podania klientom pełnej informacji o nim, Valeo stosuje specjalne oznaczenia. Poniżej wyjaśniamy, gdzie się one znajdują, w przypadku sprzęgieł do pojazdów ciężarowych i autobusów.

Odpowiedzialne zarządzanie surowcami

Valeo jako jeden z największych, globalnych producentów części na rynek pierwszego montażu oraz aftermarket, realizuje zadania w zakresie troski o środowisko naturalne. Jednym z podstawowych działań w tej kwestii jest profesjonalna regeneracja części, które nadają się do ponownego użytku. Dzięki procesowi fabrycznej regeneracji Valeo, otrzymujemy sprzęgła regenerowane o jakości i parametrach pracy takich samych jak sprzęgła fabrycznie nowe. Na dowód tego faktu, Valeo udziela takiej samej, dwuletniej gwarancji bez limitu kilometrów zarówno na sprzęgła nowe jak i regenerowane do pojazdów ciężarowych i autobusów.

Pełna informacja dla klienta

Mimo tożsamej jakości sprzęgieł nowych i regenerowanych, Valeo dokłada starań, by nabywca produktów firmy otrzymywał zawsze pełną informację o tym, co kupuje. Właśnie dlatego Valeo Service stosuje oddzielne numery referencyjne dla sprzęgieł nowych i regenerowanych. Dotyczy to zarówno zestawów sprzęgłowych jak i tych komponentów sprzęgła, które mogą podlegać regeneracji, czyli tarcz dociskowych i tarcz sprzęgłowych. Ponadto, regenerowane zestawy sprzęgła Valeo są opisane w katalogu TecDoc jako REMANUFACTURED oraz oznaczone symbolem wymiany serwisowej, którym są dwie połączone strzałki – zielona i czerwona. Nowe zestawy sprzęgła są w TecDoc opisane zawsze jako NEW.

Obrazek

Różnicę można zauważyć także studiując etykiety obu produktów. W przypadku regenerowanego, na etykiecie znajduje się logo wymiany serwisowej, zestaw nowy w tym miejscu nie posiada żadnego oznaczenia (patrz niżej).

Obrazek
Obrazek

Określenie czy dane sprzęgło jest produktem nowym czy poddanym fabrycznej regeneracji jest możliwe także, gdy nie posiadamy jego opakowania ani możliwości sprawdzenia numeru referencyjnego. Wystarczy przyjrzeć się dokładnie tarczy sprzęgłowej lub tarczy dociskowej sprzęgła. Na obu tych elementach, w przypadku produktu regenerowanego znajduje się widoczne logo VES. Jest to skrót od “Valeo Exchange System”, czyli systemu zbiórki rdzeni, funkcjonującego obecnie w niektórych krajach europejskich. Produkt nowy nie posiada w tym miejscu żadnego oznaczenia, logo VES daje nam więc jasną informację.

Obrazek

Różnice konstrukcyjne

Jeżeli nie jesteśmy pewni, czy na tarczy sprzęgłowej lub dociskowej znajduje się logo VES, nadal możemy zweryfikować czy mamy do czynienia z produktem nowym czy regenerowanym. Różnicę zaobserwujemy w konstrukcji regenerowanej tarczy dociskowej. Znajdziemy tam pierścień dystansujący, nieobecny w przypadku produktu nowego. Zastosowanie pierścienia wynika z konieczności przeprowadzenia obróbki mechanicznej płyty dociskowej podczas regeneracji, co zmienia jej grubość.

Obrazek

Tarcza dociskowa po procesie regeneracji wymaga także wyważenia. W jej przypadku znajdziemy więc zawsze więcej niż jedno miejsce wyważenia. Produkt nowy może posiadać jedno takie miejsce lub nie posiadać go w ogóle – gdyż po procesie produkcji mógł nie wymagać wyważenia.

Obrazek

W przypadku tarczy sprzęgłowej powinniśmy skupić się na poszukiwaniu logo VES. Próby rozpoznania czy jest to produkt nowy czy regenerowany po jego konstrukcji mogą nie dawać 100% pewności. Regenerowana tarcza sprzęgłowa ma wiele cech wspólnych z nową. Posiada tę samą nową oryginalną okładzinę cierną oraz ten sam oryginalny sposób mocowania okładziny do płyty nośnej. Mogą być w niej stosowane tłumiki drgań regenerowane fabrycznie (jeśli przeszły kontrolę w fabryce i zostały do regeneracji zakwalifikowane). Nie jest to jednak warunek pewny, gdyż stosowane są również tłumiki drgań fabrycznie nowe. Pomijając ten fakt, odróżnienie tłumików regenerowanych od nowych i tak jest bardzo trudne, a czasami niemożliwe.

Obrazek

Warto zwrócić uwagę na fakt, że łożyska wyciskowe w żadnym wypadku nie podlegają regeneracji. Zarówno zestaw nowy jak i regenerowany zawiera fabrycznie nowe łożysko wyciskowe – na tym elemencie nie znajdziemy więc żadnej informacji, która da nam wiedzę, czy cały zestaw sprzęgła jest nowy czy regenerowany.
Więcej informacji na temat identyfikacji sprzęgieł nowych i regenerowanych można znaleźć w szkoleniu online (https://event.on24.com/wcc/r/2043689/47 ... rarticle43). Aby je obejrzeć wystarczy się zarejestrować podając podstawowe dane.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 1 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: