Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 31 mar 2018, 20:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sty 2013, 19:06
Posty: 190
GG: 3968324
Samochód: eFHacz

W ciągniku Volvo FH 440 E3 w moście został wymieniony olej na nowy. Po kilku tygodniach zauważyłem, że przy wyższych temperaturach powietrza słychać podczas jazdy wycie podobne jak w cztero ośkach na budowlanych oponach. Po ok 50tyś km na obu piastach jednocześnie zaczął się pojawiać wyciek oleju. Zbieg okoliczności czy możliwe, ze te objawy spowodował źle dobrany olej? Dodam ze auto ma ponad 1,5mln km


Post Wysłano: 31 mar 2018, 20:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Zbieg okoliczności.

Pewnie końca dożyły łożyska, które i tak są odizolowane od oleju. Mają swój smar.

Tak przynajmniej jest w 440 eurV.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 31 mar 2018, 21:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

Na dwóch piastach to chyba nie. Może zatkał ci się odpowietrznik.Nie wiem jak u ciebie ale moje mają piasty smarowane smarem, ale miałem przypadek że olej przelał się przez łożysko albo pod nim. Jaki olej wlałeś? Bo zalecają coś 140w90.


Post Wysłano: 06 kwie 2018, 20:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sty 2013, 19:06
Posty: 190
GG: 3968324
Samochód: eFHacz

Odpowietrznik jest drożny. Kiedyś wyciągałem pól ośkę i pamiętam, że w piaście był olej z mostu, a nie osobny smar. Most zalałem 80W90 bo 140W90 nie znalazłem na szybko.


Post Wysłano: 06 kwie 2018, 20:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 425
Samochód: Atego 1528 Scania 114 Iveco50c18

75w140 chyba.. ja mam taki w scani 4 i nic cie ciekanie
dokładnie to ravenol sls75w140

do atego jak dodali mi hipolu do mostu to zaczęło wywalać na piastach zmieniłem na shella 80w90 i przestało lecieć(będzie juz ze 3 lata)


Post Wysłano: 06 kwie 2018, 20:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Tam są kompaktowe łożyska z uszczelniaczami, i łożyska pracują w swoim środowisku na swoim smarze.
Olej z mostu nie ma nic do rzeczy. Tak przynajmniej jest w mostach Meritor na półośkach w eurV.

Zalecany jest 80w140 lub jakiś podobny gęsty. Sądzę że 80w90 krzywdy mu nie zrobi.

Gdyby to były wysypane łożyska dniówki byś do końca nie dojeździł.
Może uszczelniacze ze starości puszczają. Bo to takie w sumie zwykle oringi są.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 06 kwie 2018, 21:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

Tak z głupia, blokada nie została załączona? Bo jak nieużywana to tam sama rdza. Ja z kolegą młotkiem i wd nad tym pracowałem.


Post Wysłano: 07 kwie 2018, 20:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sty 2013, 19:06
Posty: 190
GG: 3968324
Samochód: eFHacz

Blokada często używana bo auto z patelnią lata ale zawsze w porę wyłączona


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: