Laboratorium COCH

Auto-Mix - lodówki samochodowe, klimatyzatory postojowe, usługi transportowe, transport międzynarodowy.

40TON.netNaprawa foteli TIR



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
PostWysłano: 23 lut 2019, 15:47 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 23 lut 2019, 15:42
Posty: 1
Hej,

Chce kupić samochód do przewozu drewna. Mam na oku Man'a 6x4 360 KM ale jest on w automacie. Zastanawiam się, czy sprawdzi on mi się do jazdy w lesie. Może ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie?

Będę wdzięczny za wszystkie opinie :)


Na górę
PostWysłano: 23 lut 2019, 17:01 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 4467
Samochód: Volvo FH
Ja nie mam nic wspólnego z transportem drewna, ale sądzę że jeśli jest opcja manualnej zmiany biegów, to się nada.

Problemem może być tylko te 360km. Przecież to na pusto nie będzie chciało jechać.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).


Na górę
PostWysłano: 23 lut 2019, 17:15 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 3740
Samochód: orange i grafitowy
myslę że do lasu automat to troche kiepski pomysł - patrzę na to przez pryzmat mercedesa który ma możliwość manualnej zmiany biegów jednak odbywa się to zbyt wolno.
przy normalnej manualnej skrzyni szybkość z jaka można zmienić bieg zarówno w górę jak i w dół o wstecznym nie wspominając jest tylko na plus.
co do mocy - nie wiadomo jakie są przełożenia w mostach i w skrzyni w lesie to one powinny dawać "siłę".

_________________
transport w stagnacji ......nie do końca
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Na górę
PostWysłano: 23 lut 2019, 21:57 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 489
Samochód: man tgs 6x6
Lokalizacja: Olsztyn
Zalezy co miałby w tym lesie robić.bo jak z naczepa po metry jak większość CS z naczepami to czemu nie.ale na ostro w głąb lasu po dłużyce to powodzenia życzę i odporności na stres.co do mocy to o ile przełożenia będą odpowiednie to może dać radę ale jazda i tak będzie jak w kunia. :wink:


Na górę
PostWysłano: 23 lut 2019, 22:01 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 4467
Samochód: Volvo FH
W trudnym terenie jakakolwiek zmiana biegu, czy to automat czy manu skutkuje zatrzymaniem. W miękkim trzeba dobrać dobry bieg, i iść oporowo do końca, czyli albo do wyrwania, albo do zajebki.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).


Na górę
PostWysłano: 23 lut 2019, 23:00 
Online
Moderator

Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 4121
Automat na hydrokinetyku spoko, ale skrzynia zautomatyzowana to kiepska sprawa. Chyba, że da się zablokować konkretny bieg.
Problem zaczyna się, gdy skrzynia umyśli sobie zmienić bieg i zrobi to tak, że dojdzie to odcięcia przekazania momentu na koła (każdy przypadek prócz hydrokinetyka). To tak jakbyś nacisnął sprzęgło - w miękkim samochód staje, po zapięciu biegu zrywa przyczepność i się zakopuje.

Napisz co to za man, a przynajmniej rocznik.


Na górę
PostWysłano: 23 lut 2019, 23:41 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 22 paź 2018, 20:12
Posty: 79
Automat na hydrokinetyku jest lepszy pod każdym względem od skrzyni zautomatyzowanej co do MAN-a w automacie to miał bym obawy te skrzynie na zwykłej drodze potrafią się pogubić.


Na górę
PostWysłano: 24 lut 2019, 11:13 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 22 maja 2008, 10:01
Posty: 164
Lokalizacja: D-85xxx
A to montują w ogóle hydrokinetyki pow. 26t DMC?

_________________
Witam. Nazywam się Ziutomir. Tak, jestem Anonimowym Frustratem.


Na górę
PostWysłano: 24 lut 2019, 11:20 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 6017
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Montują hydrokinetyki a konkretnie samo sprzęgło hydrokinetyczne do pojazdów wożących gabaryty.
Co do automatu w manie da się biegi zablokować aby skrzynia nie zmieniała sama biegów, wystarczy przejść na manual
Tu może być problem z rozbujaniem auta z automatyczną skrzynią biegów

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Na górę
PostWysłano: 24 lut 2019, 11:38 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 22 maja 2008, 10:01
Posty: 164
Lokalizacja: D-85xxx
Ciągniki do gabarytów to trochę inna bajka. Chodziło mi o to czy man lub jakikolwiek inny producent montował automaty z hydrokinetykiem w zwykłych ciągnikach do 40t DMC?

_________________
Witam. Nazywam się Ziutomir. Tak, jestem Anonimowym Frustratem.


Na górę
PostWysłano: 24 lut 2019, 11:56 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 6017
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Tak, jak sobie zamówisz.
Tyle że pewnie spalanie będzie kosmiczne

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Na górę
PostWysłano: 24 lut 2019, 12:16 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 22 paź 2018, 20:12
Posty: 79
Automaty z hydrokinetykiem są montowane do wspomnianych ciągników do gabarytów np. przekładnie Allison znajdziemy takie skrzynie również w autobusach może w niektórych autokarach, często występują w śmieciarkach chyba wszyscy producenci mają je w ofercie. Podejrzewam że nic nie szkodzi na przeszkodzie żeby zamówić taką skrzynie do "zwykłego auta" kwestia pieniędzy.

A co do montażu samego sprzęgła hydrokinetycznego do zwykłej skrzyni to jakoś tego nie widzę. Wszystkie auta do gabarytów z automatem, które widziałem wyposażone były w skrzynie Allison z przekładnią hydrokinetyczną.


Na górę
PostWysłano: 24 lut 2019, 12:23 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 6017
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
No to teraz masz mana do gabarytów zf astronic 16 biegów lub zwykła manualna skrzynia biegów plus sprzęgło hydrokinetyczne załączane na stałe po całkowitym załączeniu sprzęgła tak aby nie tracić mocy na samym sprzęgle

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Na górę
PostWysłano: 24 lut 2019, 12:44 
Online
Moderator

Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 4121
Cytuj:
Co do automatu w manie da się biegi zablokować aby skrzynia nie zmieniała sama biegów, wystarczy przejść na manual
Tu może być problem z rozbujaniem auta z automatyczną skrzynią biegów
W Manie jest chyba Dm, D, N, R, Rm. Zakładam, że właśnie Dm to manual. Jak się zmienia tym biegi? Czemu problem z wybujaniem, skoro możesz zablokować na konkretnym biegu?
W dafie jest ta sama skrzynia, ale na wybieraku są jakieś żółwie. Nie wiem, czy to odpowiedniki biegów pełzających, czy też manualne tryby pracy, z możliwością zmiany biegów.

Jak samochód do jazdy po miękkim, to też nie zaszkodziłyby zwolnice, żeby ruszać, bez rwania przyczepności.


Na górę
PostWysłano: 24 lut 2019, 13:04 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 1867
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY
Cytuj:
W Manie jest chyba Dm, D, N, R, Rm. Zakładam, że właśnie Dm to manual. Jak się zmienia tym biegi? Czemu problem z wybujaniem, skoro możesz zablokować na konkretnym biegu?
Dm i Rm to biegi do manewrowania, sprzeglo wtedy bardzo delikatnie załącza napęd, biegi zmienia sie prawa manetką pod kierownicą góra-dół. Rozbujać go tez można tylko trzeba pokombinowac i dwoma nogami operowac gazem i hamulcem ale udaje sie :twisted:

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Na górę
PostWysłano: 24 lut 2019, 13:08 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1365
GG: 1
Samochód: osobowy
Lokalizacja: WO
Cytuj:
Automaty z hydrokinetykiem są montowane do wspomnianych ciągników do gabarytów np. przekładnie Allison znajdziemy takie skrzynie również w autobusach może w niektórych autokarach, często występują w śmieciarkach chyba wszyscy producenci mają je w ofercie. Podejrzewam że nic nie szkodzi na przeszkodzie żeby zamówić taką skrzynie do "zwykłego auta" kwestia pieniędzy.

A co do montażu samego sprzęgła hydrokinetycznego do zwykłej skrzyni to jakoś tego nie widzę. Wszystkie auta do gabarytów z automatem, które widziałem wyposażone były w skrzynie Allison z przekładnią hydrokinetyczną.
a Voith Turbo Retarder? Actrosy MP3 i MP4 to mają, MP2 SLT miał chyba to samo rozwiązanie z 16b manualem co MAN pisał. Allison nie jest jedyny.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Na górę
PostWysłano: 24 lut 2019, 13:10 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 6017
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Dm to to samo co w dafie żółw czyli bieg manewrowy
Dźwignią pod kierownicą masz wajche od tempomatu i tam jest przełącznik zmiany biegów automt/ręcznie za pomocą tej wajchy.
W błocie to może nie jest tak odczuwalne bo błoto stawia opór ale na śniegu czy lodzie bywa problem z rozbujaniem.
Ponieważ puszczasz nogę z pedału gazu a koła dalej się kręcą aby rozłączyć napęd trzeba nacisnąć wtedy na hamulec

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Na górę
PostWysłano: 24 lut 2019, 14:21 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 22 paź 2018, 20:12
Posty: 79
Co do sprzęgła hydraulicznego w manualnej skrzyni panowie zwracam honor, trzeba przyznać Mercedes fajnie zrobił to Turbosprzęgło z retarderem.


Na górę
PostWysłano: 24 lut 2019, 15:05 
Online
Moderator

Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 4121
Podsumowując, automat w manie, dafie i ivecu tylko na asfalt. Z tego co słyszałem, w ishiftcie da się wybujać auto, więc w volvie i reno powinno być ok. Nie wiem jeszcze jak w kani i w mercedesie.

Na filmiku co prawda wyjechałby bez problemu, ale i tak po puszczeniu gazu skrzynia odłącza napęd.
https://youtu.be/UTEaU5ta1jc?t=186
Tutaj drugi, trochę lepiej widać.
https://www.youtube.com/watch?v=fLSQMaRnZaw


Na górę
PostWysłano: 24 lut 2019, 15:11 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2252
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie
W dafie jak wyczujesz pedał gazu i moment w którym rozlacza naped to da sie bez problemu lekko dotykając gaz i puszczając rozbujac auto

Wysłane z mojego LM-G710 przy użyciu Tapatalka


_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Forum Samochodowe