Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 30 cze 2021, 17:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2021, 21:10
Posty: 8

Witam.grono. Otóż użytkuje MANA tgx low deck z 2018 roku i jest problem z tym że auto jest przekrzywione na lewa strone. poduszki z prawej strony są ewidentnie wyżej niż z prawej. różnica to jakieś 1.5 może 2 cm. na serwisie stwierdzono że tak.musi być skalibrowany jest dobrze ponoć. miła ktoś taki przypadek??? gdzie szukać pomocy. pozdro


Ostatnio zmieniony 30 cze 2021, 22:44 przez Settler, łącznie zmieniany 1 raz.
To „pomocy” w tytule jest zbędne, nikt nie umiera


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Miałem to samo w lowdecku

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 01 lip 2021, 11:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lip 2008, 13:12
Posty: 393
Samochód: Volvo FM9 Volvo fl6 11

Podstawowe pytanie: cały czas jest tak samo przechylony, czy też się to zmienia? Bez dokładnego opisu nikt nic nie doradzi. Czym dokładniej opiszesz co kiedy jak gdzie itp. Tym prędzej ktoś wpadnie na rozwiązanie.

_________________
>>> STAR-TREK RULEZ <<<


Post Wysłano: 01 lip 2021, 17:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Ten typ tak ma, masz z przodu zawór po prawej stronie zamiast gdzieś po środku ramy i przez to prawa strona stoi wyżej o jakieś 2 cm

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2021, 21:10
Posty: 8

Cytuj:
Podstawowe pytanie: cały czas jest tak samo przechylony, czy też się to zmienia? Bez dokładnego opisu nikt nic nie doradzi. Czym dokładniej opiszesz co kiedy jak gdzie itp. Tym prędzej ktoś wpadnie na rozwiązanie.
cały czas jest tak samo kolego nic się nie zmienia
Cytuj:
Ten typ tak ma, masz z przodu zawór po prawej stronie zamiast gdzieś po środku ramy i przez to prawa strona stoi wyżej o jakieś 2 cm
miałeś kolego tak samo i nic nie dało się zrobić z tym fantem? ogólnie mamy same mów deck na firmie i tylko u mnie taki przypadek
Cytuj:
Miałem to samo w lowdecku
kolego mam pytanie z tylu są dwa ciągną przy bliźniakach po lewej i po lewej stronie. czy jeśli lewe ciegno wyciągnę trochę to lewe poduszki uniosa sie do góry? jak wyczepie się spod naczepy samym koniem właśnie lewa poduszka z tylu jest miękka i kielich nieco niżej schowany w poduszce niż z prawej po dotknięcie ręką A prawa nabita twarda.


Post Wysłano: 03 lip 2021, 8:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Tylne sterowanie poduszek przez dwa cięgna to kolejny temat rzeka
Wszystko działa dobrze jak to jest nowe wszystko szczelne i zero luzów.
W teorii poto są dwa cięgna aby zminimalizować dodatkowo przechyły pojazdu np w zakręcie.
Wtedy z jednej strony powinno dobić powietrza w poduszki
Czy to lowdeck czy standard to po jakimś czasie z reguły tylne zawieszenie zaczyna żyć swoim życiem.
Potem tak jest jak opisujesz że w jednej podusce masz więcej powietrza a w drugiej mniej.
Możesz na idealnie płaskim podłożu zrobić kalibracje zawieszenia za pomocą komputera diagnostycznego lub prubować przez regulacje długości cięgna.
Tylko często jest tak że będzie niby ok a przejedziesz parę kilometrów i zaś będzie to samo.
W ostateczności można to przerobić na jeden czujnik poziomu jazdy.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 03 lip 2021, 8:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lip 2008, 13:12
Posty: 393
Samochód: Volvo FM9 Volvo fl6 11

Najprawdopodobniej padł jeden z czujników wysokości przy moście. Podmień na próbę z innego auta. Jeśli to nie pomoże to może być jeden z zaworów poziomowania na moście ale on by powodował raczej inne objawy głównie podnoszenie i opuszczanie na zmianę lub przechylanie auta na maksa lub spuszczanie powietrza z układu. Przednią oś zostaw w spokoju ona nie ma stabilizacji bocznej. Sprawdź oba czujniki poziomowania czy się nie pogięły cięgna nie ma luzu nigdzie i czy są dobrze poskręcane (raz mi się odkręciło ramię i złapało taki luz że poziomowanie przestało działać)

_________________
>>> STAR-TREK RULEZ <<<


Post Wysłano: 04 lip 2021, 20:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2021, 21:10
Posty: 8

Cytuj:
Tylne sterowanie poduszek przez dwa cięgna to kolejny temat rzeka
Wszystko działa dobrze jak to jest nowe wszystko szczelne i zero luzów.
W teorii poto są dwa cięgna aby zminimalizować dodatkowo przechyły pojazdu np w zakręcie.
Wtedy z jednej strony powinno dobić powietrza w poduszki
Czy to lowdeck czy standard to po jakimś czasie z reguły tylne zawieszenie zaczyna żyć swoim życiem.
Potem tak jest jak opisujesz że w jednej podusce masz więcej powietrza a w drugiej mniej.
Możesz na idealnie płaskim podłożu zrobić kalibracje zawieszenia za pomocą komputera diagnostycznego lub prubować przez regulacje długości cięgna.
Tylko często jest tak że będzie niby ok a przejedziesz parę kilometrów i zaś będzie to samo.
W ostateczności można to przerobić na jeden czujnik poziomu jazdy.
ok dzięki za wszelkie porady czyli mogę próbować regulować jednym z dwóch ciegien np lewa stronę próbować za pomocą ciągną do góry podnieść dobrze rozumiem?


Post Wysłano: 05 lip 2021, 9:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Post Wysłano: 05 lip 2021, 20:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2021, 21:10
Posty: 8

Cytuj:
Tak
dzięki wielkie

Edit.
zauważyłem na lewym ciegnie ok 2 mm jakby pręt się wysunął z tej gumowej osłonki może to przyczyną tego kłopotu ale czy te 2mm robilyby taka różnicę? rozumiem że regulacja tymi ciegnami musi odbywać się na równym podłożu??


Ostatnio zmieniony 06 lip 2021, 2:39 przez Settler, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie pisz proszę post pod postem, tylko używaj opcji ZMIEŃ


Post Wysłano: 05 lip 2021, 21:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Tak na równym podłożu inaczej ta regulacja mija się z sensem

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: