Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 23 lut 2019, 15:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lut 2019, 15:42
Posty: 1

Hej,

Chce kupić samochód do przewozu drewna. Mam na oku Man'a 6x4 360 KM ale jest on w automacie. Zastanawiam się, czy sprawdzi on mi się do jazdy w lesie. Może ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie?

Będę wdzięczny za wszystkie opinie :)


Post Wysłano: 23 lut 2019, 17:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Ja nie mam nic wspólnego z transportem drewna, ale sądzę że jeśli jest opcja manualnej zmiany biegów, to się nada.

Problemem może być tylko te 360km. Przecież to na pusto nie będzie chciało jechać.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 23 lut 2019, 17:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

myslę że do lasu automat to troche kiepski pomysł - patrzę na to przez pryzmat mercedesa który ma możliwość manualnej zmiany biegów jednak odbywa się to zbyt wolno.
przy normalnej manualnej skrzyni szybkość z jaka można zmienić bieg zarówno w górę jak i w dół o wstecznym nie wspominając jest tylko na plus.
co do mocy - nie wiadomo jakie są przełożenia w mostach i w skrzyni w lesie to one powinny dawać "siłę".

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 23 lut 2019, 21:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

Zalezy co miałby w tym lesie robić.bo jak z naczepa po metry jak większość CS z naczepami to czemu nie.ale na ostro w głąb lasu po dłużyce to powodzenia życzę i odporności na stres.co do mocy to o ile przełożenia będą odpowiednie to może dać radę ale jazda i tak będzie jak w kunia. :wink:


Post Wysłano: 23 lut 2019, 22:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

W trudnym terenie jakakolwiek zmiana biegu, czy to automat czy manu skutkuje zatrzymaniem. W miękkim trzeba dobrać dobry bieg, i iść oporowo do końca, czyli albo do wyrwania, albo do zajebki.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 23 lut 2019, 23:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Automat na hydrokinetyku spoko, ale skrzynia zautomatyzowana to kiepska sprawa. Chyba, że da się zablokować konkretny bieg.
Problem zaczyna się, gdy skrzynia umyśli sobie zmienić bieg i zrobi to tak, że dojdzie to odcięcia przekazania momentu na koła (każdy przypadek prócz hydrokinetyka). To tak jakbyś nacisnął sprzęgło - w miękkim samochód staje, po zapięciu biegu zrywa przyczepność i się zakopuje.

Napisz co to za man, a przynajmniej rocznik.


Post Wysłano: 23 lut 2019, 23:41

Automat na hydrokinetyku jest lepszy pod każdym względem od skrzyni zautomatyzowanej co do MAN-a w automacie to miał bym obawy te skrzynie na zwykłej drodze potrafią się pogubić.


Post Wysłano: 24 lut 2019, 11:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 maja 2008, 10:01
Posty: 236
Lokalizacja: D-85xxx

A to montują w ogóle hydrokinetyki pow. 26t DMC?

_________________
Witam. Nazywam się Ziutomir. Tak, jestem Anonimowym Frustratem.


Post Wysłano: 24 lut 2019, 11:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Montują hydrokinetyki a konkretnie samo sprzęgło hydrokinetyczne do pojazdów wożących gabaryty.
Co do automatu w manie da się biegi zablokować aby skrzynia nie zmieniała sama biegów, wystarczy przejść na manual
Tu może być problem z rozbujaniem auta z automatyczną skrzynią biegów

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 24 lut 2019, 11:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 maja 2008, 10:01
Posty: 236
Lokalizacja: D-85xxx

Ciągniki do gabarytów to trochę inna bajka. Chodziło mi o to czy man lub jakikolwiek inny producent montował automaty z hydrokinetykiem w zwykłych ciągnikach do 40t DMC?

_________________
Witam. Nazywam się Ziutomir. Tak, jestem Anonimowym Frustratem.


Post Wysłano: 24 lut 2019, 11:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Tak, jak sobie zamówisz.
Tyle że pewnie spalanie będzie kosmiczne

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 24 lut 2019, 12:16

Automaty z hydrokinetykiem są montowane do wspomnianych ciągników do gabarytów np. przekładnie Allison znajdziemy takie skrzynie również w autobusach może w niektórych autokarach, często występują w śmieciarkach chyba wszyscy producenci mają je w ofercie. Podejrzewam że nic nie szkodzi na przeszkodzie żeby zamówić taką skrzynie do "zwykłego auta" kwestia pieniędzy.

A co do montażu samego sprzęgła hydrokinetycznego do zwykłej skrzyni to jakoś tego nie widzę. Wszystkie auta do gabarytów z automatem, które widziałem wyposażone były w skrzynie Allison z przekładnią hydrokinetyczną.


Post Wysłano: 24 lut 2019, 12:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

No to teraz masz mana do gabarytów zf astronic 16 biegów lub zwykła manualna skrzynia biegów plus sprzęgło hydrokinetyczne załączane na stałe po całkowitym załączeniu sprzęgła tak aby nie tracić mocy na samym sprzęgle

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 24 lut 2019, 12:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Cytuj:
Co do automatu w manie da się biegi zablokować aby skrzynia nie zmieniała sama biegów, wystarczy przejść na manual
Tu może być problem z rozbujaniem auta z automatyczną skrzynią biegów
W Manie jest chyba Dm, D, N, R, Rm. Zakładam, że właśnie Dm to manual. Jak się zmienia tym biegi? Czemu problem z wybujaniem, skoro możesz zablokować na konkretnym biegu?
W dafie jest ta sama skrzynia, ale na wybieraku są jakieś żółwie. Nie wiem, czy to odpowiedniki biegów pełzających, czy też manualne tryby pracy, z możliwością zmiany biegów.

Jak samochód do jazdy po miękkim, to też nie zaszkodziłyby zwolnice, żeby ruszać, bez rwania przyczepności.


Post Wysłano: 24 lut 2019, 13:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2638
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Cytuj:
W Manie jest chyba Dm, D, N, R, Rm. Zakładam, że właśnie Dm to manual. Jak się zmienia tym biegi? Czemu problem z wybujaniem, skoro możesz zablokować na konkretnym biegu?
Dm i Rm to biegi do manewrowania, sprzeglo wtedy bardzo delikatnie załącza napęd, biegi zmienia sie prawa manetką pod kierownicą góra-dół. Rozbujać go tez można tylko trzeba pokombinowac i dwoma nogami operowac gazem i hamulcem ale udaje sie :twisted:

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 24 lut 2019, 13:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1612
GG: 1
Samochód: osobowy

Cytuj:
Automaty z hydrokinetykiem są montowane do wspomnianych ciągników do gabarytów np. przekładnie Allison znajdziemy takie skrzynie również w autobusach może w niektórych autokarach, często występują w śmieciarkach chyba wszyscy producenci mają je w ofercie. Podejrzewam że nic nie szkodzi na przeszkodzie żeby zamówić taką skrzynie do "zwykłego auta" kwestia pieniędzy.

A co do montażu samego sprzęgła hydrokinetycznego do zwykłej skrzyni to jakoś tego nie widzę. Wszystkie auta do gabarytów z automatem, które widziałem wyposażone były w skrzynie Allison z przekładnią hydrokinetyczną.
a Voith Turbo Retarder? Actrosy MP3 i MP4 to mają, MP2 SLT miał chyba to samo rozwiązanie z 16b manualem co MAN pisał. Allison nie jest jedyny.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Post Wysłano: 24 lut 2019, 13:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Dm to to samo co w dafie żółw czyli bieg manewrowy
Dźwignią pod kierownicą masz wajche od tempomatu i tam jest przełącznik zmiany biegów automt/ręcznie za pomocą tej wajchy.
W błocie to może nie jest tak odczuwalne bo błoto stawia opór ale na śniegu czy lodzie bywa problem z rozbujaniem.
Ponieważ puszczasz nogę z pedału gazu a koła dalej się kręcą aby rozłączyć napęd trzeba nacisnąć wtedy na hamulec

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 24 lut 2019, 14:21

Co do sprzęgła hydraulicznego w manualnej skrzyni panowie zwracam honor, trzeba przyznać Mercedes fajnie zrobił to Turbosprzęgło z retarderem.


Post Wysłano: 24 lut 2019, 15:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Podsumowując, automat w manie, dafie i ivecu tylko na asfalt. Z tego co słyszałem, w ishiftcie da się wybujać auto, więc w volvie i reno powinno być ok. Nie wiem jeszcze jak w kani i w mercedesie.

Na filmiku co prawda wyjechałby bez problemu, ale i tak po puszczeniu gazu skrzynia odłącza napęd.
https://youtu.be/UTEaU5ta1jc?t=186
Tutaj drugi, trochę lepiej widać.
https://www.youtube.com/watch?v=fLSQMaRnZaw


Post Wysłano: 24 lut 2019, 15:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2812
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

W dafie jak wyczujesz pedał gazu i moment w którym rozlacza naped to da sie bez problemu lekko dotykając gaz i puszczając rozbujac auto

Wysłane z mojego LM-G710 przy użyciu Tapatalka


_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: