Laboratorium COCH

Scania Polska

40TON.netNaprawa foteli TIRSpeedtruck.euFuelSave



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
PostWysłano: 23 paź 2013, 21:38 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM
Podepnę się pod stary temat i mam nieco inne pytanko.

Jak ta skrzynia ma pracować poprawnie? :lol:

Pozycje ma bardzo konstruktywne:
-DM D5 D3 D1 N R1 RM ( jakoś tak w każdym razie ).

Czy po wbiciu biegu do przodu i puszczeniu hamulca samochód powinien toczyć się powoli do przodu, swobodnie ruszyć, czy dopiero przy większych obrotach? Jak przy wyższych obrotach ma "ciągnąć" to przy jakich?

Czy normalne jest to, że samym koniem ciężko utrzymać trakcję przy ruszaniu z miejsca?


Na górę
PostWysłano: 23 paź 2013, 22:18 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 1749
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY
DM i RM uzywasz do precyzyjnego manewrowania gdzie zakres obrtomierza jest wtedy ograniczony i baardzo delikatnie załączany jest naped.
Do ruszania zaladowanym zestawem ustawialem pokretlo D3 , na pusto D5 choc czasami nawet sam komputer wybieral inny(zawsze wyzszy bieg do ruszania)

Mój man z taka skrzynia nigdy nie ruszal po puszczeniu hamulca to nie hydrokinetyk jak w autobusie miejskim :lol: moglem wrzucic bieg puscic hamulec i auto dalej trzymalo bieg jalowy i stalo w miejscu, dopiero dodanie gazu powodowalo ruszanie, jakie dokaldnie obroty? ciezko powiedziec nie pamietam teraz ale delikatny ruch pedalem gazu przynosil juz rezultaty w postaci toczenia.

Co do trakcji to duzy wplyw ma stan opon na napedzie, ale generalnie to trzeba umiejetnie operowac pedalem gazu zeby nie zerwac przyczepnosci samym koniem nawet i na nowych oponach, tym bardziej ze AStronica nie uwazam za jakis cud konstrukcyjny i precyzyjnosci.

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Na górę
PostWysłano: 23 paź 2013, 22:38 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM
Heh, ok, czyli jak widzę "ten typ tak ma".

Dzięki za inf :wink:


Na górę
PostWysłano: 13 gru 2013, 0:23 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM
Jak się okazało można z tym jeździć i ruszać normalnie (również na pusto, samym koniem).

Wystarczy delikatnie nacisnąć pedał gazu, tak aby obroty jeszcze nie wzrosły, a samochód sam płynnie ruszy, bez zerwania trakcji.


Na górę
PostWysłano: 23 kwie 2018, 22:13 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 21 lip 2007, 17:53
Posty: 20
Witam wszystkich. Posiadam Iveco trakker że skrzynia astronic . W ostatnim czasie na wyświetlaczu rano zapala się CW. Przeczytalem że jest to końcowa zużycie sprzęgła. I teraz pytanie : czy można tak jeździć aż zacznie slizgać? Samochód porusza się po budowie więc nie ma tragedii
. I drugie pytanie : czy jest potrzebna po wymianie sprzęgła kalibracja ? Bo piszecie że w Manie niekoniecznie a w Iveco ?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Christ - Myjnie samochodów ciężarowych i autobusów

Forum Samochodowe