Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 07 sie 2019, 11:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2019, 11:13
Posty: 3

Witam.
Jeżdżę ciągnikiem siodłowym MAN z automatyczną 14 biegową skrzynią. Jeżdżę nim od 4 miesięcy i w sumie po raz pierwszy miałem watpliwą przyjemność jazdy po górach. Załadowany 40 ton zestaw nie poradził sobie ze zmianą biegów na ostrym zakręcie 180 stopni pod górkę. Wtaczałem się na 8 biegu, w momencie wejścia w zakręt zredukował do 5, ale sam moment redukcji trwał na tyle długo (2sekundy może) że po wrzuceniu 5 znów zaczął redukować do 3, w efekcie czego auto na chwilę stanęło na zakręcie. Ech, zawiłe, ale mam nadzieję czytelne. Na całe szczęście nikt za mną nie jechał i było sucho, słonecznie, więc nie było problemów z ponownym ruszeniem. Gdyby natomiast było mokro, podejrzewam że byłby spory problem..
No i wracając do początku pytanie do bardziej doświadczonych kolegów, co należy w takiej sytuacji zrobić, jak się w ogóle zabrać za taki podjazd, jeżeli widzę że zbliża się ostry zakręt pod górę? Napisałem, że automat sobie nie poradził, ale tak naprawdę wierzę w to, że to moje wątpliwe umiejętności były powodem tej sytuacji.
Dodam, że auto którym jeżdżę nie ma możliwości przełączania na tryb manualny skrzyni. Jest to zablokowane i każda dotknięcie pedału gazu lub hamulca podowuje przelaczenie z powrotem na automat.


Post Wysłano: 07 sie 2019, 11:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3564
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Nie jeździć po górach, ewentualnie zmienić na samochód który się do tego nadaje :lol:
To tylko MarneAutoNiemieckie nic nie poradzisz.
Zwolnić jedynie do prędkości żeby zredukował do takiego biegu z jakim jest w stanie pokonać cały zakręt i trzymać go w obrotach.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 07 sie 2019, 15:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik