Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 mar 2014, 16:47
Posty: 79

witam. od pewnego czasu czasu mam problem ze zbyt wysokim ciśnieniem w układzie pneumatycznym. zawór przy osuszaczu zbija normalnie, natomiast ciśnienie w układzie hamulcowym nadal rośnie do 12 atmosfer (mierzone manometrem na butli). po wymianie zaworu czterodrożnego problem nie ustał. przyczyną mogą być zawory redukcyjne przy butlach??
pozdrawiam.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Tak, najprędzej ten przy butlach po lewej obok ostatniego tłumika. Reduktor ciśnienia jest od środka, od strony ramy.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Czepiasz się 12 bar to normalne ciśnienie, jedynie trzeci obwód ma być 8 bar

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

12 bar to żaden wyczyn, tyle że nic nie potrzebuje takiego ciśnienia. W Stralisach Cube jest 10 bar ustawione a jako opcja 12, w nowszym haju już jest 12 i fakt opony pompuje dużo lepiej. A jak masz na wskaźniku czerwone pole od 10 czy 12?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

12 bar nic nie potrzebuje, ale dzięki temu można zmniejszyć ilość zbiorników powietrza lub objętość tych zbiorników.
Możesz sobie porównać auta z lat 90 i obecnych gdzie w starszych autach było więcej zbiorników powietrza przy ustawionym ciśnieniu powietrza na 8 bar.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Kurcze kiedyś miałem Eurostara i tam wskazówka była poza zakresem skali do 12 bar, niewiem ile miał może nawet 13.. :lol:
Z tymi zbiornikami to racja że jest mniej, być może to wynika z ewolucji układów hamulcowych? Kiedyś bęben potrzebował sporego skoku klucza więc może więcej szło w siłowniki? Dziś EBS dokładnie dozuje siłę hamowania i tłoczki w zaciskach robią minimalny ruch...
Tak mi się myśli przynajmniej 8)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 mar 2014, 16:47
Posty: 79

Tak, tyle że kiedyś było dobrze, tzn. Zegary wskazywały ok. 8.5/9 bar i były na zielonym polu, a teraz wychodzą poza skalę (10bar), więc coś jest na rzeczy.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Wejdź w menu wskaźniki, tam jedną z pozycji jest ciśnienie podane w cyferkach. Przy 10,5 ma załączać się kompresor, przy 12 ma odcinać. Jeśli tak jest, to jest dobrze.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: