Laboratorium COCH

Katalizatory SCR - Sklep Kaliński

40TON.netNaprawa foteli TIRRozliczanie kierowców



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostWysłano: 19 sie 2017, 13:38 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 19 sie 2017, 12:37
Posty: 4
witam
pozwolę sobie poprosić Szanownych forumowiczów o o pomoc....
mam pytanie dotyczące wskazanego w tytule modelu, dokładnie chodzi o wywrotkę 4x6 , i mam prośbę o wyjaśnienie blokady układu różnicowego i napędów.....
konkretnie, za co odpowiada każdy z przycisków
foto panelu
https://www.fotosik.pl/zdjecie/57453914836e475e


z góry dziękuję i pozdrawiam


Na górę
PostWysłano: 19 sie 2017, 16:59 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 462
Samochód: man tgs 6x6
Lokalizacja: Olsztyn
Jeśli już to 6x4.i na zdjęciu są widoczne włączniki od 6x6 po mojemu.tam gdzie jest zaznaczony x to daną oś spinasz.dwa pierwsze klawisze od góry 1-lewy blokada osi środkowej i ostatniej. 2 blokada przedniej osi
. Klawisze dolne 2-między mostowa tył 3-napęd przód.mam nadzieję że rozumiesz że nie włączasz blokady mostu bez poprzedniego włączenia tego mostu?najpierw między mostowe później blokady.Co do 3 klawisza z góry to nie wiem ale myslę że może być to jakiś albo pusty klawisz albo rozłączenie napędu osi która jest spięta ze skrzynią.co do 1-z dolnych klawiszy też nie wiem .najlepszym sposobem stań w grząskim piasku i pokopaj się trochę i zobaczysz co od czego jest.pamiętaj w Cani ręczny jest na oś pierwszą i ostatnią.


Na górę
PostWysłano: 19 sie 2017, 21:01 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:39
Posty: 317
GG: 1
Samochód: Coś tam zawsze jest
Lokalizacja: Konin, Wielkopolska i reszta świata
Królowa szos mówioo :lol: :mrgreen: .W Mańku pstrykniesz 2 razy i masz co chcesz a tu, jak w Dreamlinerze :roll: :mrgreen:

_________________
Ganiam hulajnogą,bo lubię świat bez pedałów.


Na górę
PostWysłano: 19 sie 2017, 21:20 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 462
Samochód: man tgs 6x6
Lokalizacja: Olsztyn
kiedyś jeździłem scanią 4-ośką ślizgaczem i te klawisze mnie zawsze wpieniały.MAN te pokrętło ma zdecydowanie lepsze.


Na górę
PostWysłano: 20 sie 2017, 10:56 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 19 sie 2017, 12:37
Posty: 4
Dziękuję Kolegom za szybką podpowiedź......

czyli mam rozumieć,że gdybym chciał użyć blokady układu różnicowego na przedniej osi to muszę użyć przełączników w kolejności 1-2-3 jak jest wskazane na poniższym zdjęciu?

https://m.fotosik.pl/zdjecie/a7dca255ee869acb


Na górę
PostWysłano: 20 sie 2017, 11:17 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 462
Samochód: man tgs 6x6
Lokalizacja: Olsztyn
Teoretycznie tak ale zanim zblokujesz przód ,blokuj pierw tył.Np. auta typu 6x4,czy 8x4(ślizgacze) mając tylko tył włącza między mostową a później blokadę mostów.
W tym przypadku ma to być tak:
1-między mostowa tył
2-napęd osi przód------------------1-2 opcje oczywiście możesz spiąć od razu wjeżdżając w teren,pole łąka żwirownia ,budowa.
3-blokada mechanizmu osi 2 i 3 czyli tylnych.----blokady tyłu włączam np.od razu jak mam wjechać w syfiasty teren typu miękka ziemia błoto glina piaski.Ustawiasz się w miarę możliwości równo do wjazdu żeby już za bardzo nie kręcić i atakujesz.na zblokowanym tyle będą ci mówić że nie można skręcać ale to jest tak że na miękkim terenie same koła za bardzo nie pozwolą tobie skręcić ,będą pchały prosto.ale jak przykopiesz się w miękkim to spinasz i ogień nawet jeśli skręcisz to koła mielą w miękkim i nic im nie będzie.Co innego jak staniesz załadowany na asfalcie i zapniesz blokady żeby np.kogoś wytargać to wtedy tylko na wprost.Aczkolwiek znam przypadki gdzie na spiętej blokadzie jeździli z towarem po mieście i też nic się nie stało poza cięższym skręcaniem.
4-i na końcu blokada mechanizmu osi przedniej.--tu jest podobnie jak punkt 3.tylko kierownica ciężej skręca bo dwa koła ciągną.
także 1.2.3.4 taka kolejność i pamiętaj żeby wszystkie te klawisze później powyłączać.


Na górę
PostWysłano: 20 sie 2017, 11:31 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 19 sie 2017, 12:37
Posty: 4
dziękuję Koledze za wykład.......
jest to jasno i zrozumiale napisane....która oś w tym pojeździe jest napędowa?


Na górę
PostWysłano: 20 sie 2017, 11:46 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 2505
GG: 997
Samochód: R410
Lokalizacja: CG
Sam napisałeś, ze 6x4.
Dwie osie z tylu.

_________________
"...bo wie, że zostanie skazany zboczeniec nie przez sąd ale przez typową rękę jak to się mówi, Człowieka Charakternego..."


Na górę
PostWysłano: 20 sie 2017, 12:06 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 19 sie 2017, 12:37
Posty: 4
...czasami człowiek pisze albo mówi o czymś o czym do końca nie ma pojęcia.....i to był taki przypadek......
jeszcze raz Szanownym Kolegom dziękuję za pomoc....

gdyby ktoś był w sranie "rozszyfriwać" za co są odpowiedzialne pozostałe dwa przyciski będę zobowiązany......

https://m.fotosik.pl/zdjecie/0f8aba4159f790ac


Na górę
PostWysłano: 20 sie 2017, 18:54 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 462
Samochód: man tgs 6x6
Lokalizacja: Olsztyn
Cytuj:
dziękuję Koledze za wykład.......
jest to jasno i zrozumiale napisane....która oś w tym pojeździe jest napędowa?


rozumiem że chodzi tobie o tą oś która jak nic nie jest włączone to przenosi napęd?
Odp.----środkowa.
jak wcześniej już napisałem w kani z którą miałem styczność to ręczny był na 1 i 3 oś i chłopaki na ręcznym śmiało gumę palili.
A jeśli chodzi o twój przypadek to zrób foto auta i będzie jasność bo kolega to nie wie co?tylko strzela :wink:


Na górę
PostWysłano: 21 sie 2017, 23:09 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 862
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R
W układzie 6x4 czy to zwolnica czy półoś to przy normalnej jeździe napędzająca oś jest ostatnia.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Forum Samochodowe