Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 15 gru 2019, 18:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 lut 2018, 18:57
Posty: 31

Witam

volvo fh 2006r
Od około miesiąca dziwne rzeczy dzieją się z ciśnieniem układu -- wiem tylko tyle że sprężarka powinna włączyć się gdy ciśnienie spadnie poniżej 10,5 bar i wyłączyć kiedy dobije do 12 bar.

Zazwyczaj kiedy auto jest odpalane rano(ciśnienie jest w okolicach 5bar) sprężarka bije tylko do 8.9 bar potem ciśnienie spada do 8,5 bar i cykl się powtarza. Dopiero kiedy auto ruszy i ujedzie kilka kilometrów sprężarka nabija stopniowo do 12 bar.
Problem jest w tym iż zawsze sprężarka włączy się dopiero przy 8,5 bar a powinna przy 10.5 bar

Podstawa osuszacza wymieniona tydzień temu na nową i bez zmian.

Ostatnio problem się nasilił do tego stopnia że czasami rano sprężarka wcale nie pompuje - nie pomagają wyłączanie hebla, zwiększone obroty lub odłączanie kostki od cewki osuszacza( wtedy o ile mi wiadomo sprężarka powinna nabijać aż do 15 bar)
Czasami auto stoi na postoju i sprężarka nie pompuje - przyjdę za 3 godziny odpalam i działa normalnie (tzn nie do końca bo ciągle włącza sie dopiero przy 8,5 bar )

Nie ma żadnych błędów co do osuszacza, nie wyświetla się żaden komunikat.
około 3 miesiące temu była robiona kalibracja osuszacza.

Od czego zacząć poszukiwania? (choć już trochę czasu poświeciłem na tą usterkę)
Czy w volvo jest jakaś kaseta sterowania osuszaczem? tak to wygląda jak by komputer zawodził

Może ktos mial podobny przypadek ?


Post Wysłano: 15 gru 2019, 19:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

Może sprężarka się kończy, a dokładniej tłoczki sterujące zaworkami, z doświadczenia to wytrzymują ok 600-700 tyś i zaczyna żyć swoim życiem. Podstawa org. czy zamiennik, a kable do podstawy? Przewód sterujący spr. drożny? Ja daję powietrze na przewód sterujący z zewnętrznego źródła i słucham czy ładnie stukają i załączają. Jak nie ucieka podstawą a przewód jest szczelny to musi dobić. Jak niemrawo tłoczek chodzi to dopiero po rozgrzaniu zaczyna dobrze bić. Tam na wejściu do podstawy może być zaworek który się urywa i blokuje wejscie. Było gdzieś pisane jak to naprawić.


Post Wysłano: 15 gru 2019, 20:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 lut 2018, 18:57
Posty: 31

Podstawa była wymieniona na regenerowaną stara została oddana
Przewód sterowania (ten cienki z podstawy osuszacza do sprężarki) drożny
Ile podajesz ciśnienia żeby sprawdzić czy tłoczki pracują? da się to usłyszeć?
Jest jakiś sposób sprawdzenia tych kabli do cewki ?


Post Wysłano: 15 gru 2019, 20:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

Normalnie 7-10 atm. Kable to rozpruć wiązkę i 2 m. tego jest. Jak odepniesz kostkę i nie ucieka osuszaczem to musi dobić, przewód sterujący bez powietrza- bije, dajesz powietrze przestaje, słychać po głosie. w sprężarce na tłoczku sterowania zbiera się nagar i się zaciera. Nowsze modele mają chyba 2 oddzielne tłoczki do cylindra każdego osobno. Tylko uważaj bo jak bezpiecznik nie zbije o po kompresorze.


Post Wysłano: 17 lut 2020, 20:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 kwie 2019, 9:39
Posty: 51

Witam. Do czego służy cewka przy osuszaczu w fh13? Mianowicie mam taki problem, ze czasem w czasie jazdy pojawia mi sie komunikat z butlą i dymkiem i wtedy upuszcza w miare szybko powietrze i pompuje non stop sprężarka. Po zgaszeniu i zapaleniu problem znika tak jakby coś się przycinało? Zbijak 3 miesiące temu wymieniony na nowy wabco,nowy filtr, podstawa skalibrowana. Wycieku powietrza na tekalanie sterującym nie ma. Co może być przyczyną?


Post Wysłano: 17 lut 2020, 21:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Sprawdź czy bije do 12 (jest ok) czy 9 atm (tryb awaryjny).
Komunikat z dymkiem to zmyłka. Nie wiem, błąd programu, mylne wskazania czujników, nie mam pojęcia. W kazdym którym jeździłem mimo odcięcia przy 12atm, mimo braku wycieków, mimo odznaczania wymiany osuszacza w systemie, czasem pojawiał się ten komunikat.

Tak że jak jest dobrze, to jeździj.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 18 lut 2020, 14:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 kwie 2019, 9:39
Posty: 51

Bije do 12,tylko nieraz jest tak, ze szybko na wskaźniku spada ciśnienie i znowu slychać sprężarkę jak pompuje i wtedy pojawia sie dymek i rzadko kiedy check. Zgasisz zapalisz i jest ok. A może sprezarka sie przycina i pompuje cały czas?


Post Wysłano: 18 lut 2020, 14:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

E, gdzieś masz nieszczelność, albo masz w naczepie zawory szybkiego reagowania + słabe amortyzatory i tak się dzieje. W volvie jak ten dymek się nie pojawia to znaczy to znaczy że nie jest to volvo.


Post Wysłano: 18 lut 2020, 15:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 kwie 2019, 9:39
Posty: 51

Dzieje się to pod dwiema naczepami. Wcześniej puszczała złączka przy sprężarce i faktycznie mogła nie zamykać, ale poszła nowa i dużo się nie zmieniło :idea:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: